Tényleg ennyire gáz ez az egész?
74%-os, mi van?
Hogy tudná kijavítani?
Még ha lenne rá valamilyen őrült módon is esély, miért foglalkozni a volt tanára ilyesmivel és nem a saját, jelenlegi diákjaival?
Kolompár, a gyökérségeidet ne itt éld ki.
Kérdező, ne foglalkozz vele. Elmebajos.
Semmi baj, ha régebben egy-két rosszabb jegy becsúszott.
Azóta leérettségiztél és másodéves vagy, tehát 3 félévet SIKERESEN abszolváltál: az alapozó tárgyakat is teljesítetted -> nincs okod aggodalomra.
Nem. Ne foglalkozz velük.
Azzal foglalkozz, amit szeretsz csináni és amiben örömöd leled, azaz a leírásod alapján az osztatlan tanári szakoddal!
Nem a középiskolai eredmények fognak dönteni arról, mit hogyan tudsz. Az Egyetemen mindent újratanulsz, sőt többet is tanulsz, mint amennyit oktatni fogsz belőle. És nem is az Egyetemről fogod majd tudni az anyagrészeket, hanem majd mikor dolgozol és órát tartassz. Ez évek alatt kialakul és onnan már minden anyagrész rutinból megy. Addig is, minden órára készülnöd kell (ha majd dolgozol), és aztán eltelik pár év, és már nem kell készülnöd, hiszen mindig ugyanazokat az anyagokat adod le.
Mondjuk én azért nem lennék tanár, mert számomra ez monoton lenne. Ugyanazt leadni, minden évben, egy héten többször is, mert több osztály van. Ez szinte olyan, mintha a szalagnál a gyárban csinálnád ugyanezt. Vagyis legalábbis nekem nem menne, mert beleőrülnék. Nekem mindig valami új kell, valami amin gondolkozni kell. Talán ezért voltam mérnökin és ezért dolgozok ebben. :).
Jézusom, #7.! Milyen suliba jártál te? Valahogy úgy képzeled, hogy a tanár bemegy, ott ül egy csomó mozdulatlan, néma tégla/káposztafej/akármi, a tanár eldarálja mindig ugyanazt, aztán kimegy, vagy hogy? Két egymást követő órán (pl.3. óra 7.a majd 4. óra 7.c) sem tudod ugyanúgy leadni ugyanazt az anyagot, nemhogy évente... Megnyugtatlak, nem unnád meg, percenként/5 percenként új helyzet áll elő, amin gondolkodhatsz, amit meg kell oldanod. Az elmúlt 35 évben még nem volt részem monotonitásban, pedig néha el tudnám viselni. :)
Amúgy meg minden órámra készülök ma is, igaz, néha csak 10-15 percet, máskor hosszú órákat, tananyagtól függően. És igen, ha kell, meg tudok tartani órát készülés nélkül is, de csak nagyon szükséghelyzetben élek az ilyesmivel, mert minden tanítványom megérdemli, hogy tisztességesen felkészülve menjek be órára. (Ha tőlük elvárom, hogy képességeik szerint tanuljanak, nem úgy illik, hogy én is a tudásom legjavát nyújtsam, és felkészülten menjek órára, ne csak úgy beesek, és ahogy esik, úgy puffan alapon odakenjek valamit?)
Kedves kérdező, hallgass az #5.-re. Ne foglalkozz velük. Azzal foglalkozz, amit szeretsz csinálni és amiben örömöd leled.
Utolsó: Az anyagresz ugyanaz. A történelem nem változik úgy. A matematikai ugyanaz, biológia ugyanaz. Vagy te az egyik órán Mátyás királyról ezt mondod el, de a másik osztálynak már teljesen mást?
Nem azt mondtam, hogy szó szerint ugyanazt adod le, de az anyag ugyanaz és ugyanazok a dolgok fognak a táblára is felkerülni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!