Szerintetek ésszerű lépés lenne áttérni hibrid oktatásra?
Általános iskola felső tagozatában és középsuliban vezetik be
Megfelezik az osztályokat - az egyik csapat 3 napot suliba jár, 2-őt otthon tanul, második héten a másik csapat jár be 3-at és 2-őt otthon tanul
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez mind szép és jó. A gyenge pont "2-őt otthon tanul". Ez az amit nem biztos, hogy minden diák meg is fog tenni és így gyakorlatilag a három napos oktatási hét valósul meg. Én az online órák híve vagyok (zoom, meet, stb).
Én másik oldalról közelíteném meg a problémát. Ha a diákok hibrid oktatásban vesznek részt akkor megszűnik a járvány terjedése? Ha hibrid oktatás lesz akkor miért nem lesz hibrid munkarend mindenhol (3 napot bent vagyok és két napot home officeban vagyok)? Most képzeld el az BKV sofőr és az orvosok hibrid munkarendjét!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én támogatnám az ilyen jellegű oktatást, ha megoldott lenne, hogy minden gyereknek jusson ehhez szükséges informatikai eszköz megfelelő internethozzáféréssel. Jelenleg sajnos nem ez a helyzet, néhány nagyobb város jobb hírnevű iskoláját leszámítva sok gyerek egyetlen kütyüje egy lehurbolt okostelefon, amit megörökölt vhonnan. Azon nyilván nem lehet tanulni.
Ugyanakkor egy csomó tárgybál lenne értelme: egy töri vagy biosz órán 90%ban semmi olyan nem hangzik el, ahol indokolt lenne a személyes jelenlét, az irodalom is tanulható úgy, ha az ember otthon csak egy szamárvezetőt néz róla. Persze kellenek a konzultációs órák, és igenis szokni kell, hogy eljárunk otthonról, hiszen a munkák döntő többsége sem olyan, hogy kuckózunk otthon a gépünk mellett macinaciban. Ugyanakkor számomra felháborító, amikor reggel 7kor látok 15-16 évesek iskolába menni, alapvető egészségtani ismeret, hogy egy ennyi idős embernek otthon kell ilyenkor aludnia, mert a szervezete azt igényli. Én 28 éves vagyok, a mai napig meg tudok döbbenni azon, hogy vasárnap negyed 8kor kipattan a szemem, annyira friss az emlék még, hogy 16 évesen vasárnap akár 10-ig is mélyen szundítottam. Aki vidékről jár be iskolába (anno én), az simán felkel 6kor, fél6kor (volt osztálytársam, aki 5kor). Ezzel a hibridoktatással elegendő lenne 7-8 fele kelni, a sok utazgatással megspórolna az ember egy csomó időt, amit pl tanulásra is lehetne szánni. De ehhez persze az is kellene, hogy ne informatikai analfabéták legyenek a tanárok nagy része, 40 éves kor felett hihetetlen az a szerencsétlenkedés, ami akár egy ppt prezentációnál látható, majd jönnek a kuncogások “nem vagyok egy informatikus” kifogással, amire én meg azt tudom mondani, hogy én sem vagyok vízvezetékszerelő, mégis meg tudom nyitni a csapot (kb ennyi összefüggést látok). Szval amíg a számítógép felhasználói szintű ismerete gondot okoz a tanárok 80%ának, addig megint nincs miről beszélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!