Kinek mi a véleménye az iskolai testnevelés órákról?
8-as
Azért a mozgás nem feltétlenül kell hogy pont a magasugrás és társai legyenek, vagy szerinted igen?
Sok felnőtt ember aki sportol valamit, nyilván nem magasugrik, hanem értelmes dolgokat, pl foci, edzőterem, úszás, futás,kerékpározás stb. Szóval nehogy azt mondd már hogy a szekrényugrás és társain kívül nincs más mozgási lehetőség.
Egyébként a szabadon választható foglalkozás jó ötlet.
"8-as
Azért a mozgás nem feltétlenül kell hogy pont a magasugrás és társai legyenek, vagy szerinted igen?"
Ezt most miért mondod nekem? Egyszer pl lehet olyat, hogy a tanár bemutatja, vagy egy órát erre szánnak, hogy mindenki kipróbálhatja, ha akarja, adott a lehetőség, de ne legyen osztályozva, és akkor utána mindenkinek legyen szabad játék, általában én asszem fiúknál a foci a legnépszerűbb, lányoknál meg a röplabda. Ha pl nem akkora a terem, meg nincs ilyen függöny kétfelé osztani, akkor lehetne, hogy előbb az osztály egyik fele játszik egy darabig, utána pedig a másik fele. És kész. Azt írtam, hogy csakúgy mutatóba meg lehet nekik mutatni, hátha felkelti az érdeklődésüket, és tetszik nekik, egyszer kipróbálnák, vagy akár kedvet kapnak hozzá hogy versenyszerűen csinálják, szóval csak megmutatják nekik, de nem osztályzásra, hanem érdekességből, érdekesség-képpen, hogy van ilyen is; utána meg mehetne a szabad játék. Ilyen butaságot, hogy csak ezek a sportok... Egyáltalán nem , lehet értelmes dolgokat is csinálni tesin, és főleg csak azokat kéne (azért főleg, mert mondom, mutatóban lehet ilyet, hátha valaki ki akarja próbálni, mert affinitást, meg kedvet érez magában eziránt), szóval úgy, hogy az emberek ne utálják meg egy életre a mozgást. Tehát mozogjanak, de olyat, amit szívesen; mert valamennyi azért jót tesz. Pl az emésztésnek tényleg, kicsit ugy megmozgatja, átmozgatja a beleket, meg felpezsdíti a vérkeringést,pl ülőmunka /egy helyben álló szalag melletti munka mondjuk hosszadalmasan szünet nélkül,akkor egy idő után már nem kering olyan jól az embernek a vére, és rosszul lehet lenni tőle, ezt én már tapasztaltam, és akkor fel kellett kelni kicsit átmozgatni magam. Szal valamennyi kell, de egyébként utána meg nem ilyen hülye számonkérések vannak teljesen értelmetlen és irreális osztályzásokkal/követelményrendszerrel; hanem normálisan valami olyat, ami jó. PL tollasozni, focizni, floorballozni, röpizni, kosarazni, kézilabdázni, partizánozni is lehet, szerintem azt is élvezni szokták a gyerekek; szóval valami tényleg értelmes dolgot, ami tényleg pl a mozgás, az stressz ellen is jó, de képesek lehetünk vele stresszt is generálni, hogyha pl tökre ilyen szürreálisak a követelmények. De amúgy ha egy kicsit mozog az ember , akkor tök jól felfrissül egy töri meg egy matekóra között, hogyha átmozgatja magát, és amíg mozog, addigis nem lesz ideje stresszelni, meg nem is tudna pl arra figyelni, mert éppen az foglalja le a figyelmét, hogy jól érzi magát , szórakozik (pl egy röpimeccs közepette), vagy fárad:) Ez jó figyelemelterelés lenne tehát az élet nehézségeiről, ha rendesen lenne ez csinálva, és a gyerekeket szeretnék, és figyelembe lenne véve, hogy ők is emberek. Szóval ha meg jól van csinálva, akkor meg pl nem is feszeng, hogy "Jaj, majd megint felelés lesz, és még ez is" Hogy még akkor tesiből is számonkérés van, nem elég neki a sok dolgozat, amiket neki be kell magolni. Ha meg még fejleszteni akarná magát ebből, akkor meg beiratkozik valami szakkörre, de erre is kellene időt biztosítania az iskolának; tehát nem az van, hogy hazaesik szegény gyerek mondjuk 8 óra után, kicsit szusszan, és akkor aztán kezdhet készülni a másnapi 8 órájára. Pl valahol egyszer olvastam, hogy , nemtom, pontosan, hogy volt, hogy a gyerekek kultúrálódásának (?) az akadálya pont az, hogy annyi időt töltenek az iskolában, mert pl csak úgy tudnak mondjuk elmenni egy színházba, ha mondjuk beáldozzák a másnapi töri-jegyüket.
Nálunk gimiben az egyik tesitanárunk szerencsére hasonlóan gondolkodott. Többnyire különböző sportokat próbáltunk ki (röpi, kosár, foci, kézilabda), és próbáltuk a tanmenet szerinti kötelező dolgokat minél rövidebb idő alatt letudni (nekünk legalábbis azt mondta anno a tanár, hogy a tanmenetben van benne, hogy kell talajgyakorlatot csinálni például). A jegyeket úgy kaptuk, hogy volt talán 5 ilyen kiválasztott gyakorlat (800 méteres és 60 méteres futás, kislabdahajítás, súlylökés, meg lehet, hogy cooper/12 perces futás), és ha az előző évhez vagy félévhez képest legalább 3-ból javítottál, ötöst kaptál. Ez egész jó volt így, bár annak nem örültem, hogy 3 futógyakorlat is volt. Meg amúgy sokszor volt a helyhiány miatt közös játék (többnyire röpi) más osztályokkal, utolsó évben meg a szalagavatóig a szalagavatós műsort próbáltuk tesin. Aztán ez a tanárunk elment máshova tanítani, és kaptunk egy másik tanárt (12. osztály utolsó félévéről van szó), aki meg ilyeneket erőltetett, hogy szekrényugrás, kötélmászás, stb. Egy idő után megunta ezt az osztály, és tök normálisan megbeszéltük a tanárral, hogy ez az utolsó félévünk, elmondtuk, miket csináltunk eddig, és végül úgy döntött, akkor hagyjuk, legyen akkor röpi, meg amit szeretnénk.
Egyébként az ilyen készségtárgyakból (tesi, rajz, ének) én is inkább egy megfelelt-nem felelt meg osztályozást csinálnék, ahogy korábban már írta az egyik válaszoló.
Mindenesetre nekem a legjobban az egyetemi tesi tetszett. Nálunk rengetegféle lehetőség van a tesire, mindenféle sportot ki lehet próbálni, az órák is nagyon jók, a tanárok is jófejek, profik, te pedig olyan tesire jársz, ami szimpatikus.
Azzal nyilván tisztában vagyok, hogy gimibe ezt nem lehet átvinni az órarendi kötöttségek miatt, viszont a suli felszereltségétől függően lehetne kicsit módosítani a tanmeneten. Én azt mondom, hogy egy 6. osztályig még mehet a szekrényugrás, talajtorna, stb., mert amúgy nem baj, ha ezeket megtanulja a gyerek, jó, ha ismeri a mozdulatokat. Utána 7. osztálytól kezdve pedig félévente foglalkozhatnának egy adott sportággal az osztályok, egy olyan tanárral, aki valamennyire ért is a sporthoz. Egy félév alatt meg lehet azért tanulni az alapokat. Meg azért nyilván nem az lenne, hogy akkor csak röpi, simán beleférhet másfajta óra is, de a fókuszban egy adott sportág lenne. Emellett pedig a megfelelt-nem felelt meg osztályozás. Vagy hogy legyen lehetőség a diákoknak a félév során váltani, akár úgy is lehetne, hogy az évfolyamoknak egyszerre, nagyobb évfolyamok esetén 2-3 osztálynak egyszerre legyen a tesije (megoldható, nekünk anno sokáig így volt, hogy a másik osztállyal volt közös óránk), és akkor a félév során 2-3 sportág közül választhatnának a diákok, hogy mit szeretnének kipróbálni, mit csinálnának egy fél évig.
Így sokkal közelebb lehetne hozni a diákokat a sporthoz, utána pedig lehet, annyira megtetszene valakinek egy adott sportág, hogy suli mellett is nekiállna csinálni.
Én nagyon örültem volna, ha így lett volna a tesink, nem tudom, hogy a mostani diákoknak mennyire tetszene, de szerintem egy ilyen rendszer sokkal diákbarátabb lenne, mint a mostani :)
Azt gondolom, hogy egy katasztrófa, hogy egész órán sorban állunk és az óra alatt mindenkit kétszer ugrik szekrényt, az is balesetveszélyes és én pl féltem is tőle. Baromság ebben a formában a talajtorna, a kötélmászás stb.
Viszont a testmozgás kell az élethez, ugyanannyira, mint a kaja. Csak nem azonnal halunk meg (éhen), ha nem mozgunk, hanem először enyhébb majd erősebb következményei lesznek.
Lehetnének labdajátékok, zenés aerobik, egyéb zenés dolgok, mint amiket konditermekben is szoktak csoportos órák keretein belül...
Szerintem pszichológiai és pedagógiai kérdés, hogy egy nagyban lázadó tinédzsert hogyan lehet rávenni a mozgásra, de fontos. Nagyon fontos a mozgás.
Már nem azért, de én "visszasírom" a gimis testnevelés órákat. Irodai munkát végzek, időm nem nagyon van "edzeni" hogy divatosan fogalmazzak, esetleg hétvégén úszni tudnék elmenni. Annyira be van állva a testem már hogy egy kis FittHD TV-s mozgást is megérzek, nem nyúlok meg sehova, akartam múltkor egy hidat, hát meg is fájdult a hátam félórára. Néha ha felsétálok a közeli hegyre az semmi.
Azokon a tesi órákon legalább átmozgattak minket, volt is némi erőnlét. Jelenleg egyedül az úszásban látok valami rációt.
Én mindig megmosolygom, mikor látom a városban, hogy a divatos zumbára járnak az emberek, viszik a kis szivacsukat, de kocsival jönnek...
"Én mindig megmosolygom, mikor látom a városban, hogy a divatos zumbára járnak az emberek, viszik a kis szivacsukat, de kocsival jönnek..."
Ez hogy jön ide?
Mert ha felpréseli magát a fullasztó villamosra, akkor az az 5 perc gyaloglás a konditeremig is sportnak számít?
Egyébként napi 20 - 30 perc mozgás is több a semminél, háztömb körüli futás, otthon tornázás vagy bringával közlekedés.
Én jelenleg tanulok munka mellett, olykor 3 órát is lenyomok a közel 9 órányi munkahelyen lét után és a fenti módon oldom meg a testmozgást.
A semminél több.
12-es
Azért írtam, mert ugye a kérdésem alatt ott van hogy sztem hülyeség hogy leragadtak a szekrényugrás és társainál te pedig egyből azzal kezdted a válaszodat, hogy azért egy kis mozgás nem árt.
Ez miatt azt gondoltam hogy te helyesled ezeket a gyakorlatokat, de ha nem így van akkor bocsi
13-as
"Nem baj ha ezeket megtanulja a gyerek"?!
De mi értelme?! Lesz rá szüksége az életben?? Nem!! És sok esetben még veszélyes is, hallottam már olyat hogy valakinek eltört közben valamije. Meg sokan meg se tudják csinálni és nem is akarják! Szerintem mindenkinek olyan mozgásformát kellene végeznie amit meg is tud csinálni, mert szerintem csak akkor van értlme ha valamennyire élvezi is. Én így nem is csodálkozok ha a fél osztály át sem öltözik és ülnek a padon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!