Egyetemi órák és ahoz tartozó adminisztratív dolgok követéséhez milyen applikáció a legalkalmasabb?
Eddig Google Sheets-el követtem az óráimat, hogy pontosan hol tartok vele, de kicsit macerás és nehéz követni.
-A lényeg, hogy minden tantárgyról tudja tárolni hasznos információk. Pl.: linkeket régi vizsgákról, vagy jegyzetről.
-Tudam mérni, hogy miből hol tartok, azaz kitudjam jelölni, hogy X heti anyagok megtanultam-e vagy sem és mindezt lássam összesítve.
Ezt úgy oldottam meg excelben, hogy egy 15 sorból álló tálázatba beleraktam a tantárgyakat és ahogy elkezdődött egy hét pirossal bejelöltem mindent abban a sorban (sor szám = hét száma) és ahogy megtanultam egy adott tantárgyat. Azaz elmentem órára, jegyzeteltem, megértettem és meg is tanultam bejelöltem zöldel.
Így mindig láttam mikor melyik tantárgyból hol állok.
Táblázat mellett határidőket is bejelöltem.
stb...
Erre keresek egy jobb megoldást ha van valakinek.
Én is ugyanezt csinálom, kivéve, hogy egy Word doksiba szúrtam a táblázatot, úgy könnyebb formázni. Viszont minden konkrét anyagot (tehát ami nem ilyen meta dolog, hogy határidő, saját magamnak jelzés hogy hol tartok stb., hanem maguk a tanulnivalók, linkek,
jegyzetek, anyagok, akármi) OneNote-ban vezetek. Van egy egyetemi jegyzetfüzetem, azon belül ún. szakaszok (külön fülecske) minden egyes tárgyamnak. Egy szakaszon belül pedig több oldal van (csináltam egyet az adott tárgy általános infóinak, és aztán az órákon is mindig új oldalra jegyzetelek).
Google Naptárban beimportáltam a Neptun órarendet és mindegyik mellé behúztam a beadandók és zárthelyi dolgozatok időpontjait kirívó háttérszínnel, hogy jól látható legyen. Akár tanóra alatt telefonról is meg lehet ezt csinálni, amikor elhangzik a konkrét időpont.
A tantárgyakkal kapcsolatos dokumentumokat mappákba rendszerezem. Előadás utáni napon letöltöm e-learning felületről az aktuális diát és berakom a tárgy mappájába. Ha kell, akkor átnevezem, hogy sorrendben legyenek (pl. 5. előadás anyagai nevébe beírom, hogy "05"). Így látom, hogy mik lettek leadva eddig, ez alapján tanulok.
A tanulási folyamatot nem követem, mert naptárban látom, hogy mire kell tanulni másnapra, megtanulom és így tovább. Ennyit azért fejben meg lehet jegyezni, plusz feltűnik, hogy ha egy diát újra akarnék tanulni, hiszen láttam már.
Péntekenként általában előre szoktam lapozni 1-2 hetet a naptárban, hogy ne érjen meglepetés beadandó, zh terén. ZH-ra kb. 2-3 héttel előbb szoktam megkezdeni az ismétlést, attól függően, hogy mennyire nehéz a tárgy. Beadandót pedig 1 héttel előbbre megcsinálom, hogy ne az utolsó napokban stresszeljek rajta.
Na jó, mondok egy példát, mert ez bonyolultan hangzik.
Google Naptárban látom a Neptun órarendet. Elhangzik mondjuk, hogy Május 06. az első ZH, akkor odanavigálok és a tárgy mellé behúzok egy új eseményt "1/2 ZH" (több esemény is lehet egymás mellett). Hogy tudjam, hogy 2 ZH-t kell írni a tárgyból, ezért "/2"... Piros háttérszínt adok neki. Beadandókat ugyanígy. PótZH-kat ugyanígy.
Mappába rendszerezés.
Tegyük fel, hogy az 5. előadáson az "állattan" nevű tárgyból feltesz az oktató három anyagot a tárgyból e-learning felületre:
kakas_anatomiaja.pdf, segédanyag.docx, valami.pptx
Ezeket letöltöm, átnevezem és ilyen módon beteszem a mappába:
állattan/
-- Beadandó/
----- beadandómneve.docx
----- képek.docx
-- ZH/
----- valami_régi_zh-1.pdf
----- valami_régi_zh-2.pdf
-- Akármi/
----- valami.txt
-- 03 ...
-- 04 ...
-- 05 kakas_anatomiaja.pdf
-- 05 segédanyag.docx
-- 05 valami.pptx
Remélem érthető. Ha a tárgyból ömlesztik a segédanyagokat, akkor azokat egy külön "Segédanyagok" almappába szoktam tenni, hogy átláthatóbb legyen az előadásanyag és a segédanyag. :) Mindenki el tudja dönteni, hogy kinek milyen rendszerezés az átlátható, ez csak egy példa volt most.
Nekem azért fontos, hogy lássam milyen tatárgyból hogy állok, hogy könyebben összetudjam egyeztetni az félév során a kb 7 db ZH-t és 3-4 beadandót.
Tehát első ránézésre lássam miből vagyik picit lemaradva.
Melyik tantárgynál milyen közel van a ZH és persze abból hogy állok.
Persze egyenként letudom ellenőrizni, hogy hogyan állok, de amikor van kb 10 tantárgyam és 36 kreditem nehéz.
Így szeretném egyben átlátni a rendszert.
Sajnos nehéz lenne bőven kifejtve leírni, de tök jók, amiket írtok, én amúgy a notion-t szoktam használni (hasonló, mint a OneNote, de mégis kicsit több), itt is tök jól el tudsz helyezni táblázatokat, képeket, weboldalakat menteni, aloldalakat csinálni, stb, natárat is be tudsz szúrni, van rengeteg sablon, szerintem biztos találnál köztük neked kellőt, én ajánlom mindenkinek, Youtubeon rengeteg tutorial/tipp/segítség van hozzá, hogy hogy tudod hatékonyan használni akár tanulásra, akár munkára, vagy bármire.
#5 A ZH-nak semmilyen tétje sincsen, ha vizsgás a tárgy. Azt miért kéne követni? Én azt csinálom, hogy megírom ZH-t, figyelem az eredményt és ha nem sikerül akkor bent hagyom naptárban a pótzh időpontját, így tudom, hogy javítanom kell belőle. Ha sikerül, amilyenre szerettem volna, akkor kitörlöm a pótzh-t. Szerintem ennél jobban felesleges vezetni, de lehet, hogy nálatok akkor valami képzési sajátosság miatt fontos ez vagy nem tudom.
#4 Ha részletes jegyzetet ír valaki, akkor tényleg nem annyira praktikus a naptár. Én csak eseményeket rögzítek, jegyzetekre nincs szükségem. Ha ilyenekre gondolsz, hogy hány százalékot kell elérni ZH-kon, stb. az nálunk mind benne szokott lenni az első eladás diasorában, így vissza tudom nézni. De alapból nem a kettesre hajtok, így nem ezt annyira fontosnak.
7# A ZH nálunk többnyire 2-3x ismételhető (tantárgy függő) nagy számonkérés, ami kevesebb, mint a vizsga 3szori ismételhetősége.
Amelyik tantárgynál van ZH, labor jelenlét, kisZH, beandadó stb... ezen mint feltételei az aláírás megszerzésének.
Tehát rettenetesen fontosak, mert például egy labort ahol van beugró rettenetesen könnyű elfelejteni, így nem készülsz rá és elbukod. Ezekből többnyire csak 1db-ot lehet ismételni.
A ZH is fontosabb a vizsgánál, mert kevesebbszer próbálható és kell az aláíráshoz, azaz elbukod a tantárgyat ha nincs meg.
Nem véletlenűl mondják, hogy a BMEn nehezebb a szorgalmi időszak, mint a vizsgaidőszak.
Még fontos megemlítenem a lavinaefektust ... amikor egymás után 7-8 tantárgyból van ZH-d kb 7 hét leforgása alatt, és mondjuk közben van 4-5 kis ZH, 3 labor és 3 mérés (ami olyan mint a labor, de beugrón felül az egész órai munkádat is egyedül csinálod,majd beadod osztályzásra), akkor ha elrontod az egyik ZH-t lehet már nem lesz esélyed a PótZHra felkészülni megfelelően, mert rengeteg más felelősséged is van, amikre szintén készülni kell és ezeknél a tantárgyaknál nem 1-2 nap a készülési idő. Inkább 1 hét folyamatos tanulás az óráid mellett.
Azaz nem nagyon engedheted meg, hogy elbukj egy ZH-t, mert ez könnyen ahoz vezethet, hogy legalább 1 tantárgyat elbukj. Nem, mert béna vagy, csak kevés az időd és sok a tananyg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!