Mikor fogynak el a természettudományokat tanító tanárok?
Az általános+középsulis tanárok száma 2010-hez képest +1000 fő.
Ezekben az iskolákban tanuló diákok száma ugyan ebben az időben -205000 fő.
Ennek ellenére valóban még így sincs sok tanár, de nem esik annyi szó arról, hogy a diákok sokkal hamarabb fognak elfogyni, nem lesz kit tanítani.
#1 ez gondolom az összes tanár, de nem hiszem, hogy a természettudományosok emelkednének.
Most úgyis erőltetik a babaprojektet, szerintem várható, hogy emelkedik majd a tanulók létszáma.
Mi történik, ha egy adott egyetemen egy évfolyamnyi fizikatanár nyelvvizsga hiánya miatt nem kap diplomát?
1. Nagyobb meló megtanulni, mert sokkal több nem magolható ismeretet igényel (ellentétben a történelemmel és irodalommal: évszámok, memoriterek, csatahelyszínek).
2. Nagyobb meló tanítani, mert ezek a tárgyak jellemzően csak választhatók, kevesebb gyereket érdekel, tehát kevésbé érdeklődnek, tehát több munka kell az egységnyi eredményhez. Nem elég a diákokkal elolvastatni egy regényt és dolgozatot írni belőle, hanem a főbb szereplőket (Kovalens Kötés, Súrlódási Együttható, Zárva Termők) Jean Valjeanhoz képest egészen mélyrehatóan kell magyarázni, elemezni.
Míg Arany János vagy a mohácsi csata nem változott 50 év alatt, a diákok a fullerénekről vagy a PCR tesztről kérdezhetik a tanárt, aki akkor is fel kell ezekre készüljön, ha nem a tananyag része, mert egyrészt érdekli a gyereket, másrészt a nem/rosszul válaszolás rontja a tanári tekintélyt és ezáltal a jövőbeli fegyelmezési képességet.
3. Nem elég az órára egy videót vetíteni vagy térképet bevinni, mint segédeszköz. Kísérleteket kell előkészíteni és utána elpakolni/elpakoltatni.
4. Az informatika, matematika, fizika, kémia tanárok eleve jobbak matematikából, mint a többi tanár, emiatt valószínűleg a szabadidejükben is többet molyolnak a számítógéppel, emiatt könnyebben átképezhetők, könnyebben elcsábulnak az informatika irányába.
5. Itt is fellép a tanárszakma alacsony anyagi és erkölcsi megbecsültsége, a gyermeki és a szülői erőszakkal szembeni eszköztelenség, és az érdemi hasznot nem adó adminisztráció.
"emiatt csökkentették anno a természettudományos órák számát" 10%-ban. 90%-ban meg azért, mert a reál tárgyak adnak olyan alapot, amivel az egyre technológia irányultabb világunkban versenyképes, ergo külföldön is értékesíthető tudásra lehet szert tenni.
Amit az első ír, igaz, összesen tényleg több tanár lett, de ez sok összetevős. Általános, óvodai, gimnázium, szakközép... Szakközepes tanárokból kevesebb lett, csak több lett a többi tanár.
Diákok viszont tényleg fogynak, mint a cukor, egy nagyvárosnyi gyerekkel kevesebb van ma, mint akkor.
Amikor általános sulis voltam 2000-2010 körül, indult a, b, c, d osztály évfolyamonként. Ma már csak a és b osztály indul. Vidéki nagyváros.
Hiába kevesebb lesz a tanár, arányaiban 1 gyerekre mégis több tanár jut ma, mint akkor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!