Miért van felvételi?
Pedig benne van a nevében. Arra van hogy felvegyenek :)
Szerinted túljelentkezés esetén mi alapján kéne eldönteni hogy kiket vesznek fel? Kalapból húzzák ki a neveket? Majd ha állásinterjúra mész is ez lesz? Ott sem kell semmit nyújtani, csak kihúzzák a kalapból kiket vettek fel, mert így az igazságos?
Tegyük fel felvettek valahova dolgozni, pl mérnöknek, de gőzöd sincs mit kéne csinálni mert a BME-n is kalapból húzták ki a neved vizsgákon. Ha nem készül el időre pl. az új híd Budapesten akkor mi lesz? Megint előveszik a kalapot és az alapján fizetés emelést adnak néhány alkalmazottnak, mert nagyon ügyesen nem csináltak semmit se 3 éven keresztül? Mégis miből fogják azt a pénzt előteremteni ha nincs valós gazdasági tevékenység a háttérben? Pénzt is kalapból-húzogatással osztják szét cégek között? Milyen pénzt? Állami pénzt? Az államnak honnan lesz pénze? Én ebben a világban csak kalapokat látok, de bármiféle alkotói munkát vagy termelést már nem. Esetleg valahol véget érne meseország és elkezdődne a valóság? Hol? Boltban pl lesz étel vagy csak kics*szett sok kalap?
Egész egyszerűen nem értem hogy a hozzád hasonlóan gondolkodók mégis hogy képzelik el a világ működését.
Mondjuk azért, hogy a gimnáziumoknak legyen valami alapja, ami alapján felveheti a diákokat. Vagy mire gondoltál? Hogy csak a jegyek alapján vegyenek fel? Te is tudod, hogy így elég szar lenne, hisz akinek kedvesebb, jobb tanárai voltak, az könnyebben ért el jobb jegyeket, mint akinek szigorú, rossz tanárai voltak.
Az pedig a szülők és a tanárok hibája, hogy nem küldik el elég tanulmányi versenyre a gyerekeket, hogy megtanuljanak nyugodnak lenni ilyen helyzetekben is. Anno az egész osztályomból talán nekem volt a legnagyobb a tét, hiszen sokkal erősebb suliba jelentkeztem, mint az osztály 90%-a. És láss csodát, a rengeteg verseny megtette hatását, úgy ültem be felvételizni, hogy leszartam, hogy mi lesz, mert tudtam, hogy megtudom írni úgy a felvételit, ahogy akarom.
Szóval nem a felvételivel van baj, hanem a balfasz tanárokkal és szülőkkel.
Itt nem azzal van a baj, hogy felvételi van, hanem azzal, hogy ezek a felvételik kompetenciát mérnek (logikus gondolkodásra épülnek stb.), míg az általános iskolák idétlen lexikális anyagot nyomnak a diákokba, és matekból sem a felvételi követelményeknek megfelelően tanítanak.
Anno kitűnő tanuló voltam, de matek felvételin kb 50%-ot értem el. Akkor láttam életemben először olyan típusú feladatot, suliba sose olyat gyakoroltunk, és a megoldás menetét, a képletet se tudtam ennek megfelelően kikövetkeztetni a nehezebb feladatnál. Ha normálisan oktatnának, akkor talán normálisabnan menne mindenkinek, de nem mindenki született zseni, az oktatás viszont szinte mindenütt sz.r, és itt nem a diákra kell kenni, hogy h.lye hozzá, mert honnan tudná egy 14 éves, ha normális oktatás híján nem sajátítja el. (Nehogy valami nagyokos ideböfögje, hogy középsuliba/egyetemen is magára lesz sokszor utalva, mert egyrészt még attól messze áll, másrészt akkor mi a francért van a tanár, ha magától kell megtanulnia az anyagot)
A matek központi írásbelin nem kérnek elméletet, hanem logikailag meg lehet oldani egy csomó példát. Mondhatni iqból megoldható.
A magyar központi írásbelin a szövegértést és a fogalmazást sem nevezném elméleti tudásnak.
Én személy szerint jónak tartom mert így Debil Dani és Zseni Zsolti nem fog egy iskolába kerülni.
Ha találsz jobb szelektáló módszert akkor jelentekezz az Oktatási Hivatalnál. Lényeg az hogy például 300 ember közül válassz ki igazságosan a valódi tudást tükrözve 30-at az álmaid iskolájába. Ja és mindez kerülnön kevesebbe mint a jelenlegi rendszer.
"A matek központi írásbelin nem kérnek elméletet, hanem logikailag meg lehet oldani egy csomó példát. Mondhatni iqból megoldható"
Hát lehet, hogy van, amit józan paraszti ésszel saját gondolatmenettel megoldasz, de van olyan feladat, ami tipikusan ilyen 2x+3y×2/4=.... kategóriájú képlettel írható le, ami IQ ide vagy oda, akkor tudod csak megoldani normálisan, ha van egy normális oktatási rendszer, ahol ezt a kéetet egyszer megmutatják neked, onnantól a te nagyon magas IQ-d felismeri a hasonló feladatokat és tudni fogja alkalmazni ezt a képletet. Csak nálunk gimibe pl. a matektanárunk amikor épp hajlandó volt megtartani az órát, akkor is volt, hogy egy másodfokú egyenlet megoldóképletét képes volt hibásan felírni, és eszerint vezette le a feladatot, majd rájött a végén, hogy valami gáz van... Na egy ilyen rendszerben ez a szűrő nem a diákok közt szelektál, hanem az oktatási rendszer hiányosságaira mutat rá.
Attól, hogy benyelsz mindent, és szerinted minden így jó ahogy van, ne okoskodjon olyan, aki nem OH dolgozó, attól még nem jó az oktatásunk, ezen kár vitatkozni, nem lehet állandóan a gyerek IQ szintjére hagyatkozni, mert a magas IQ sem magától jön rá mindenre, a módszert meg kell mutatni. Vagy ha tényleg minden IQ-ból megoldható, akkor a gondolatmeneted alapján kár a tanár, úgyis minden a diákon múlik...
Na ezért nyomorult az egész ország, mert mindenki habzószájú zombi módjára benyel mindent és megmagyarázza, hogy minden f.sza, aki nem ért egyet, azzal van a baj, csinálja jobban stb.! Kétbites érv nélküli idétlenkedések.
A magyar oktatási rendszer múltszázadbeli skillekre épít, elavult sz.r. EZ TÉNY!
Ideböföghetsz még jópár kommentet, hogy te milyen király gyerek vagy, szerinted ez ìgy jó, attól még nem az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!