A 10-es úton a hétköznapi reggeli dugó, meg az erős forgalom soha nem fog megszűnni? Mindig zsúfolt lesz?
Majd, ha felépül az M10.
Addig is ott a vonat.
És az az M10-es mit oldana meg? Legfeljebb annyit jelentene, hogy ugyanaz a dugó nem az ürömi körforgalomtol kezdődik, hanem a majdani M0 csomóponttól, ami mellesleg nem is lesz messze onnan.
Egész tanulmányokat lehet írni a pilisi térség közlekedési problémáiról, de egy biztos: Budapest úthálózata nincs és reálisan nem is lehet felkészülve annyi jármű gyors és gördülékeny fogadására, amennyi a pilisi agglomerációból érkezik. Lehet autópályát építeni a város határáig rohadt sok pénzből, de aztán utána mi van? Mi szívja fel a forgalmat?
Reálisan gondolkozva kizárólag a vasút tudja felvenni az utakat túlterhelő forgalmat, de ehhez bizony az embereknek le kell mondaniuk az autózás bizonyos előnyeiről. És igen, a vonatok zsúfoltsága is egy valós probléma, amit viszont ezerszer könnyebb megoldani, mint fél Budapestet átépíteni autópályává - bár tény, hogy a Nyugati kapacitását növelni kell és meg kell oldani az M1 vagy M2 metró elérését is, ami nem kis feladat.
A jobb oldali reklám ide találó :D
"Örülj a dugónak, az álló jármű biztonságosabb"
Olyan helyen van, ahol ráadásul folyton dugó van a reggeli és délutáni csúcsban :D :D :D
Nem tudom, téged vígasztal-e, engem igen.
Én a déli agglomerációban élek, a szigeten. Nekem úgy 1-1,5 óra minden nap a bejutás kocsival a 11 kerületi munkahelyemre.
Itt sem történik semmi. Ja, de. Folyamatosan költöznek ide az emberek, akiknek elegük van Pestből. SZóval lassan kipukkad a lufi, mert sem új út, sem alternatív útvonal. Ugye a Dunán nem tudunk átkocsikázni. Sem út, sem híd nem épül, nincs is tervben.
1 db nyomorult HÉV felüljárót már vagy 30 éve ígérnek, de valahogy mindig csak a választások körül téma, hoyg meglesz...
Szóval nem vagy egyedül, vízfejű ez az ország, és aki BP agglomerációban lakik, az készüljön fel arra, hogy a pesti munkahelyre nehéz bejutni, illetve haza. (már ha normál munkarendben van)
Egészen pontosan amellett érveltem, hogy a vasúton van / könnyebben teremthető további kapacitás, mint közúton. A jelenlegi biztosítóberendezés és vaganyhalozat nagyjából 15 perces követést tesz lehetővè, de a legkritikusabb időszakban egy irányban ezt tovább lehet sűríteni. A nagy baj inkább Angyalföld után kezdődik, ott bizony komoly pályaépítesre és valószínűleg egy vágánybújtatásra is szükség lehet. Nagyobb kapacitású vonatok viszont a mai járatsűrűség mellett is jelenthetnek megoldást, nem véletlenül érkeznek emeletes motorvonatok a budapesti elővárosi hálózat más vonalaira.
Ezzel együtt nyilván segítség az elővárosi térségen belüli közlekedésben az M10, de a budapesti ingázó forgalomban autózók sokat ne várjanak tőle. Egy közlekedési hálózat szűk keresztmetszetei mindig is a csomópontok, nem a folyópàlya. És persze lehet felüljàrók százait álmodni a városba, de realitása ezeknek sokkal kisebb, mint a fent vázolt, a vasutat előtérbe helyező megoldásé.
Én azt látom hogy mióta kész a vasút, sokkal jobb a helyzet, azelőtt reggel 40-50 percet késtek a buszok most max 25öt.
A közlekedés további fejlesztésével szerintem csökkenthető még.
Személyes véleményem szerint nem rosszabb a helyzet mint bármelyik másik bevezető szakaszon reggelente.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!