BZmotokat milyen modernebb motorkocsira lenne legérdemesebb lecserélni országszerte?
Felújított Bzre.
Ahol BZ jár, ott 90%-ban nincs elég nagy utasforgalom vagy a pálya alkalmatlan nehezebb járműre és tempósabb közlekedésre. Na ide totál felesleges szép új járműveket venni, amik a 120-140km/h-s tempó helyett 30-50-nel kocognak a síneken. Ez pazarlás.
Az az egyik legfőbb probléma, hogy nálunk kialakult a fővonal/mellékvonal/mellék-mellékvonal rendszer és pálya oldalról mindegyik más színvonalat képvisel. Ha olyanok lennének a mellékvonalak nálunk is, mint Svájcban ( mindegyik villamosított, alkalmas 22t tengelyterhelésre és az ívviszonyok engedte 60-100km/h-s tempóra) akkor lehetne gondolkozni komolyabb járművek beszerzésén és csúcsideji ütemes kiszolgáláson.
Na nálunk a fővonalak is csak más országok mellékvonalainak szintjét hozzák, brutálisan sok pénzt hiányzik az infrastruktúrából.
Ebben a szegmensben nagyon sok kisebb-nagyobb gyártó versenyez, így nincs erre egyértelmű válasz. Azért sem lehet megválaszolni ezt a kérdést, mert jelenleg semmilyen konkrét, reális elkèpzelés nincs a Bz-s vonalak jövőbeni funkcióját illetően, így meg nehéz járműoldalon bármilyen döntést hozni, hogy a bezárástól az felújított pályán lebonyolítandó órás ütemes közlekedésig minden opcióval számolni kell.
Az biztos, hogy Csehországban és Szlovákiában elsősorban a meglévő kocsik kisebb-nagyobb felújításával oldják meg a kérdést. Szerbiában az Usgyik hozták a megoldást, Lengyelország új kocsikat gyártat. Romániában levetett nyugati motorkocsikkal tartják életben az ilyen vonalakat, magàncégek kezelésében.
Ilyen helyekre muszáj a vonat?
Azért a vasúti közlekedésnek hátránya is van.
A busz meg bemegy a települések központjába is, nem kell pályát karbantartani, olcsóbb maga a jármű is.
Egy csomó pénz olyan szinten karbantartani a vasutat, hogy 80-nal menjen a vonat. Különben pedig nem is éri meg..
Ilyen helyeken több szempont van. Egyik oldalon az anyagi dolgok, másik oldalon az elvek.
Volt most egy a rövid vonalbezárási hiszti, aminél foglalkoztak a nyírbátori vonallal is.
Az BZ-s, lassú, hulladék az egész viszont párhuzamosan a főúton napi 17-19 pár autóbusz jár, tehát igény lenne a normális tömegközlekedésre. Egy normális felújítás után, normális vonatokkal simán el lehetne vinni a közút forgalmát így csökkenne a közút forgalomterhelése és fejlődne a vasút és bőven lenne annyi utas, hogy Bz helyett másban gondolkodjunk. Nyilván ez baromi sok pénzbe kerül , a kérdés az hogy akarjuk-e ( úgy néz ki nem ).
Egy másik ilyen példa: Vámosgyörk-Gyöngyös. Lényegében a kutya sem jár vonattal, mert lassú, átszállós stb.. ezzel párhuzamosan meg napi harminc valahány pár autóbusz jár Gyöngyös és Budapest között. Itt is lenne utas, csak ők a gyorsabb és kényelmesebb autóbuszos közlekedést választják.
Ha a mellékvonal nem azt jelentené, hogy lassú pusztulat vonatok, sz@r pályán 20-szal döcögnek hanem azt hogy normális motorvonatok, gyors eljutást biztosítanak csak csúcsidei menetrenddel és jobb lenne mint a párhuzamos autóbuszos közlekedés akkor lenne itt utas dögivel elég sok vonalon.
Lepontozókák én is szeretem a vasutat, de ott, ahol értelme is van.
Van, ahol óránként egy, a település központját érintő BUSZnak lenne értelme.
De mindegy, pontozzatok le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!