Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mozdonyvezető vélemény?

Akos4345 kérdése:

Mozdonyvezető vélemény?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Nagyon nagyon szeretem a gépeket, köztük a mozdonyokat is,és mindig nagyon vonzott ez a szakma.

Az lenne a kérdésem hogy jelenleg mi kell ahoz hogy mozdonyvezető lehessek és nagyjából milyen kategóriájú fizetést várhatnék?

Minden véleményre, kritikára, és tapasztalatra kíváncsi vagyok, szoval bármit meghallgatok!

Az is érdekel még, hogy milyen műszakokban dolgoznak!

Köszönöm szépen!


2022. jan. 27. 16:14
 1/8 anonim ***** válasza:
65%

Nagyon komoly orvosi vizsgálat, gyógyszert nem szedhetsz, alapbetegséged nem lehet. A fizetés nem rossz, kényelmesen megélsz belőle, cafeteria is jár.

Cserébe kelhetsz hajnalban vagy járhatsz éjszakára dolgozni, rázathatod a gerincedet a sz@r pályán, meresztheted a szemed a ködben, főleg éjjel. A zajterhelés miatt tönkremegy a hallásod és az idegrendszered. Ha egy régebbi típusú gépen leszolgálsz 10 órát, otthon az ágyban fekve is érezni fogod azt a dobálást, zúgni fog a fejed attól a hanghatástól, melyet némelyik produkálni képes. Aztán az évek múltán beleszoksz. Nyáron 45-50 fokra áthevülnek, télen pedig a rossz szigetelés miatt kapod az arcodba a jeges szelet. A pihenőidődet rendszerint el fogja verni a feszes menetrend és a környező forgalom. Enni ehetsz menet közben, hugyozni meg tudsz az ajtóban állva kifelé.

Elvették a korkedvezményt, amely azt jelentette, hogy a ledolgozott idő függvényében hamarabb elmehettél nyugdíjba a fokozott egészségkárosodás miatt.

Összességében nagyon szép hivatás, egy igazi életérzés, a vasutasok mindig meg voltak becsülve. A jelentkezés feltétele középiskolai érettségi, szakirányú végzettség előnyt jelent.

2022. jan. 27. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

1# Csak kíváncsiságból.


Tudnál írni konkrét számokat a keresetre?


(Nem leszek soha mozdonyvezető, de nekem is gyerekkori álmom volt kirpóbálni a szakmát, de végül teljesen más irányba mentem)

2022. jan. 27. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
300-400k között mozog a kezdő (túlórától függően), majd 500 fölé is emelkedhet az évekkel.
2022. jan. 27. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
nettóban*
2022. jan. 27. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
42%

3-as!

Mióta jó fizetés az a 3-400, mikor egy vagyonőr 12 nap dögléssel, nulla teljesítménnyel megkeres ennyit, cserébe nem megy tönkre az egészsége.


500 körüli nettót (emelkedhet, tehát nem biztos), amit évek után kapsz, azt meg addigra elviszi az infláció és akkor már az egészséged is tönkrement.

Napjaink lakás és élelmiszerárai mellett egy vicc az a bér.


Sosem becsülték meg a MÁV-os dolgozókat. Tessék elolvasni!


[link]

2022. jan. 28. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

“Nekünk mozdonyvezetőknek nincs semmi becsületünk a vasútnál. Ránk bíznak egy megrakott tehervonatot, százhúsz-száznegyvenmillió forintot ér, annyit, mint egy közepes üzem; ketten felelünk az egészért a vonatvezetővel, de itt fenn a vezérálláson nincs W.C., de még kübli sem. Nincs egy pohár hideg víz.

– Más vasutakon törődnek ezzel?

– Láttunk Komáromban egy cseh mozdonyt, vízcsapot, mosdót szereltek bele.

– Én egy osztrák vasutassal beszélgettem Hegyeshalomban. Vett a szerkocsiból egy pohár vizet, dobott bele egy tablettát, mikor leforrt a hab, jéghideg,tiszta vizet adott.

– Hogy csinálod? – kérdeztem tőle.

De csak nevetett, és integetett, hogy nem szabad megmondani. Otthon aztán víz orrvérzésig. Ha hazaérek, megiszok két szifon szódát, csak aztán köszönök.

– Ha a vasút nem becsül, hogy tartana minket valamire az utazóközönség, az emberek?! Hogy lenéznek minket! Ismeri a viccet a hülye melléknév fokozásáról? Nem? Hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas.

– Meg, hogy mi csajkával megyünk az ötórai teára.

– Szégyellenünk kell az egyenruhát – a pultra mutat –, ezt a svájcisapkát is inkább viselem, mint azt, amit a vasút adott.

– Száz kilométerrel megyünk óránként; tudja mit jelent száz kilométer a ködben? Az ember csak tapogatja a zsebét cigaretta után, de belenyúlni nem mer, hogy a keze mindig szabad legyen. Mögöttem tizenöt-húsz kocsi teli emberekkel, mind ránk bízza az életét, a halál szélén visszük őket, de ha megérkezünk, már nincs becsületünk előttük.

– A múltkor állok lent a mozdony mellett, jön egy huli gyerek, és csak úgy a szája széléről odaböki nekem:

– Mikor indul ez a szemétláda?

– Majd ha megtelik szeméttel, tessék helyet foglalni.

– Nincs mit csodálkozni, ha a mozdonyvezető egyszer csak elfásul, és nem a vasút céljaival törődik, hanem azzal, hogy ő maga épségben megússza.“


Ez már 50-60 éve volt, de még mindig itt tart a MÁV színvonal.

2022. jan. 28. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

5-ös: ennyi az alap, ezen felül van cafeteria. Ahhoz képest jó bér, hogy nem igényel felsőfokú végzettséget. Ugyanis rengeteg diplomás ennyit sem kap meg (nem csak a pedagógusok). Egyébként a vagyonőrnek nem emelkedik olyan szinten az évekkel, ráadásul az ünnepnapi pótlék sem olyan, ha van egyáltalán.

Akármit lehet állítani, régen nagy megbecsülés volt, ráadásul aki még akkor kezdett, időben nyugdíjazták.

2022. jan. 28. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nem kell semmi extra a jelentkezéshez csak érettségi, ha van valami szakirányú végzettséged az elméletben előny, de amekkora hiány van(egyébként mindenhol európában) mv-ből ez igazából nem számít semmit. Ha egészségügyileg és pszichésen is megfelelsz kb. el is kezdheted a tanfolyamot. Itt már jó sokan kihullanak mert sok a tananyag és az pontosan meg is kell tanulni, szóval nem olyan mintha jogsira tanulnál. Emellett fogsz utazni mozdonyvezetők mellett, itt még több ember hullik ki amikor rájönnek, hogy ez nem az aminek ők elképzelték.

Összességében ha szereted a vasútat a gépeket és tényleg szeretnéd csinálni mindenképpen próbálkozz meg vele, a fizetés is jó, jelenleg a mávnak is érdeke, hogy kiegyenlítse a béreket a piaciakkal mert különben elvándorolnak más cégekhez. Aki meg itt fentebb írta, hogy szarul keresnek a mozdonyvezetők annak csak annyit, hogy mutass nekem olyan állást ahol már a tanulás alatt nettó 250 ezret kapsz és után 400+ ezer körül keresel KEZDŐKÉNT? Diplomával is nagy mázli kell. Na ugye... Az egészséget sem úgy veszi igénybe mint ahogy írták, igen a csípődet szétrázza 20-30 év alatt. De nem hullik ki a fogad meg miegymás, nem gőzösöket vezetnek manapság ha feltűnt volna.

Ebben az országban mindenki annyira jól tud mindent még úgy is, hogy még egy percet sem dolgoztak a mávnál pláne mv-ként, de phú szar meg ilyen olyan. Szóval ha mv akarsz lenni jelentkezz most is lesz tanfolyam, megismered a szakmát, lesz tapasztalatod, kapsz mv oktatást ami magán vasútaknál elég ritka és lesz időd eldönteni akarod-e ezt csinálni vagy nem, utána is lehet váltani, más cég felé ha mégsem tetszene a máv, nyelvtudással és kicsit rákészüléssel ausztriába és németországba is felvesznek még akár az állami vasútakhoz is, mivel egész európában nagy az mv hiány.

2022. máj. 2. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!