A MÁV-nál sűrűn előforduló felsővezeték-szakadás mögött milyen szakmai okok húzódnak?
- A vasút melletti védőterületen nőtt fák kivágása a pályavasút feladata lenne, de erre nincs akarat, sem erőforrás. A felújítások során viszont rendesen kipucolják ezeket a területeket. Cserébe persze kevesebb a zöld a vasutak mrntén.
- A tartósodronyok állapotának ellenőrzése, különös tekintettel a megfelelő utánfeszítésre és a kapcsolószerekre, szigetelőkre szintén pályavasúti feladat. A nagy melegben nyilván minden fémszerkezet nyúlik és sajnos ez bizonyos elhasználódott alkatrészeken túlterhelést okoz, aztán leszakad a plafon, főleg amikor elhalad az adott ponton egy vonat és beleng az egész pókháló.
- Az aramszedok karbantartása a járműveket üzemelteti magáncégek és állami vállalatok feladata. Egy rendellenesen viselkedő szedőt jó esetben észrevesz a mozdonyvezető, de ez nincs mindig így, aztán szépen beleakad a munkavezetékbe vagy egy keresztsodrinybs és már kezdődik is a tűzijáték
Azért egy több mint 3000km villamosított pályahossz mellett az évenkénti 4-5 felsővezetékkel össze függő problémát nem mondanám soknak.
Ráadásul a meghibásodások több mint 50%-a, külső tényező miatt keletkezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!