A Bp. -i villamosok miért csak 50km/h-val mehetnek? Vannak olyan pályák, ahol indokolatlan ez a sebességkorlátozás?
Persze nem a 17-esre gondolok a Bécsi úton (bár a déli szakasza annak is jó) vagy a 69-esre, de szerintem pl. az 1-esen, 3-ason vannak olyan szakaszok, ahol mehetne 60-70-80-al, kisebb átalakításokkal.
A hidakon főleg.
Meg ahol nem az útba van építve a pálya, hanem különálló, vasúti pálya jellegű.
A Hannoveri villamosokat úgy hozták ide, hogy 80 az engedélyezett sebességük, és ott ki is használták.
(tudom, hogy az nem villamos hanem stadtbahn, de akkor is, milyen technikai paraméterek különböznek, hogyan lehetne átépíteni itthon is néhány pályát magasabb sebességre?
Szerintem az a baj, hogy a KRESZ általánosan leszabályozza az országban a villamost max. 50-re, és semmi szándékot nem látok arra, hogy ezen változtassanak, és fejlesszenek a vonalakon, hogy alkalmasok legyenek magasabb sebességre.
Általános szabály a lakott területen belüli max 50 km/h sebesség, ami alól nem kivétel a villamos sem.
30-as sebességkorlátozás hatálya alatt a villamos is csak 30-al mehet, nagyon ritka, de nem példa nélküli az 50 helyett, 60, esetleg 70 km/h sebesség lakott területen belül, de az még ritkább, hogy ott villamos is közlekedik, ha igen, akkor a villamos is mehet annyival...
Hiába húzná meg azon az egy-két szakaszon gyorsabban, utána meg 10 másodperccel többet állhatna a piros lámpánál.
Azért nem a farok csóválja a kutyát, a KRESZ-ben mindig az lesz leírva, ami amúgy is az élet valósága. Most leírják a KRESZ-ben, hogy a villamos max három kocsival járhat és szabványos lámpával kell felszerelve lennie. Amikor 4-5-6 kocsis villamosok jártak az Üllői úton és süllyesztett fényvetővel, mert muszáj volt, és nem volt másra pénz, akkor meg nem írhattak volna ilyen zöldeket le. Majd ha épül valami "gyorsvillamos", a KRESZ majd belefogalmazza magának a megfelelő helyre.
Amúgy mért nem mindjárt a lajosmizsei vagy a veresegyházi vonatok sebességét akarod felemelni? Álmodnának arról a száguldozásról, ami a BKV-nál zajlik. Tudod, majd jön kényelmesen egy óra múlva a vonat, az kimarad, napi 4-szer, heti 3-szor, a két óra múlva jövő fél órát késik, utána vár még egy 20 percet az ellenvonatjára. (falunként) Majd megindul, és egy óra alatt előrébb kerül 20 km-t, (nem 60-at meg 70-et, hanem 20-at), a te életedből pedig nem 1 óra, hanem már közel 4 óra ment el, aztán állomási szakaszokon haladás 5-tel, olyan 110 éves Ferencz-Jóska-féle 34 kilós sínszálakon, hogy az Izraelita temető előtti hurokvágányt megirigyelnék, aztán ott vége is a játéknak, mert elromlott a váltó, menjél tovább gyalog a mínusz 20-ban. De ha minden rendben zajlik, akkor is 2-3 faluval odébb jutni 2-3 órába kerül, ami egy botrány. Na ez Magyarország, de azért hajrá villamosok! Valahol csak el kéne kezdeni csinálni is valamit.
2-es, ez nem így van, KRESZ 26. 1 b) értelmében a villamos 50 km/h maximális sebességgel haladhat, függetlenül attól, hogy lakott területen belül vagy kívül közlekedik. Ugyanezen KRESZ paragrafus 2. pontja pedig listázza, milyen járművek vehetik figyelembe a megemelt sebessrghatarokat (pl lakott területen belül 70) és nincs köztük a villamos.
Magyarul legfeljebb csak az NFM külön engedélyével lehetne mentességet kapni, annyit meg egész egyszerűen nem is ér az egész. Még az 1-es vonalon sem, mert még ott sem lehetne az utascserék jelentette időveszteséget emelt sebességgel úgy kiküszöbölni, hogy a villamos tartani tudja a közúti forgalomra beállított zöldhullámot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!