Ennyire nagy a baj a bkv-nál? Utaztam nem rég Budapesten és indulás előtt a sofőr végigment a buszon hogy ki tudja merre kell menni mert ő még sosem járt azon a vonalon? Már már nem tudtam sírjak vagy nevessen hogy szegény ilyen helyzetbe került.
Csoportokba vannak szervezve, megvannak a járatok, amik hozzájuk tartoznak, azokat kell ismerniük.
Párhuzam: Ha egy hipermarketben a csemegepultostól kérdezel kert osztályra tartozó termékről, akkor nem fog tudni segíteni neked, mert ő nem arra az osztályra tartozik, nem kell ismernie azokat a termékeket, hiába ugyannak a hipermarketnek a dolgozója. De ugyanez érvényes a barkácsáruházakra is. A háztartási osztály dolgozói nem fognak tudni érdemben segíteni neked, ha te épp villanyszerelési termékekről érdeklődsz, mert ők más osztályra tartoznak.
Jó, ha tényleg csoportok vannak és csoporton kívűlre beosztják a sofőrt, akkor az természetesen a cég sara.
Ettől még azt tartom, hogy egy közlekedési dolgozónak nem kéne gondot okozni ilyen helyzetben feltalálnia magát, és a legutolsó kéne legyen az, hogy az utasokhoz fordul. Egy magáncégnél nem hiszem, hogy ezt megengedné magának. És egyáltalán mi van, ha az utas is rosszul tudja az útvonalat, vagy épp nincs senki, aki navigálna?
De komolyan, a végállomáson indulás előtt ránéz az útvonalra és már el tud indulni, aztán maximum útközben ha bizonytalan, akkor egy megállóban újra megnézi. Szerinted miért kéne erre hetekig készülni?
Azért ne essetek pánikba.
Amúgy ne bántsátok mert egy jóra való úrnak tűnt a sofőr inkább az lepett meg hogy a cég kiküldi amikor gondolom tudják hogy nem járatos arra.
Amitől viszont kivagyok amikor távolsági járaton kitömik a sofőr mögötti első sort a sofőrök hogy ne üljön oda senki vagy ha ül is akkor valami csaj üljön oda. Amikor az ember órákat utazik tök jó a páholyban ülni csodás kilátással. Jobban telik az út olyankor mint bent ki tudja kik előtt meg mögött.
Bocsánat, én azt hittem, hogy ha valakinek van jogosítványa buszra, akkor az képes gond nélkül sávot váltani akár egy ismeretlen helyen is. Illetve a parkoló autókat és egyéb tárgyakat az utcán figyelembe tudja venni vezetés közben. Ezek szerint ez túl nagy elvárás.
Másik: nyilván kell gyakorlat ahhoz, hogy kitapasztalja a sofőr, hogy hol milyen sebességgel érdemes haladni a menetrend érdekében. Nem is erről van szó, hanem arról, hogy a végállomáson eleve úgy ül be a buszba, hogy gőze nincs merre kéne menni. Erre azért ne mondjuk, hogy normális. Egyébként mintha lenne olyan szabály, hogy menet közben nem szabad a sofőrrel beszélgetni.
Erre írtam, hogy próbáld ki. Szerezz jogosítványt buszra és vigyél menetrend szerinti járatot Budapesten. Majd rájössz, hogy nem olyan egyszerű az, ahogy elképzeled. Itt nincs olyan, hogy ha véletlenül benézed az útvonalat, akkor nem gond, majd másfelé mész. Megfelelő helyismeret nélkül a menetrendet is nehéz tartani, vannak olyan megállók, amik mellett könnyű elmenni, ha nem ismeri pontosan a helyüket, vannak rövid sz*patós kanyarodósávok. Basszus még személyautóval sem mindig egyszerű ismeretlen környéken autózni, hát még busszal. Amúgy próbáltál már busszal megállóba beállni olyan helyen, ahol rendszeresen úgy parkolnak (full szabálytalanul), hogy alig fér be a busz a megállóba? Van ilyen környék bőven. A gyakorlottabb sofőrök megoldják, ha tudják, de nekik se mindig sikerül.
Azt meg honnan tudod, hogy az a sofőr, aki az utasoktól kérdezi az útvonalat, azt nem-e a szabadnapjáról ugrasztották be hirtelen valaki helyére?!
De én már csak annyit javasolok neked, ha ennyire tudod a tutit, hogy csináld jobban! Mutasd meg a világnak, hogyan kell szuperül BKV buszokat vezetni! De van rá egy fogadásom, hogy utána visszavennél a stílusodból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!