A Budapesttől nyugat felé induló nemzetközi vonatok, miért a keletiből indulnak?
Amúgy jó kérdés :-)
Győrbe a Déliből megy a vonat, de ugyanazon a vonalon Bécsbe már a Keletiből... totál logikus :D
Eredeti neve Központi pályaudvar, nem véletlenül, mert utólag épült, és ez tud a legtöbb más irányból jövő vonalról is az Összekötő és a Körvasúton át "megcsapolni" vonatokat. Épp ezért jelenleg ez működik nemzetközi pályaudvarként. (Bár szoktak akadni kivételes esetek.) Ha pediglen egész egyszerűen a Hegyeshalmi vonalra gondolsz és a bécsi vonatokra, az mindig is a Keletibe befutó saját vonal volt, gyakorlatilag elképzelhetetlen és szinte megoldhatatlan hogy onnan a Nyugatiba vonat menjen. A Nyugati akkor tudott nyugatra, vagyis Bécs felé vonatokat engedni nevéhez híven, amikor létezett a Marcheggi fővonal (Bp-Vác-PárkányNána-Érsekújvár-Pozsony-Dévény-Marchegg-Bécs), csakhogy azóta beékelődött a magyar és osztrák főváros közé egy Csehszlovákia, ezért ily módon többet nem fog járni vonat. A Keletiből alapvetően Rákos felé mennek a belföldi vonatok, így neve nem tűnik hülyeségnek. A Déli a Déli Vaspálya Társaságról kapta a nevét a Fiumei vonal volt az övé. A teljesség kedvéért pedig az Északi pu.(Józsefvárosi pu., Északi Járműjavító, Ganz-Mávag) pedig a Hatvan-Losonc-Zólyom-Zsolna irányú Északi vasúthoz kapcsolódó pályaudvar lenne. Csak ott már se vasútvonal, se állomás, és a MÁV is igyekezett a nevet eltűntetni, mikor felvásárolta a magántársaságot. A Délivel már ugyanezt nem csinálták meg, addigra a Déli szó már nagyon beleégett a fejekbe.
Röviden, mikor elnevezték a pályaudvarokat, nem voltak hülyék, csak azóta megváltoztak a körülmények. A Nyugati amúgy is teljesen le van terhelve az elővárosi vonatokkal, nem fér oda más. Ha oda szeretnél juttatni keletis vonatokat akkor egy csomó helyen szintben kereszteznie kéne ezen vonatoknak a meglévő vasútforgalmat, ami egyszerűen elképzelhetetlen olyan botrányállapotok között, ahol Kőbánya-Ócsa 30 km másfél óra, Nyugati-Rákospalota tegnap 50-55 perces menetidőket jelentett. Egy szép napon az egész MÁV össze fog omlani, aztán elgondolkozhat magán az állam. Perpillanat a legkevesebb cirkusz nélkül a Keletibe lehet csak nyugatról (Budaörs felől) jövő vonatokat fogadni, ezt adja ki a meglévő sínhálózat váltóállítgatás és felesleges vonatkeresztek nélkül.
Azért onnan indulnak, mert a nyugat-kelet irányú átszálló forgalom egyetlen lehetséges kapcsolódási pontja a Keleti. A Déliből kelet felè nem tudsz értelmesen kijárni, csak adott esetben többszöri irányváltással. A Nyugatiból pedig 30-40 perc extra városnézés lenne ugyanez a mutatvány, ahogyan azt pár Szobnál átlépő vonatnál most is így van.
Amúgy meg a Nyugatiból valóban jó ideig nyugat felé mentek a vonatok, hiszen Bécsbe az első vasútvonal a bal parton vezetett. Keletiből meg valóban eleinte kelet felé futottak ki a vonalak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!