Óvónők!Ezt a gyakorlatban hogy szoktátok kivitelezni?
Tegyük fel a heti tervben szerepel a zenehallgatás adott témára.
Hogyan vezetitek fel a zenehallgatás tevékenységet (motiváció)?
A tevékenység folyamata hogyan zajlik?
Illetve az értékelés és befejezés?
Előre is köszönöm a segítséget!
Nem!
Csak néhány mondatot szeretnék, valaki olyantól, aki jártas benne
Én csak hallgató vagyok, de mi így tanuljuk:
Szabadjáték, majd elrakodunk.
Motiválok: "ki játszik ilyet majd megmondom milyet.."-éneklem
Egy körbe állunk és eljátszunk ~3 körjátékot, plusz egy újat tanítok.
A körjátékokba fejlesztést is teszek.
Pl. magas, mély hangok, gyors, lassú, hangos, halk érzéleltetése vagy ritmus, egyenletes lüktetés gyakorlása, motivum, dallambújtatás, dallamalkotás.
Ezekből a fejlesztésekből lehet mazsolázni életkornak megfelelően.
Aztán ha a körjátékokat eljátszottuk 7-8x mindegyiket.
Akkor utána megkérem csücsüljenek le, hoztam nekik egy szép dalt.
Elinte csak el dúdolom, majd eléneklem 3-4x, majd el is furulyázom, majd megkérdezem van -e olyan dal, amit szívesen meghallgatnánk.
De ! Lehet mást is ... lehet bábozni is.
Pl. Gyertek haza ludaim(ludak+asszony) elbábozása, énekelve is lehet zenehallgatás.
Körjáték alatt pedig értem pl. Az elvesztettem zsebkendőmet
De olyan is lehet akár, hogy csak leültök egy körbe és énekelve beszéltek.
Pl. Szép jó reggelt kívánok!
Valaki vissza köszön énekelve
Majd énekelve kérdezed mi jót reggeliztél
Vissua énekel a gyermek, hogy mézes vajas pirítóst .. dallamokat alkotunk...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!