Autóvezetésnél az oktató hogy taníthat életveszélyes dolgot?
Megállunk a pirosnál, zebra van előttünk. Nekünk piros, tehát állunk. Én üresbe váltok, rajta állok gyengéden a féken. kuplung lassan felenged.
(elindulnak a gyalogosok) az oktató szól, hogy nem kell a féket nyomni. fékezni csak akkro kell, ha parkolunk, vagy gurul az autó és nem akarjuk, hogy guruljon. Gurul? nem gurul, mert egyenes az út. Jó. Nem nyomom a féket. Most üresben van a kocsi, nincs befékezve, jár a motor. tehát ilyenkor kézzel simán el lehet tolni (gorítani).
Na és akkor mi van, ha hátulról belénk jön valaki? Nincs befékezve az autó, én nem nézek folyamatosan hátra, ne mtudok azonnal satuféket nyomni. és belerohanunk a gyalogosokba.
Szerintem ez veszélyes. Ha rajta állnék a féken, akkor ha meglöknek minket hátulról nem fogunk egy métert előre dobódni, hanem csak kicsit csúszunk előre. És nem gázolunk el fél tucat gyalogost.
Ha nincs ott gyalogos úgy állok meg ahogy akarok. De ha akarok, akkor hagy fékezzek már! Véeltlen belénk jönnek hátulról és kész a baj. ha meg fékezek nagyban lecsökken az előre ment táv.
2. igaz, ezért IS nyomom. csomószor van, hogy oylan lassan gurulsz hátra, hogy észre sem veszed és már csak a mögötted lévő dudálását hallod.
De a gyalogos koccanánsos dologgal mi a helyzet?
Én nemrég (2 és fél éve) vizsgáztam, és az oktató úgy tanította, hogy piros lámpánál üresbe kell tenni és kéziféket behúzni (sőt, vizsgán el is várják, hogy így csináld, de gondolom a gyakorlatban ezt senki nem teszi), viszont ebben az esetben teljesen indokolatlan nyomni a féket.
Olyankor lehet érdekes a fék nyomása -nézve a felvetett problémádat-, amikor nem áll mögötted senki a sorban, ugyanis ha nyomod a féket, akkor felvillan hátul a féklámpa, így az esetlegesen hátulról érkező ember már a távolból láthatja, hogy te állsz a kocsiddal (ez főként akkor lehet érdekes, hogyha nem sokkal korábban váltott zöldre, re pedig még nem indultál el). Ha viszont mögéd ér, már nincs kinek jelezned az állást.
Persze előfordulhat, hogy minden ellenére beléd repül 50-nel az ember és eltol pár méterrel előrébb, erre az oktatóm mindig a bizalmi elvet húzta elő a kalapból, ami egy idő után már nagyon tudott irritálni, és inkább nem kérdeztem ezekkel kapcsolatban...
Én bő 1 éve vizsgáztam, és sosem hallottam olyanról, hogy kéziféket be kell húzni piros lámpánál (na persze maximum ha lejtőn vagy).
Viszont a féket én mai napig mindig nyomom pirosnál. Az első oktatóm emlékeim szerint nekem is mondott ilyet pirosnál, hogy "ne a féken, a gázon legyen a lábad", de bolond vén volt, nem is tanított semmit. Na 2-3 alkalom után oktatót is váltottam. (remélem nem a netcar-nal vagy, ha igen, menekülj onnan :D)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!