Mikor fogynak el a természettudományokat tanító tanárok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az általános+középsulis tanárok száma 2010-hez képest +1000 fő.
Ezekben az iskolákban tanuló diákok száma ugyan ebben az időben -205000 fő.
Ennek ellenére valóban még így sincs sok tanár, de nem esik annyi szó arról, hogy a diákok sokkal hamarabb fognak elfogyni, nem lesz kit tanítani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#1 ez gondolom az összes tanár, de nem hiszem, hogy a természettudományosok emelkednének.
Most úgyis erőltetik a babaprojektet, szerintem várható, hogy emelkedik majd a tanulók létszáma.
Mi történik, ha egy adott egyetemen egy évfolyamnyi fizikatanár nyelvvizsga hiánya miatt nem kap diplomát?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1. Nagyobb meló megtanulni, mert sokkal több nem magolható ismeretet igényel (ellentétben a történelemmel és irodalommal: évszámok, memoriterek, csatahelyszínek).
2. Nagyobb meló tanítani, mert ezek a tárgyak jellemzően csak választhatók, kevesebb gyereket érdekel, tehát kevésbé érdeklődnek, tehát több munka kell az egységnyi eredményhez. Nem elég a diákokkal elolvastatni egy regényt és dolgozatot írni belőle, hanem a főbb szereplőket (Kovalens Kötés, Súrlódási Együttható, Zárva Termők) Jean Valjeanhoz képest egészen mélyrehatóan kell magyarázni, elemezni.
Míg Arany János vagy a mohácsi csata nem változott 50 év alatt, a diákok a fullerénekről vagy a PCR tesztről kérdezhetik a tanárt, aki akkor is fel kell ezekre készüljön, ha nem a tananyag része, mert egyrészt érdekli a gyereket, másrészt a nem/rosszul válaszolás rontja a tanári tekintélyt és ezáltal a jövőbeli fegyelmezési képességet.
3. Nem elég az órára egy videót vetíteni vagy térképet bevinni, mint segédeszköz. Kísérleteket kell előkészíteni és utána elpakolni/elpakoltatni.
4. Az informatika, matematika, fizika, kémia tanárok eleve jobbak matematikából, mint a többi tanár, emiatt valószínűleg a szabadidejükben is többet molyolnak a számítógéppel, emiatt könnyebben átképezhetők, könnyebben elcsábulnak az informatika irányába.
5. Itt is fellép a tanárszakma alacsony anyagi és erkölcsi megbecsültsége, a gyermeki és a szülői erőszakkal szembeni eszköztelenség, és az érdemi hasznot nem adó adminisztráció.
"emiatt csökkentették anno a természettudományos órák számát" 10%-ban. 90%-ban meg azért, mert a reál tárgyak adnak olyan alapot, amivel az egyre technológia irányultabb világunkban versenyképes, ergo külföldön is értékesíthető tudásra lehet szert tenni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amit az első ír, igaz, összesen tényleg több tanár lett, de ez sok összetevős. Általános, óvodai, gimnázium, szakközép... Szakközepes tanárokból kevesebb lett, csak több lett a többi tanár.
Diákok viszont tényleg fogynak, mint a cukor, egy nagyvárosnyi gyerekkel kevesebb van ma, mint akkor.
Amikor általános sulis voltam 2000-2010 körül, indult a, b, c, d osztály évfolyamonként. Ma már csak a és b osztály indul. Vidéki nagyváros.
Hiába kevesebb lesz a tanár, arányaiban 1 gyerekre mégis több tanár jut ma, mint akkor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!