Az egyetemeken miért ennyire elfogadott a kivételezés?
Nem egy oktató vallotta be nekem, hogy pofára osztályoz. Én meg mondtam,hogy nekem akkor adjanak rosszabb jegyet, de nem fogok nyalni.
Most járok az egyetem végén és elég sokat láttam. Másoknak is vannak hasonló tapasztalataik? Mit gondoltok ezekről az oktatókról? Elvileg akkor náluk erkölcsileg ez belefér nem? Mit gondoltok azokról akik nyaliznak a tanároknak?
Az egyetemeken gyakorlatilag az oktatók korlátlan hatalmú kiskirályok és ezt elég sok tanár ki is használja. Egyszerűen gerinctelenek és ráéreztek arra, hogy akármit megtehetnek.
A tanárokkal kapcsolatos egyetemi tapasztalataim fele rossz. Konkrétan azért csúszok én és még néhány ember félévek óta, mert 1 bizonyos tanár nem bír minket.
Személy szerint szégyennek tartom, hogy ebben az országban mennyi mindent meglehet csinálni és mennyi embert nem is zavar ez a dolog.
Én a szerencsések közé tartozom. Engem kedvelni szoktak (ez nem jelenti azt, hogy sosem buktattak meg, akár csak sz*métkedésből is). Az a tapasztalatom, hogy bár sokszor éreztem a jóindulatot, alapvetően nem volt igazságtalan az értékelés, mert sokat tanultam, de pl. pillanatnyi leblokkolásról volt szó a felelet végén - és igen, akár meg is húzhattak volna miatta, de azért nem lett volna fair az sem.
Vannak, akikbe tényleg belekötnek, velem is megesett: őszintén, én nem szoktam, de "kinyitottam a szám", és ezzel vége is lett; de ha nem lett volna vége, továbbmentem volna. Van ismerősöm, aki egyenesen a dékánhoz fordult, amikor úgy érezte, hogy erre van szükség. Szóval ha olyan a helyzet, és tényleg biztos vagy az igazadban, akkor ki kell állni magadért, nem "sírni", hogy "nem bír a csúnya tanár". Persze, aláztak meg úgy is, hogy tudtam, nem tetszik a képem, de azért nem tetszett, mert nem jártam órára. Tudomásul vettem - utólag visszagondolva sem érte volna meg végigülni azt a sz*rt. Szóval mérlegelni kell.
Na hát igen, a hallgatók is mindig kibúvót keresnek. Nyilván én is törekedtem erre hallgatóként, mint ahogy mindenki, de van egy határa a pofátlanságnak.
Van egy barátom, aki most doktorit csinál és tanít is mellette egyetemen. Mindig olyan sztorikat mesél, hogy a falra mászok tőle. Például már harmadszorra küldi vissza rengeteg ember beadandóját, leírva benne hogy mit javítsanak ki, ha azt akarják hogy elfogadja, de még erre is képtelenek. Na meg hogy folyton megy a harc betekintéseken és mindenki ki akar könyörögni minimum még egy jegyet a kapott osztályzathoz képest... Az a tapasztalatom, hogy a "jófej" és engedékeny tanár mellett a tanulók elpofátlanodnak (nem csak egyetemen) és még csak igazán nem is fogják szeretni, mert legbelül ők is érzik, hogy nem tanulnak semmit és csak a megúszásra megy az egész.
Rám mindig az egyenes, következetes tanárok tették a legjobb benyomást. Szépen, egyértelműen leírva a követelmények, tisztességesen leadva a tananyag és ennek megfelelően számon is kérve. Az ilyen tanár nem szivat, mert ő is a saját szabályai szerint játszik és te is könnyebben tudsz tanulni és nyugodtabban is mész vizsgára. Ha meg egyszer ő is elnéző, akkor annak van súlya és sokkal jobban is esik.
Oké, írtam egy választ, hogy a tanárok egy része nem jó. Aztán, elmentem aludni. És, mire felkeltem, átment az egész abba, hogy a diákok nem jók, de a tanárok között nincs probléma. Öhm, ez önmagában sokat elmond a kérdésre adott válaszolókról...
#3: Konkrétan nálunk 1-2 tanár is megmondja, hogy bizonyos tanárok minősíthetetlenül viselkednek. Volt olyan is, hogy TO-ra mentem épp egy papírral, egy bizonyos tanárral kapcsolatban és a TO-s ránézett a névre, hogy már megint ő? Mondtam, hogy nem szeretem és a TO-s mondta, hogy az illetőt az egyetemen senki sem szereti, mert annyira rosszindulatú.
De, biztos ezek a tanárok és a TO-s is olyan, amilyennek írtad: nagyszájú, sosem tanuló, egyetemen rohadtul semmi keresnivalóval nem rendelkezők. Igen, valószínűleg.
#4: Egyetemi oktatóként nem alapvető, hogy az órát tartó tanárokkal megbeszélitek a követelményeket? Elég érdekesen hangzik, hogy a diákok lazán benyomják rendszeresen, hogy így és úgy lesz a másik tanár szerint a számonkérés. Mintha azt mondanád, hogy bolti eladóként a vevő mondja meg az árat. Legyünk őszinték, ez nem túl reális...
Ahogy az sem, hogy semmi tudással felháborodnak a kettesen. Egyrészt, aki már járt egyetemen, az tudja, hogy azok a kategóriájú diákok 100 wattos vigyorral, fél másodperc alatt lelépnek a kettesükkel, akik nem tanultak semmit. A mémek sem véletlenül vannak a kettesekről. Másrészt, ha tényleg annyian háborodnak fel nálad a kettesen, akkor szerintem ideje lenne elgondolkoznod azon, hogy valamit te csinálsz nagyon rosszul és lehet, hogy tényleg jobb feleletek voltak azok.
Hát nagyon sajnálom, hogy amíg aludtál, más is írhatott a tiéddel nem egyező mondanivalójú hozzászólást :D Én leírtam a tapasztalataimat, 2012-ben kezdtem alapszakon, a mesterrel 18-ban végeztem (tehát még szerintem nem avultak el a tapasztalataim) és az esetek nagy részében bizony a diáktársak voltak a hunyók. Voltak tényleg szemetebb tanárok, de egyértelmű kivételezéssel sose találkoztam.
És még azt se mondanám, hogy ez feltétlenül nagyon másképp lenne egyetemenként. Több olyan ember is van a baráti társaságomban, akik ugyan arra a szakra és egyetemre járnak, csak más évben kezdtek (1-2 év különbség). Amíg csak az első járt oda, addig állandóan a nyafogásait hallgattam, hogy így-úgy szemét az összes tanár és pikkelnek rájuk, azért buktatnak, meg KÖTELEZŐ BUKTATNIUK. Aztán ahogy egy kicsit értelmesebb barátom is elkezdte ugyan azt a szakot, ugyan azon az egyetemen, ugyan azokkal a tanárokkal, megismertem az egész sztorit a másik szemszögből is. A később kezdők már rég végeztek, az előbb kezdő "kcsög a tanár" fazonok meg még mindig ott szórakoznak az egyetemen...
Egyszerűen olyan alacsonyak a ponthatárok (főként a mérnöki és informatikai szakokon) hogy mindenkit felvesznek. Mi a francot várunk akkor, ha hármas meg négyes középszintű matek érettségikkel röhögve be lehet kerülni majdnem mindenhova?
#7: Nem azzal van a baj, ha valaki nem ért velem egyet, hanem azzal, ha valaki alaptalant ír. Te konkrétan tanárokat, TO-sokat és még rengeteg embert állítottál be egyetemre nem illőnek. De, szerinted a tanárok tökéletesek.
Az a baj, hogy te egyszerűen túlidealizáltad az egészet és ignoráltál mindent, ami neked nem tetszett. Nem rád pikkeltek, hanem másra? Oké, biztos az illető hibája és lezártad ennyivel. Konkrétan érdemes megnézni, hogy mondjuk markmyprofon mi van. És nem csak brühühü, rinyáló emberek osztályoznak ott. Nem véletlen, hogy 1-1 tanárnál szinte teljesen ugyanazt írják. És nem sértegetésként, hanem tárgyilagosan.
A különbség közted és köztem, hogy nem húzott az egész véleményem egy oldalra. Leírtam, hogy annak rossz tanárok, de jók is. Te ezzel szemben azt írtad, hogy csak korrekt tanárok vannak, mintha az egyetemi pályán csak tökéletes tanárok lennének.
Érted már, hogy mi a vicces abban, amit írtál?
"#7: Nem azzal van a baj, ha valaki nem ért velem egyet, hanem azzal, ha valaki alaptalant ír. Te konkrétan tanárokat, TO-sokat és még rengeteg embert állítottál be egyetemre nem illőnek. De, szerinted a tanárok tökéletesek."
Mire jó a szalmabáb érvelés? Nem is említettem egyik hozzászólásomban sem TO-st vagy azt hogy a tanárok tökéletesek.
(Azt továbbra is tartom, hogy az egyetemre az ott lévők minimum harmada nem való. Nem is teljesen az ő hibájuk ez, hogy mégis be lettek oda nyomva, hanem a rendszeré. De most nem ez a téma.)
K..rvára nem értem hogy mi a "vicces" abban amit írtam. Leírtam a tapasztalataimat, ahogy te is a tieidet, csak te még hozzáköltöttél fiktív gondolatokat az én véleményemhez.
Persze, vannak szemét tanárok egyetemen, ahogy vannak középiskolában és általánosban is. Sőt, kapaszkodj meg, a munkahelyeden is lesznek szemét főnökök meg szemét munkatársak.
A markmy-t meg hiába nézegeted és hozod fel példaként, mert két módon lehet jó pontot szerezni: a) jó tanár vagy b) könnyű a tárgyad.
Rossz pontot is két módon lehet: a) rossz tanár vagy b) nehéz a tárgyad.
Az a baj, hogy túl komoran látsz mindent és ignorálsz mindent, amikor nem neked van igazad. :)
#9: Szó sincs szalmabábról. Te elmondtad, hogy ezt a szöveget milyen emberek mondják és miért. Ezzel szemben nem csak olyan emberek mondják.
Szeretem én is néha felhozni az érvelési hibákat, de ha valaki felhozza, akkor jól csinálja már.
Azzal semmi gond, ha azt mondod, hogy az egyetemekre kerültek harmada nem odavaló. Ezzel nem is volt gond.
Ha nem érted, hogy mi a vicces, nyugodtan elolvashatod újra, amit írtam és akár értelmezheted is. Te egy oldalra ráhúztál szélsőségesen mindent, a másikra meg semmit. Amikor egyes szakokon konkrétan egy tanárnak híre van arról, hogy milyen rossz, akkor ez a hozzáállásod nevetséges. Te nem a tapasztaltaid írtad le, hanem amik a tapasztalataidból neked tetszettek és ezért lett az egész véleményed egyoldalú.
Újra leírjam esetleg, még egyszer átfogalmazva?
Megkapaszkodtam, hogy a munkahelyemen is lesznek szemét főnökök. Dolgozom már egy ideje... :D De, azért vééégre legalább odáig eljutottunk, hogy már elismered, hogy vannak szemét tanárok.
Markmy azért nem így működik. Nálunk pl. van szigorú, nagy követelményű, de következetes tanár és behúzta az átlag pontozást. Ezzel szemben a szemét tanár még olyanoktól is rossz pontokat kapott, akik átmentek nála.
Miért látnék bármit is túl komoran? Ha leírok egy kritikát valamivel szemben, akkor az miért lesz komor? Veled ellentétben én nem húztam egyenesen egy oldalra, hanem leírtam, hogy ez egy létező jelenség. Te meg azt írtad, hogy nem... Azt mondod, hogy én látok túl komoran dolgokat, amikor te írtál szélsőségesebb véleményt? És én ignorálok dolgokat, amikor te elve azzal kezdted a dolgot?
Részemről off, mert nincs már igazán tartalom a beszélgetésben.
Szép napot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!