Mire lenne érdemes cserélni a régi HÉV szerelvényeket? Siemens Desirora, MÁV 6341-re, dízel Bombardier Talentre?
Mielőtt bárki megkérdezné, azért dízel motorvonatokat javasoltam, mert az összes HÉV vonalon a vasúti szabványtól eltérő 1000 voltos egyenárammal mennek a szerelvények. Már több helyen is leírták a szakértők hogy óriási összegbe kerülne átalakítani az összes HÉV vonal villamos hálózatát 25 kV-s váltakozó áramú rendszerre, ami feltétele lenne hogy új villamos üzemű járműveket vehessenek a régiek helyett.
A sínek nyomtávja és minden más viszont szabványos, és volt már rá példa hogy Siemens Desiro közlekedett a ráckevei HÉV vonalán: [link]
Szerintem az lenne a leggazdaságosabb, ha az elavult, túlkoros HÉV szerelvényeket kidobnák, a felsővezetékekben nem menne többé áram és dízel motorvonatok járnának az összes HÉV-vonalon. Dízel Bombardier Talentet venni kéne, a németeknél bevált a HÉV-hez hasonló ottani S-Bahn-hálózaton, a Wikipédia ezt írja róla: "Eddigi egyetlen üzemeltetője a Német Vasút (DB), mely ezeket a motorvonatokat Köln-környéki S-Bahn-hálózaton üzemelteti, ahol nagy szerepe van e változat nagy gyorsítóképességének. Az utascsere gyorsítása érdekében ezt a sorozatot több beszállóajtóval látták el."




















Én az összes MXA-t műszakilag és esztétikailag (a "szuperhév" design szerint) is korszerűsíteném, csak új homlok- és hátfalat kapnának, valamint kicsit módosítanám a peronszinteket, hogy ne kelljen lépcsőzni.
Ha az összes MXA "korszerűsödik", annak kb. elégnek kell lennie egy esetleges M5-re. Így még 10-15 évig üzemelhetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!