Miért olyan gyenge nálunk a nyelvoktatás?
Mert így nem mennek el annyian külföldre, mivel visszatartja őket a nyelvtudás hiánya.
Illetve a kormány számára a tudatlanság áldás.
Túl nagyok a csoportok, így nincs idő beszélni, aktívan gyakorolni a nyelvet. Nincs beszélgetés egymással.
Sok hatása van a régi, nyelvtanozós, fordítgatós módszernek. Jól hír, hogy itt nincsenek olyan mondatelemzések, mint latinban, így legalább olvasni meg lehet tanulni. Írásbeli feladatokkal lehet az íráskészséget fejleszteni.
További probléma, hogy a többi iskolai tantárgyhoz hasonlóan a maximalizmusra tör, ugyanúgy, mint a többi tárgy. Így megtanulnak a tanulók félni a hibáktól, ami befogja a szájukat. Szöveges értékelés kellene, vagy csak két fokozat: megfelelt - nem felelt meg.
A nyelv használata helyett azt keresni, hogy mi a hiba, a kommunikációs készség fejlesztése helyett nyelvtani hibákra vadászni szintén kontraproduktív.
A filmekkel kapcsolatban: Az idősek nem nagyon tudnak nyelveket. Van, aki közülük is akar nyelvet tanulni, mert érdekli, van. aki nem, mert nincs rá szüksége. Az megoldható lenne, hogy először szinkronizáció nélkül vetítik a filmeket, majd szinkronizálva, délután.
Lehetne egy közszolgálati angol nyelvű TV, az M5-höz hasonló műsorokkal, amin filmeket, filmsorozatokat is adnának. Lehetne a némethez is, és még néhány más nyelvhez is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!