Hogyan értelmezitek a MÁV-START tájékoztatását, miszerint az IC vonatok Budapest-Nyugati - Ferihegy viszonylatban igénybe vehetők Budapest-bérlettel?
Mert én úgy értelmeztem, hogy szabadon igénybe vehetők, vagyis a nyíregyházi IC vonatokra nem vonatkozik Kőbánya-Kispesten a fel- és leszállási tilalom. Ugyan ez nincs explicit benne a közleményekben, de amikor az M3 metrópótlás segítéséről beszélünk, akkor adja magát, hogy ez a korlátozás nincs érvényben.
Azért vetődött fel a dolog, mert én rendszeresen utazom Kőbánya-Kispestre a belváros felől, és sérelmeztem, hogy erre a viszonylatra kereséskor az ELVIRA nem adja ki a nyíregyházi IC-ket. Írtam a MÁV-START-nak ezzel kapcsolatban, hogy kinyilatkoztatták, hogy persze, hogy nem írja ki, hiszen ott csak fel/leszállás céljából állnak meg ezek a vonatok:
"Internetes utastájékoztató rendszerünkben a Kőbánya-Kispest – Budapest-Nyugati viszonylatban közlekedő (Nyíregyháza irányából érkező, oda induló) IC vonatok annak okán nem kerülnek feltüntetésre, hogy ezen járatok Kőbánya-Kispest állomáson csak fel-, illetve leszállás céljából állnak meg, így az Ön által említett viszonylatban utazásra nem vehetőek igénybe. Állomási hangos utastájékoztató berendezésen keresztül is erről tájékoztatjuk Utasainkat."
Ez csak szerintem abszurd dolog? A MÁV azzal haknizik a médiában, hogy milyen jófej, hogy a Budapest-bérlet elfogadásával segíti a metrópótlást. Közben meg pont Kőbánya-Kispesten korlátozzák a fel- és leszállást.
"Mert én úgy értelmeztem, hogy szabadon igénybe vehetők,"
De nem ez van leírva, hanem "az egyébként szükséges felár megfizetése nélkül"
Azaz amire felszállhatsz, arra helyjegy nélkül, de ezekre a vonatokra ezen a szakaszon helyjeggyel sem szállhatsz fel.
Sok értelme nem is lenne, a MÁV szempontjából, hogy ha a 270km-es utas nem tudna jegyet venni, mert valaki Köki-ig kimegy a Nyugatiból, arról nem is beszélve, hogy az utascsere az IC-n lassabb.
De egyébként is méterekre van csak lemaradva utána a személy, ami amúgy is 5-10 percenként jár.
Ez egyébként sem a metrópótlásból jön, általánosan jellemző, hogy az IC/EC/EN vonatok kevés kivétellel városon belül nem vehetők igénybe.
Pont az jön a metrópótlásból, hogy ezek mégis igénybe vehetők - legalábbis a kommunikáció abszolút erre utal, és a józan ész is ezt diktálja. Persze, explicit nincs leírva, de ettől függetlenül meglepett a dolog.
Az sovány vigasz, hogy 5 perccel utána jön a személy, a kétajtós kis légypiszokra ugyanolyan lassú a felszállás, ráadásul 5 perc alatt 2 metró menne el és kb. 10 vonatpótló megy el a Nyugati felé - már ha semmi nem késik, mert az ugye nem ritka, hogy a 16-os sebes, a 21-es IC és a 25-ös személy közül 25 körül még semmi nem ment el.
Engem így a gyakorlatban nem érdekel a dolog, mert továbbra is fogok ezzel a vonattal járni, főleg, ha összecsúszik a személlyel (már azelőtt is felszálltam rá, hiszen jellemzően az IC-t engedik el előbb és nem vagyok hajlandó a MÁV hibája miatt +5 percet várni). Attól viszont még meglep a "hivatalos" hozzáállás, aminek az életszerűtlensége abszolút jellemzi a MÁV-ot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!