Ha a tanár 40 %-tól ad kettest és 80-85 % körül ötöst, akkor 68% hányas?
Én is közepest adnék.
A százalékos határokat így képzelem el.
0-39% elégtelen
40-54% elégséges
55-74% közepes
75-84% jó
85-100% jeles
Attól függ, milyen dolgozattípusról, és milyen iskoláról van szó (általános, gimi, szakközép stb.).
Dolgozatokra (röpdolgozat, szódolgozat, ellenőrző dolgozat, témazáró) az én személyes véleményem szerint szintén hármast adnék. Viszont, hogy ha egy próbaérettségiről lenne szó, akkor lehet, megadnám rá már a négyest. Ez egyébként nagyon tanárfüggő, de a legtöbben csak hármast adnak rá.
A középiskolámban így alakulnak az értékelések a dolgozatoknál (%-os teljesítmények):
0%-34%: Elégtelen (1)
35%-49%: Elégséges (2)
50%-69%: Közepes (3)
70%-84%: Jó (4)
85%-100%: Jeles (5)
A próbaérettségit majdnem úgy értékelik nálunk, mint az érettséginél:
0%-29%: Elégtelen (1)
30%-44%: Elégséges (2)
45%-59%: Közepes (3)
60%-79%: Jó (4)
80%-100%: Jeles (5)
Szódolgozat értékelése:
0%-39%: Elégtelen (1)
50%-59%: Elégséges (2)
60%-74%: Közepes (3)
75%-89%: Jó (4)
90%-100%: Jeles (5)
A 68%-os eredmény azt jelenti, hogy a dolgozat 2/3-át tudtad teljesíteni, ami szerintem középhaladó szint, egy erős hármasnak felel meg. A tanárok általában arra asszociálnak, hogy a jó (4) teljesítményhez a diákoknak minimum a dolgozat 3/4-ét (tehát a 75%-át) meg kell haladniuk. Nem tudom, hogy most a mi iskolánk "jószívű" vagy más suliban is így vannak megszabva, de az én szemszögemből a dolgozatok eredményei a fent leírtak alapján reálisak. Legalábbis ehhez vagyok hozzászokva. Hogy ha a dolgozat felét megoldom, akkor közepes (3), ha több, mint a 2/3-át, akkor négyes stb.
A félévi- és év végi eredményeket összegezve (átlag alapján) így alakulnak:
1.00-1.99: Elégtelen (1)
2.00-2.69: Elégséges (2)
2.70-3.59: Közepes (3)
3.60-4.49: Jó (4)
4.50-5.00: Jeles (5)
Viszont a tanárok többsége nem a szabályozott értékelés alapján dönti el a végső eredményt, hanem a diákok teljesítésének a felmérése során mérlegel, hogy mondjuk 3.55-re meg-e érdemli a négyest, vagy sem. Pl.: ha az első félévet gyenge átlaggal zárta (2.9-cel), viszont rengeteget javított a következő félévben (3.55-re feljavítva), ezzel a tanár látja a diák igyekezetét, és megadja neki a jobb jegyet (jelenesetben a négyest). Viszont ha fordított eset van, hogy egy jó teljesítmény (4.1) után lehúzódik az átlag 3.5-re, ezzel a tanár a diák hanyagságát látja, így közepest ad neki.
Az értékelés a realitás alapján szokott működni. Ezt a tanárok irányítják. Én ismerek olyan tanárt, aki még sosem adott senkinek se egyest. Sőt, olyan is van a tanár ismerőseim közül, aki egy diáknak 3.2-re már négyest adott, és minden dolgozattípusra 25%-tól már megadta a kettest (természettudományos tanár). Úgyhogy az értékelések elsősorban a tanároktól függnek.
Én tanár szeretnék lenni, 11. osztályos vagyok. Egy álmom válna valóra, ha pedagógusként dolgoznék a jövőben. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!