Hogy lehetne jobb matekból a lányom?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem 100%,hogy az alapokat nem érti.
Gondolom evidens,hogy ha valamit nem ért azt jelzi,és nem megy tovább úgy hogy nem érti.
Ha baj van,azt jelezni kell.
Magyarul ha ez elsőben kezdődött volna,nem nyolcadikban születik meg a dilemma.
Hatalmas különbség van aközött,hogy a vadonatúj anyagot nem érti,mint az előző hónapokban vett anyagokat.
Ott már akkor nagyobb baj lenne,több rossz jegy.
Annyit írhatott azért volna a kérdező,hogy milyen a helyzet állapota.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
8. osztály matemetika tananyag (36 videó):
https://www.youtube.com/watch?v=bj3F8elRLic&list=PL0hWfPdqf_..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sajnos nálunk is gond a matek, és nagyon sok szülőtől hallom mostanában. Amikor mi voltunk gyerekek, én nem emlékszem, hogy bárkinek gond lett volna. A mai gyerekeknek viszont valahogy más az agya. Én sokat gyakorolok itthon a gyerekkel. Nem azért, mert nincs pénzünk különtanárra, hanem egyszerűen azért, mert nincs rá idő. A faluban nincs, a szomszédos városba meg nem látom értelmét, hogy beutazzon, és egy óra kerüljön 3 órába, ráadásul ha nem tudja megtanulni az anyagot, heti 5 órában az iskolában, akkor heti 45 perc mégis mit old meg?!
És én a következőt látom a gyereken
-Agyon gyakorolunk egy témakört, és érti, és jaj, de jó.
-Jön egy másik anyag, egy hónapig szüneteltetjük az előző témakört.
-Előjön újra az előző anyag, és mintha soha nem is hallott volna róla. Nem értem, nem értem én pl. a törteket még általánosban tanultam, és a mai napig emlékszem rá, neki meg nem megy át a hosszú távú memóriájába. Talán túl sok nekik az input ebben a digitális világban.
Pl. a százalékszámítás már 6. óta tananyag, és egyszerűen képtelen megtanulni. Míg én magam egyszerűen nem értem, hogy mi ebben a nehéz, nekik az. Amúgy ő is nyolcadikos. Egyébként 3,4-es szokott lenni matekból. Tavaly beültem online órára, mert mindenki panaszkodik a tanárra. Hát, teljesen ledöbbentem. Úgy magyarázott, mintha alsó tagozat második osztályában lennének legalább, hogy két egyjegyű számot hogy kell összeadni, és még mindig nem értette a fél osztály! Komolyan nem is értem, hogy a szerencsétlen tanárnak hogy van erre türelme. És még mindenki őt támadja. Hozzáteszem a 7. matektanár ebben az osztályban. Bár most nála 4,5 a lányom, de szerintem is az alapoknál lett elrontva. Emlékszem, hogy 5. osztályban egy órán 3-4 oldalt írtak, és semmit nem értett belőle, csak leírta a tábláról. Most sokkal lassabban haladnak, de sehol nem is tartanak az anyagban.
Szerintem egyszerűen át kéne már reformálni a tananyagot, mert ez a korosztály ezt képtelen befogadni.
Egyébként te nem tudsz leülni vele? Tudom, hogy pl. Vekerdy nagyon ellenzi, hogy a szülő korrepetálja a gyereket, és nem is ideális, de te ott vagy. Esetleg neked is utána kéne nézni, hogy mit hogyan kell, de hátha emlékszel. Az szerintem sem jó megoldás, hogy a kezébe adsz egy könyvet, mert talán a hozzáállásával is gond van, és nem fogja egyedül átnézni. Vagy üljetek le együtt egy youtube-videó elé.
Nálunk most terror van, mert megmondtam neki, hogy napi 1 szöveges feladat a felvételi feladatsorból, megnézi a neten, ha nem érti, szól. Ha érti, akkor meg leírja, kidolgozza, és utána előadja nekem, hogy hogy kéne megoldani. Nem érti meg, hogy a matekot is úgy lehet megtanulni, ha megcsinálja ugyanazt a feladatot újra és újra, és újra. Különben nem fog rá emlékezni holnap.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A mateking középiskolásoknak való.
Matekoázis? Fizetős, de még mindig olcsóbb hosszabb távon mint egy magántanár, és vannak fent ingyenes videók is.
De a legjobb egy magántanár lenne, ha anyagilag belefér. Vannak már olyan tanárok, akik skypeon tanítanak, tehát ha olyan helyen laktok, ahol nincs tanár, az sem akadály.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!