Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Volánok mért vannak ennyire...

A Volánok mért vannak ennyire lemaradva a vasúttól?

Figyelt kérdés

Mivel teljesen más a két közlekedési eszköz itt első sorban, a jegyrendszerre, az utastájékoztatásra gondolok, itt a máv azért már kezd megütni egy szintet, internetes jegyvásárlás, vonatinfó applikáció, korszerű utastájékoztatás.

Ezzel szembe a volánok sehol nincsenek, van pár új jármű, de nem is ez a lényeg a volán még mindig ott tart, hogy oda kell állni a sofőr bácsihoz és akkor kéregetni a jegyet ide oda, és akkor jaj vagy vissza tudok adni vagy nem. Mért nem lehet ott is neten megvenni a jegyet, vagy legalább automatából, de még elővételben sem lehet megvenni minden járatra. Utastájékoztatás sincsen nincs egy használható menetrend, applikáció, még mindig ott tartanak, hogy táblával, meg A4-es lapokra firkált viszonylat jelzések.



2018. dec. 31. 12:17
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Valódi, hatékony megrendelő szervezet hiányában én inkább azon vagyok meglepve, hogy ezek a dolgok a MÁV-csoport háza táján már működnek. A dolgok természetes rendje az, ami a Volánoknál folyik: a cégek menedzsmentjének teljesítményét politikai alapon, esetleg néhány nagyvonalú gazdasági mutató alapján mérik, az utasok mint felhasználók igényei nem jelennek meg. Ez legyűrűzik a teljes szervezetben a legalsó szintekig, így aztán nem igazán érvényesülnek az utasok érdekeit szolgáló kezdeményezések.


Itt-ott mindig is voltak próbálkozások, láttam én működő járműkövetést, élő menetrendi adatot mutató kijelzőt, elektronikus bérletet, online jegyvásárlást, garantált csatlakozásokat. (Kártyás fizetést buszon még nem.) A baj nem a kezdeményezések hiánya, hanem az, hogy ezek kivétel nélkül elszigetelt dolgok maradnak, mert nem központi elvárásként jelennek meg.

2018. dec. 31. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
69%

A legnagyobb hiányosság egyértelműen a kártyás fizetés hiánya. Nem értem, hogy ha egy buszon utazni akarok, miért kéne, hogy készpénz legyen nálam.

De van egyéb probléma is. Ilyen például, hogy a járatok máshogy mennek tanítási időszakban és iskolaszünetben. Ebbe beletartozik az 1 hetes iskolai szünet is (!). Ezt most egy dolgozó embernek komolyan tudnia kéne, hogy mikor van? Kimész a megszokott járathoz, és hopp nem jön. A Volán eléggé el van maradva elég sok tekintetben.

2018. dec. 31. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

a Volán kiesik a turisták áradatából, ezért kevesebbet költenek fejlesztésre. Amúgy sem fulladnak bele a jegybevétel tengerébe. Tök ráfizetéses az egész.

Addig is a "sofőrbácsi" jól elvan a jegyárusítással..

2018. dec. 31. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Volánbusznál is lehet online jegyet venni.
2018. dec. 31. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
4-es, most próbaképp megnéztem, pl Rád és Vác között nem lehet online jegyet venni. Csak távolsági járatokra működik a dolog, és ott is, ha nem a megfelelő szolgáltató üzemeltet egy adott indulást, máris buktad az online jegyvaltas lehetőségét. És pontosan erről írtam feljebb: vannak ilyen-olyan próbálkozások, de egy erős központi megrendelő és ellenőrző szervezet hiányában nagyon részleges megoldások maradnak ezek.
2018. dec. 31. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
76%

"volán még mindig ott tart, hogy oda kell állni a sofőr bácsihoz és akkor kéregetni a jegyet ide oda."

Ez itt nálunk külföldön is divat. Pedig van automata és telefonos jegy és "csippantós" bérlet is. És nem csak a helyközi, de a helyi járatokon is. Jó értem én, hogy te használnád az "elővételi" lehetőségeket csak nincs, csak a sofőrbácsihoz odaállásra reagáltam. :D


Az a baj a volánnal, hogy nincs egy normális tarifa rendszer. Jó tudom km alapú viteldij van.

De milyen dolog már az, hogy A-ból B-be egyik busszal (hasamraütök) 600 Ft-t fizet, a másik busszal meg 700-at mert bemegy kisbokorba ezért átesik a kilóméter határon.


Egy kis (jó nagy) átalakitással fejlődhetne a volán és a máv is.


Budapesten már ugye működik a dolog, hogy a helyi BKK bérlettel utazhatsz egyes volán és máv járaton is.


Ezt miért nem lehetne megtenni a vidéki "KK"-nál is? Persze csak helyi és helyközi viszonylatban. (a KK határig) A KK területeit fel lehetne osztani zónákra és a megvásárolt jegyen feltüntetett zónákon belül azzal utazhatna az ember, amivel akarna (persze csak egy irányba de akár átszállással is meghatározott ideig). Igy elérhető lenne minden helyközi járatra az elővétel.

2018. dec. 31. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Egy kérdés, neked mitől lenne jobb ha nem a buszvezetőtől kéne megvenni a jegyet?

A vonaton van értelme, mert nem kell sorba állni a pénztárnál, mikor megy a vonat, ezt értem. De a busznál amíg a buszvezető nem adott jegyet mindenkinek nem indul el, hiába van előreváltott jegyed semmi előnyöd belőle, nem jön hamarabb a busz, nem szállhatsz fel hamarabb, akkor igaziból mi a haszna? Most az, hogy nem készpénz van nálad, hanem egy otthon nyomtatott papír?

Nekem utasnak miért lenne jó ha lehetne otthon jegyet venni, azon kívül hogy nincs szükség pénzre ami meg mindig van nálam tehát ez se lenne egy nagy előny.

ha ezt végiggondoljátok rájöttök, hogy bármennyire is menő meg trendi ma az okosteó, okosjegy, okosminden ha egyszer nincs belőle előnyöd se neked se a buszos cégnek, akkor minek költsenek egy ilyen szolgáltatásra?

2019. jan. 1. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Hát nem tudom személy szerint engem nagyon idegesít ez a jegykéregetés rengeteg késést okoz, minden reggel perceket áll a megállóban mert mindenki veszi egyesével a jegyet akkor próbálnak 200 Forintos jegyet 5000-esel fizetni, sokkal egyszerűbb lenne lenne egy applikáció (lsd. Vonatinfó) otthon megveszed a jegyet felmutatod és mész, szerintem sokan használnák. Nem hiszem hogy ebből nincsen haszna az embereknek mert szerintem nagyon is van. Rengeteg külföldi buszon láttam már hogy van egy kis kártya lecsippantják az ajtó előtt és mennek nem kígyózik a sor percekig..
2019. jan. 9. 19:07
 9/10 anonim ***** válasza:
61%

"De a busznál amíg a buszvezető nem adott jegyet mindenkinek nem indul el"


Pont ez a baj. Késik a busz.


"Most az, hogy nem készpénz van nálad, hanem egy otthon nyomtatott papír?"


Igen. A Volán védjegyévé vált, hogy "nagy címletből nem adunk vissza", és keresztbe szopatják az utasokat ebből fakadóan.


"akkor minek költsenek egy ilyen szolgáltatásra"


Nos, ez meg a Volán új szlogenje lehetne, mert ők még a normális utastájékoztatásra sem igen költenek.

2019. jan. 9. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

A MÁV-nál jellemzően az vált e-jegyet, aki hosszú távra utazik, és azoknak az utasoknak is úgy a 10%-a és ők is főleg azért, mert így kap rá kedvezményt. Aki rendszeres utazó az alapból bérlettel utazik. A buszok menetrendje úgy van írva, hogy beleszámolják a megállóhelyi tartózkodást is. Emiatt alapból nem is lehet késés pusztán a jegyváltás miatt, mert a menetrendet úgy írták, hogy az olyan nagyobb forgalmú megállóban, ahol nagy az utascsere 5-15 perc tartózkodás van betervezve pont azért, hogy a korábban felhalmozott késést ledolgozza a busz ha van neki.

Újra leírom, attól, hogy valami trendi meg menő attól még nem lesz hasznos. Ha most egy távolsági buszon az utasok 10%-ának nem kellene jegyet váltania, akkor a pénzváltáson nyerne a buszvezető 2-3 percet egy két órás úton. Az e-jegyeket attól még felszálláskor ugyanúgy ellenőriznie kellene. Ez lenne a hatalmas időnyereség, amire egy vagyont kéne költeni és lényegében semmit nem változtatna a busz menetrendjén, mivel tervezni továbbra is úgy kellene, hogy minden utas jegyet vált, ugyanis amíg vannak készpénzes utasok, addig ez nem átállás volna, hanem redundancia, fent kellene tartani a mostani jegykiadó gépeket, és mellé ki kéne építeni egy másik rendszert, ami nem éppen 5 forint csak azért, hogy pár távolsági kocsin dolgozó buszsofőrnek kicsivel kevesebb dolga legyen. nem mondom biztos örülnének neki, csak az a baj hogy se időt se pénzt nem nyernének vele.


Azt meg végképp nem értem, hogy mit vagy felháborodva az iránytáblákon, ha el lehet olvasni, hogy hova megy a jármű, akkor nem mindegy, hogy honnan tudod meg? Különben is egy rakás busznak van már ilyen-olyan utastájékoztató rendszere.

2019. jan. 12. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!