Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan értelmezitek a MÁV-STAR...

Hogyan értelmezitek a MÁV-START tájékoztatását, miszerint az IC vonatok Budapest-Nyugati - Ferihegy viszonylatban igénybe vehetők Budapest-bérlettel?

Figyelt kérdés

[link]

[link]


Mert én úgy értelmeztem, hogy szabadon igénybe vehetők, vagyis a nyíregyházi IC vonatokra nem vonatkozik Kőbánya-Kispesten a fel- és leszállási tilalom. Ugyan ez nincs explicit benne a közleményekben, de amikor az M3 metrópótlás segítéséről beszélünk, akkor adja magát, hogy ez a korlátozás nincs érvényben.


Azért vetődött fel a dolog, mert én rendszeresen utazom Kőbánya-Kispestre a belváros felől, és sérelmeztem, hogy erre a viszonylatra kereséskor az ELVIRA nem adja ki a nyíregyházi IC-ket. Írtam a MÁV-START-nak ezzel kapcsolatban, hogy kinyilatkoztatták, hogy persze, hogy nem írja ki, hiszen ott csak fel/leszállás céljából állnak meg ezek a vonatok:

"Internetes utastájékoztató rendszerünkben a Kőbánya-Kispest – Budapest-Nyugati viszonylatban közlekedő (Nyíregyháza irányából érkező, oda induló) IC vonatok annak okán nem kerülnek feltüntetésre, hogy ezen járatok Kőbánya-Kispest állomáson csak fel-, illetve leszállás céljából állnak meg, így az Ön által említett viszonylatban utazásra nem vehetőek igénybe. Állomási hangos utastájékoztató berendezésen keresztül is erről tájékoztatjuk Utasainkat."


Ez csak szerintem abszurd dolog? A MÁV azzal haknizik a médiában, hogy milyen jófej, hogy a Budapest-bérlet elfogadásával segíti a metrópótlást. Közben meg pont Kőbánya-Kispesten korlátozzák a fel- és leszállást.


2019. máj. 3. 16:43
 1/5 anonim ***** válasza:
32%

"Mert én úgy értelmeztem, hogy szabadon igénybe vehetők,"

De nem ez van leírva, hanem "az egyébként szükséges felár megfizetése nélkül"


Azaz amire felszállhatsz, arra helyjegy nélkül, de ezekre a vonatokra ezen a szakaszon helyjeggyel sem szállhatsz fel.


Sok értelme nem is lenne, a MÁV szempontjából, hogy ha a 270km-es utas nem tudna jegyet venni, mert valaki Köki-ig kimegy a Nyugatiból, arról nem is beszélve, hogy az utascsere az IC-n lassabb.

De egyébként is méterekre van csak lemaradva utána a személy, ami amúgy is 5-10 percenként jár.


Ez egyébként sem a metrópótlásból jön, általánosan jellemző, hogy az IC/EC/EN vonatok kevés kivétellel városon belül nem vehetők igénybe.

2019. máj. 3. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Pont az jön a metrópótlásból, hogy ezek mégis igénybe vehetők - legalábbis a kommunikáció abszolút erre utal, és a józan ész is ezt diktálja. Persze, explicit nincs leírva, de ettől függetlenül meglepett a dolog.


Az sovány vigasz, hogy 5 perccel utána jön a személy, a kétajtós kis légypiszokra ugyanolyan lassú a felszállás, ráadásul 5 perc alatt 2 metró menne el és kb. 10 vonatpótló megy el a Nyugati felé - már ha semmi nem késik, mert az ugye nem ritka, hogy a 16-os sebes, a 21-es IC és a 25-ös személy közül 25 körül még semmi nem ment el.


Engem így a gyakorlatban nem érdekel a dolog, mert továbbra is fogok ezzel a vonattal járni, főleg, ha összecsúszik a személlyel (már azelőtt is felszálltam rá, hiszen jellemzően az IC-t engedik el előbb és nem vagyok hajlandó a MÁV hibája miatt +5 percet várni). Attól viszont még meglep a "hivatalos" hozzáállás, aminek az életszerűtlensége abszolút jellemzi a MÁV-ot.

2019. máj. 3. 17:16
 3/5 anonim ***** válasza:
35%
Ez azokra a vonatokra vonatkozik, amik gyorsvonati pótjeggyel, vagy IC pótjeggyel vehetők igénybe. Helyjegyes vonatokra nem, mivel Budapesten belüli szakaszra nem lehetséges a helyfoglalás - a metrópótlástól függetlenül.
2019. máj. 3. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Nincs igazad, eleve az IC-k mind helyjegyesek (már ha a szegedi IC-nek csúfolt kreálmányt nem vesszük figyelembe), és a közlemények is arról szóltak, hogy mindenféle pótjegy nélkül igénybe vehetők ezek a vonatok. Nem is akarok helyet foglalni, egyrészt abszolút üresek ezek a vonatok ezen a távon, másrészt én kibírom azt a pár percet állva. Persze itt is bejön a képbe a MÁV szokásos életképtelen kommunikációja, hiszen ezek szerint semmi nem egyértelmű, ha valaki úgy értelmezi, hogy a helyjegyes vonatok nem vehetők igénybe.
2019. máj. 3. 17:30
 5/5 anonim ***** válasza:
34%
Kérdező, abszolút egyetértek veled, teljesen nyilvánvaló hogy a metrópótlásba akarnak pluszkapacitással besegíteni, csak hát ezt egy kèt mondatos közleményen túl nem sikerül kommunikálni. Még most is bemondják előbb, hogy csak helyjeggyel lehet felszállni és utána böfögi hozzá a hangosbemondás, hogy hja, amúgy Ferihegyig nem is kell. Igazodj ki rajta, ha nem vagy rutinos utas... Teljesen egyértelmű , hogy a városon belüli utasszállítás, főleg IC-n csak egy púp a vasúttársaság hàtán. Az utasok meg le vannak ejtve.
2019. máj. 3. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!