A Waldorf pedagógia és Rudolf Steiner hogy vélekednek elméletileg és gyakorlatilag is az óvodás gyermek otthoni erőszakhullámai kezeléséről?
Nem Waldorfos óvodapedagógusként külföldön évek óta nagyon vonz a fent említett reform pedagógia elmélete és gyakorlati megvalósítása is és most egy baráti család esete miatt merült fel ez a kérdésem, ahol az ötéves óvódásnak kistestvére született, akit rendszeresen inzultál.
Tudom, hogy a Waldorf 12 éves korig nem is beszél a gyerek fejéhez és a testvérféltékenység fogalmával is teljesen tisztában vagyok, az anyuka szerint az óvodában őt verik, emiatt otthon a kicsin vezeti le a feszültségét.
Persze tudom, hogy erre nem lehet egyszerű választ adni, hiszen minden eset egyedi és kismillió részlet lényeges a gyerek környezetéről és mindennapjairól, de nem hagy nyugodni a kérdés, hogy vajon egy Waldorfos óvodapedagógus hogy reagálna az olyan esetekre, amikor ököllel támad a csecsemő kistestvérére, és újabban már a szüleit és engem is inzultál, láthatóan hirtelen jövő negatív energiaáradattal, a miért kérdésre meg értelemszerűen nem válaszol, nem tudja, csak úgy...
Nem szeretem a tanácstalanság és tehetetlenség érzését...
Jó, tán tényleg nehéz egy pedagógia elméleti és gyakorlati megközelítését megkülönböztetni, oké.
Akkor ezt a kitételt mellőzve mi a fenti pedagógia álláspontja a leírt esetről?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!