Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Nem lenne jobb ötlet eszerint...

Nem lenne jobb ötlet eszerint átformálni a középiskolai matekképzést?

Figyelt kérdés

Én már végeztem a középiskolával szerencsére viszont a matekkal nagyon megszenvedtem anno mert annyi hülyeséget tanítottak amit soha nem fognak visszakérni.


Arra gondoltam, hogy esetleg annak érdekében, hogy ne legyenek leterhelve a diákok be kellene vezetni egy olyan rendszert, hogy matekóra keretében ilyen szerepjáték lenne. Ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy Zsolti és Zolika lesz a futár aki viszi a csomagot Zsankának. Annak van egy meghatározott ára és akkor tulajdonképpen ez egy nagy kihívás lenne nekik, hogy ha Zsanka terméke 8550 forintba kerül és Zsanka 10essel fizet akkor ki kell profin számolniuk, hogy pontosan mennyit adnak vissza. És akkor kapják meg a jó jegyet ha profin és gyorsan megy nekik a fejben számolás. Erre úgyis szükség lesz az életben, nem úgy mint az egyenletekre.


Aztán Sára meg Brigi lehetne a kasszás akik fogadják Józsit, Ferit és Katát, a vásárlókat és a kasszában is komoly számolásokat hajtanának végre. Pl Józsi kannásbora 800 forintba kerül de neki csak ötezrese van akkor már pikk pakk számolja is ki a visszajárót. És akár lehet kicsit csavargatni, hogy azt mondja a kasszás, hogy bocsi Józsi de maximum csak ezresből tudok visszaadni. Na akkor Józsinak is számolnia kell, hogy ha fel akarja válttatni mondjuk Ferivel az 5 ezrest akkor jól kap e vissza. Meg ilyenek.


Tehát ebből állnának a matekórák, hogy különböző élethelyzetekbe csöppentik bele a diákokat akik megpróbálnak helytállni és akkor kapnak 5öst ha profin megoldják a szituációt.

Igazából a gyorsaság dönti el az érdemjegyet. Lehet számológépet is használni de akkor 5ös már nem lehet.


Mi a véleményetek?



2022. nov. 6. 15:42
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Ez ugye csak vicc?
2022. nov. 6. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Szóval szerinted elég lenne, ha matekórán csak összeadni és kivonni tanulnak meg a diákok? Ennél még az általánosiskolai anyag is több és nem véletlenül. Ráadásul te lehet nem használsz belőle sok dolgot, de van aki meg igen. Attól senkinek nem lesz baja, ha valamit megtanul, a matek pedig fejlesztheti a logikát is, ami hasznos a való életben is.

Vannak dolgok, amiket esetleg ki lehetne venni az anyagból, de azért nem olyan alap dolgokat, mint egy egyenlet megoldása, nem is tudom, hogy ezt hogy gondoltad.

2022. nov. 6. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

#1 Miért lenne az?


#2 Akinek kell a matek annak biztosítsanak az óra időpontjában egy külön teremben lévő oktatást ahol tanulhatja az egyenleteket.

2022. nov. 6. 16:20
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Általános iskola 2.-3. osztályában jó lenne.

Középiskolában ne bohóckodjunk már. Nekem is szívás volt a matek, 2-esre érettségiztem belőle. De pont ez a papír mutatja meg,hogy te meg is dolgoztál érte. Mégha "csak" kettesre is.

Fogadd el, hogy nem megy a matek. A matek logikán alapszik. Nem fejlődik mindenki egyformán szellemileg. Lehet 10 év múlva meg ha elkezdesz megoldani 1-2 komplexebb feladatot fogni fogod a fejed, hogy baszki, ezt így kellett volna.

2022. nov. 6. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
A középiskolai matek egyébként röhejesen egyszerű, csak vannak olyan témakörök, amikre több időt kellene szentelni.
2022. nov. 6. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 steven95 ***** válasza:
100%
Sajnálom, hogy nehezen élted meg a matekórákat, mert olyan klassz dolog egyébként a matek. Az órák lehetnének érdekesebbek, esetleg szemléletesebb magyarázatokkal bővültebbek. SIKERÉLMÉNYT ADÓ kéne legyen. Sajnos ez nem teljesül legtöbbször. Én aki már egyetemi matekkal is boldogította az életét, inkább az individuális, személyre szabott oktatást és fejlesztést tartanám fontosabbnak mint a tanagyag lebutítását. Hihetetlen milyen apróságokon, de mennyire különböző apróságok azok a tudáshiányok amitől gyötrelmesnek tűnhet a matek, ezeket kellene kijavítani és érthetővé tenni egyéni foglalkozáson keresztül, ahol megtanulnád, hogy nem szégyen ha nem megy valami... de ez csak álom a magyar oktatási rendszerben..
2022. nov. 6. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Azt ugye tudod, hogy egy egyszerübb egyenletet már egy első osztályos is meg tud oldani? Pl, ha azt látja, hogy alma + alma = 10 akkor tudja, hogy az alma helyére ötöt kell írni. Ez is egy egyenlet, csak ilyen kifejezsékkel nem riogatunk egy elsőst.


A középiskolai matekoktatás nem azért fontos, mert egy egyszerű laikus ember otthon logaritmust, vagy cosinus függvényt fog számolgatni. Azért fontod, mert ez az egész olyan alapvető logikai készségeket fog benned kifejleszteni, amit az élet minden területén használni fogsz.

2022. nov. 6. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

"Erre úgyis szükség lesz az életben, nem úgy mint az egyenletekre."


Miért, amiket te leírtál az mi?

A kannásbor ára 800 forint. Ha józsi két kannásbort vesz és 5000-essel fizet, akkor a visszajáró a

2*800 + X = 5000

egyenletből számolható ki. Amikor a pénztáros kiszámolja hogy mennyit kell visszadni, egy egyenletet old meg.

2022. nov. 6. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Tom Benko ***** válasza:
53%
A matematika az értelmi fejlődés alapja, szóval az ilyen bohóckodások csak ártanak. Ami inkább szükséges, hogy érdekessé és sikerélnényt adóvá tehessük az órákat. Ehhez pedig az kell, hogy a nyolcadikból kilépő diákok tudásszintje aránylag homogén legyen, ami egy kimeneti méréssel biztosítható. Azaz minden diák akkor léphet ki általános iskolából, ha egy központilag kiadott méréssort legalább egy meghatározott értékben teljesít. Ennek viszont fontos feltétele az általános iskolai tanszabadság, azaz a korlátozás nélküli tankönyv és módszerválasztás.
2022. nov. 7. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Időről-időre mindig jön valaki, aki totál hüly.ének nézi a diákok többségét (nyilván magából indul ki), és úgy akarja "megreformálni" a matematika tanítását, hogy tulajdonképpen ne kelljen matekot tanulni egyáltalán.


Amiről te beszélsz, az az a jelenség, amikor az ember egy absztrakt műveletet könnyebben meg tud oldani, ha hétköznapi szituációban találkozik vele, mert ilyenkor a heurisztikus gondolkodását használja, nem az absztrakt logikáját. A piacon a visszajárót az emberek többsége azért képes kiszámolni, mert muszáj neki, ha nem akarja, hogy átvágják, és mert egy idő után hozzászokik, hogy ilyen műveletekt el tudjon végezni fejben. Ettől még persze nem biztos, hogy emlékszik arra, hogy mi is egy egyenlet.


A matematika lényege azonban nem a számok és nem a számolás, hanem az absztrakt és logikus gondolkodás fejlesztése - ez pedig nem megy anélkül, hogy kicsit meg ne erőltetnéd magad. Sohan nem leszel izmos anélkül, hogy ne szenvednél meg érte az edzőteremben vagy a sportpályán, és soha nem fogsz megtanulni jól zongorázni vagy egy idegen nyelven beszélni, ha nem szánsz rá időt és nem gyakorolsz sokat.


Te itt a lustaságot hirdeted. Ennyi erővel lehetne irodalmat is úgy tanulni, hogy soha nem olvasol el egy könyvet és verset sem, vagy rajzolni úgy, hogy sosem fogsz ceruzát a kezedbe, csak "végig gondolod" a dolgot.


Mindennek pedig az lesz a jutalma, hogy soha nem fogod vinni semmire az életben.


Szóval inkább vedd szépen a fáradságot, és tanulj rendesen! Ha pedig nem megy valami, akkor nézz utána, vagy ha úgy sem megy, akkor kérj segítséget!

2022. nov. 7. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!