Miért cserélik ki a vonatok kerekét Záhonynál?
Csap-nál cserélték, de mostmár Munkács-ig el tud menni a vonat kerékcsere nèlkűl.
Olvass utána, hogy a tavaly decemberi menetrendváltáskor mi változott.
Most is Csapnál cserélik. Egyedül annyi változott, hogy Munkácson a rendezőből a személypu-ra megépítettek egy párszáz méteres normál nyomtávú szakaszt, így a személyre be tudnak menni a normál szerelvények is.
De a Munkácson túl menő vonatok tengelyátszerelése továbbra is Csapon történik.
Mekkora buli lehet már,megveszed a jegyed az éjszakai hálófülkés vonatra, lefekszel aludni majd 4 óra múlva kelj fel és szállj át.. :D
És mit csinálsz egy nem normál nyomtávú tehervonattal? Megkéred az árut, hogy szálljon át? :D
Mivel ma már nincs éjszakai vonat ezen a viszonylaton, igazából már csak egyfajta politikai kérdés, hogy kell-e átszállásmentes, de valamivel lassabb összeköttetés a két ország belső területei között. Tarifális szempontból még ma is sok viszonylatban inkább megéri záhonyi és csapi dupla átszállással utazni, akár vállalva egy kis éjszakázást is Csapon.
De tény, hogy erős törekvés a tengelyátszerelési kényszer megszüntetése. Jól látszik ez az új Budapest-Munkács, Kassa-Munkács vonatokon, a Moszkva-Berlin vonal járműfejlesztési tervein), bár bevallom, ez nem tudom pontosan hol tart most) és az osztrák-szlovák széles nyomtávú vasútépítési terveken.
"bár bevallom, ez nem tudom pontosan hol tart most) és az osztrák-szlovák széles nyomtávú vasútépítési terveken."
Nagyjából sehol. A szlovákok visszaléptek mert rájöttek hogy az ágcsernyői termináljukat a padlóra küldenék ezzel.
Második vagyok.
Igen most is Csapnál cserélik, de Magyar vágányhoz mérten mostmár el tud menni vonat Munkácsig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!