Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért cserélik ki a vonatok...

Miért cserélik ki a vonatok kerekét Záhonynál?

Figyelt kérdés
szerintem sokkal értelmesebb lenne, ha a határig közlekedne a normál nyomtávú vonat, majd átülnének az emberek egy széles nyomtávura amivel tovább mennek...

2019. máj. 11. 18:47
 1/9 anonim ***** válasza:
36%
A tengelyátszereléshez már megvan az infrastruktúra. Az átszálláshoz építeni kellene átszálló helyet (állomást), peronokat, stb.
2019. máj. 11. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Csap-nál cserélték, de mostmár Munkács-ig el tud menni a vonat kerékcsere nèlkűl.


Olvass utána, hogy a tavaly decemberi menetrendváltáskor mi változott.

2019. máj. 11. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Most is Csapnál cserélik. Egyedül annyi változott, hogy Munkácson a rendezőből a személypu-ra megépítettek egy párszáz méteres normál nyomtávú szakaszt, így a személyre be tudnak menni a normál szerelvények is.

De a Munkácson túl menő vonatok tengelyátszerelése továbbra is Csapon történik.

2019. máj. 11. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
69%
Az utasok kényelme miatt van a kerékcsere. Ha átszállnának, valszeg gyorsabb lenne az ügy mint a jelenlegi rendszer.
2019. máj. 11. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Mekkora buli lehet már,megveszed a jegyed az éjszakai hálófülkés vonatra, lefekszel aludni majd 4 óra múlva kelj fel és szállj át.. :D


És mit csinálsz egy nem normál nyomtávú tehervonattal? Megkéred az árut, hogy szálljon át? :D

2019. máj. 11. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Na igen a lényegi gond a teherforgalom, az utasok a legkevesebb.
2019. máj. 11. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
76%

Mivel ma már nincs éjszakai vonat ezen a viszonylaton, igazából már csak egyfajta politikai kérdés, hogy kell-e átszállásmentes, de valamivel lassabb összeköttetés a két ország belső területei között. Tarifális szempontból még ma is sok viszonylatban inkább megéri záhonyi és csapi dupla átszállással utazni, akár vállalva egy kis éjszakázást is Csapon.


De tény, hogy erős törekvés a tengelyátszerelési kényszer megszüntetése. Jól látszik ez az új Budapest-Munkács, Kassa-Munkács vonatokon, a Moszkva-Berlin vonal járműfejlesztési tervein), bár bevallom, ez nem tudom pontosan hol tart most) és az osztrák-szlovák széles nyomtávú vasútépítési terveken.

2019. máj. 12. 03:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

"bár bevallom, ez nem tudom pontosan hol tart most) és az osztrák-szlovák széles nyomtávú vasútépítési terveken."


Nagyjából sehol. A szlovákok visszaléptek mert rájöttek hogy az ágcsernyői termináljukat a padlóra küldenék ezzel.

2019. máj. 12. 03:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
80%

Második vagyok.

Igen most is Csapnál cserélik, de Magyar vágányhoz mérten mostmár el tud menni vonat Munkácsig.

2019. máj. 12. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!