A budaörsi Illyés Gyula Gimnáziumba milyen szakokra/ágazatokra lehet jelentkezni, illetve tapasztalataitok szerint a budaörsi Illyés Gyula Gimnáziumba vagy az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium a jobb, erősebb?
Mindkettő erős suli.
Budaörsi Illyés a HVG országos középiskola rangsorában idén a 12. az Érdi VMG a 23. volt.
Budaörsi Illyés angol nyek tagozatára nagyon magas pontszámmal lehet csak bejutni. Idén 185p volt a felvételi ponthatár a megszerezhető 200pontból (100 hozott + 100 központi írásbeli)
angol nyek és német nyek van a 1+4 évfolyamos képzésen.
Vörösmarty: [link]
Angol nyek és német nyek van az Illyésben (kezdő vagy haladó szintről)
Van még 6 évfolyamos képzésük is, amire hatodikban lehet jelentkezni (matek és általános tagozat.)
Az én nagyobb lányom az érdi VMG kémia tagozatán fog tanulni szeptembertől.
Ott van általános tagozat,nyelvi(angol,német),human illetve kémia,biológia tagozat.
Nekem az szimpatikus,hogy tartottak szóbeli meghallgatást is.Tagozatra nehezebb bekerülni.A budaörsi Illyesbe csak a központi dolgozat és a jegyek alapjan kerültek be a gyerekek.Ott csak nyelvi tagozat van.
A kisebb lányomnál-6 osztályos gimnázium-bejelöltük az Illyést nem az első helyen,végül nem oda megy.
Ő max vitt pontokkal és 83 pont írasbelivel a 67.volt a listán.15 gyereket vesznek fel a matektagozatra.A 30-40.sorszámú gyerekek közül kerül ki az utolsó bejutó gyerek általában minden évben.
Ellenben a vágyott iskola,ahová fel is vették a Városmajori Gimnázium-ami azért valljuk be név-szóbeli felvételivel és a fenti eredmenyekkel bekerült.
Nekem annyira nem szimpatikus személy szerint a budaörsi Illyés,annak ellenére,hogy erős,magas színtű oktatast nyújtó iskola.
Kinek a pap,kinek a papné...:)
Sok sikert!
Idén érettségiztem az érdi VMG-ben, illetve egy nagyon jó barátom az Illyésbe jár jelenleg is, így valamelyest mindkettő helyre van rálátásom, bár értelemszerűen az előbbiről kicsit többet tudok értekezni, így azzal kapcsolatban próbálok infót szolgáltatni.
Mindazok mellett, amit már mások írtak, az érdi gimi esetén úgy gondolom, hogy nagyon fontos a spec/tagozatválasztás - el kell dönteni 8.-ban, hogy mi érdekli az embert, és bár 14-15 éves fejjel ez nehezebb, tekinthetünk rá úgy, mint első "felnőttebb" döntésünk. Ha végképp nincs fogalma a diáknak, úgy mehet általános tagozatra is - DE FONTOS TUDNI, hogy a normálosokat kettébontják, és felük a C-be [matek-fizika profilú specesek - leendő osztály fele], felük a D-be [történelemspec] kerül, általában az osztályfőnök is az ezeket a tárgyakat oktató tanárok közül kerül ki. (Van még az A osztály, ők a nyelvesek, mivel sokan vannak, az osztály csak nyelvesekből áll, illetve a B - ahol az osztály 50°%-a biosz-, míg a másik 50 kémiaspeces, itt sincsenek "idegen elemek".) Első 2 évben talán pont ezért is érződhet a normálosoknak úgy, hogy ők is egy speces osztályba kerültek (noha a spectárgyakat csoportbontásban tartják - ergo osztály egyik fele itt van, a másik ott matekórán). Viszont 11.-ben elérkezik a faktválasztás, ahol az általánososok is "specializálódhatnak", így azoknak, akik nyolcadikban nem tudnak dönteni, talán szimpatikusabb, és ami még fontosabb, biztonságosabb lehet ez a történet. Egy rosszul targetált tagozatválasztás meg tudja keseríteni az 9-10.-et, voltak osztálytársaim, akik 12. végéig bánták 8.-os elhatározásukat.
Félretéve a rendszert, az hogy "jobb" vagy "erősebb" nehéz kérdés. Vegyünk két komponenst: diák és tanár.
1. Nagyon sok múlik az önszorgalmon, az akaraterőn, az érettségen. Ha az adott személy jó képességekkel rendelkezik, eredményei felhúzzák az iskola nívóját. Emiatt is nevezik majd "erős giminek" az adott intézményt. Ugyanakkor ez a privát megítéléssel fordított arányosságban áll. Minél jobb vagy, annál jobban fogsz unatkozni, vagy mondjuk úgy, több lehetőséged lesz erre - az órák gyengébbé válnak számodra. Ha a diák ilyen cipőben jár, csak egy lehetőség van, kihíváskeresés! Versenyek, privát prezentációk vállalása a tanárokkal előre lebeszélt időpontban stb.
2. És ez ugyanúgy fontos: a motiváló pedagógus, egyfajta mentor. Volt szerencsém a legjobb osztályfőnököt (és ofőhelyettest) megkapni, akit csak lehetett. De ez osztály- és egyéni elvárásfüggő is. A, B, C, D (4 osztályosokról írok csak) - nem mindegy. Az induló év, úgyszintén, nem mindegy. Ki vesz fel osztályt? Egyik legnagyobb kérdés! Sok kiváló pedagógus tanít a VMG falai között, leszámítva pár kivételt a saját észrevételeim alapján.
Összegezve az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium erős iskola, nem nevezhető gyengének. Megvan a megfelelő tanárgárdája, de sok múlik a szerencsén, hogy az induló 9.-es tényleg a "krémet" kapja-e. Versenylehetőségek vannak, de kellhet egy kis egyéni presszúra, önállósodás. Tanórák hol jobbak, hol kevésbé, mint mindenhol - megítélése függ az egyén pillanatnyi látásmódjától. Kulturális programok, sportnapok vannak. 4 év alatt sok érdekességben lehet része a jövendő gimnazistának, ezt garantálom.
Illyésben a NYEK igen erős, megkockáztatom, hogy veri a VMG nyelveseit, de azon kívül a két intézmény hasonló, amennyire tudom. Illyésben előny lehet a közgázfakt megléte, gazdasági vonal a VMG-ben nincs, ugyanakkor a VMG erős bioszból-kémiából, és történelemből is, ha épp "szolgálatban van" volt osztályfőnökünk. :D (de egyébként más töritanárok is jók, pusztán elfogult vagyok :DD) Persze, mint írtam a pedagógus csak egy tényező, ugyanannyira számít az "emberanyag", amivel dolgozniuk kell.
Ha egyéb kérdésed lenne, nyugodtan keress privátban, plusz elnézést a dagályos megfogalmazásért, kicsit kókadozik már a fejem. :D Remélem azért hasznos lesz valamennyire a válasz.
Ne hallgass a korábbi válaszokra, nem genderképző az Illyés. Korábban voltak ún. érzékenyítő napok, évente egy, ahol különböző kisebbségek vagy elnyomott rétegek érdekképviseleti szervezetei tartottak foglalkozásokat (pl. zsidók, cigányok, melegek, mélyszegények), ahol meg lehetett ismerkedni az őket érő problémákkal. Ha ez valakinek "genderképzés", akkor nagyon el van tévedve és egy kicsit próbáljon érzékenyebb lenni társadalmilag.
Az való igaz, hogy egy politikailag igen aktív iskola, ahol a tanári kar nagy része kiáll az iskolai autonómiáért és a tanárokat és diákokat érő problémák megoldásáért - de az iskola falain belül nincs politizálás, nem elvárt kormányellenesnek lenni és semmilyen hátrány nem fog érni, ha az vagy (több tanár is az).
Egy olyan iskoláról beszélünk, ami támogatja, hogy mindenki megvalósítsa önmagát, megnyíljon és szárnyalni tudjon - ez látszik abból, ha megnézed, milyen eredményekkel végeznek és hova mennek tovább az itt tanulók.
"Szakok" tekintetében csak angol és német van 8. után (4+1 év), 11-től pedig fakultációs rendszer működik (szóval tudsz pl. matekra és kémiára ráfókuszálni). A nyelvoktatás színvonala pedig kimagasló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!