Budapest miért van ennyire lemaradva metróépítés terén?
Budapest óriási város; 525 km²-en él több mint 1,7 millió ember, tehát Európa 14. legnépesebb városa. Ehhez képest nevetséges méretű "metróhálózattal" rendelkezik, hiszen a vonalak össz-hosszúsága mindösszesen 38 km, ráadásul ebbe beleszámolják a földalattit is, ami csak a legjobb jóindulattal nevezhető metrónak.
Csak Európában 25 olyan város van, ahol hosszabb a metróhálózat, mint a magyar fővárosban, s néhány olyan város is megelőz minket, amely sokkal hányatottabb sorsú országban van, pl. Szófia (39 km, plusz épül egy vonal), Kijev (68 km), Bukarest (69 km).
A hasonló méretű Bécsben 79 km, míg a Budapestnél lényegesen kisebb Prágában 65 km a metróhálózat hossza.
Ezt a politikusoktól kérdezd meg.
Budapest alig kap a költségvetésből vissza pénzt az adóbefizetésekből, amit fejlesztésre lehetne költeni
Pedig a főváros fizeti be az adót 40% át országos szinten
De mondjuk országosan elmondható hogy inkább ellopják aközpénzt derék politikusaink, és így nem jut fejlesztésekre és más közfeladatokra sem annyi mint ami juthatna(ha nem lopnák el)
És ez évtizedek óta változatlanul zajlik!
Itt igazán az 5-ös metró az, ami hiányzik, de az lényegében a Szentendrei-Csepeli-Ráckevei HÉV-ek összeköttetése lenne a föld alatt és a M2-GHÉV projekt (Rákoskeresztúri szárnyvonallal).
Ezen felül, a Körvasútban is van potenciál, szerencsére ezt már elkezdték.
Én is beszállnék abba a vitába, hogy pusztán a metróhálózat hossza értelmes indikátor-e. És egyáltalán mit számoljunk bele. Hálozati szempontból az M1 kis kapacitása miatt talán nem az. De a H5 meg igen, ahogyan a H7 is.
Es akkor mi is a helyzet az elővárosi vasutakkal? A 142-es talán nem ide számít, de mondjuk a 80-as erős városon belüli forgalmat is bonyolít.
Szerintem az összehasonlötasi alap sem egyértelmű. Bele kellene venni az S-Bahn hálózatokat vagy a könnyűmetrókat is talán? Mi a helyzet azokkal az elővarosi vasutakkal, amik a külvárosokból ontják a népet a központba 10 percenként?
Krekonex, ezzel csak részben értek egyet. Persze attól nem lesz használható városi gyorsvasút, hogy elnevezzük S21-esnek az óránként, 40-es csúcstempóban döngető dízeleket.
De mondjuk Kelenföld-Budatétény, Nyugati-Ferihegy, Keleti-Rákosmente viszonylatokban csúcsban minimum fél óránként közlekedő vonatok összemérhetőek az S-Bahn halózatok funkcionalitásával, kapacitásával és sokszor a járatsűrűségével is.
# 9/9 Időpont ma 16:07
Azért ehhez szépen dobd hozzá azt a 8 éves periodust amikor az akkori ellenzék (a mostani kormánypárt) konkrétan minden beruházást ellehetetlenített. Hol a közgyűlésben, hol a parlamentben. A 4-es metró kései engedélyezése konkrétan azért volt, mert BP miatt elvesztette 2002-t a fidesz. Szóval ez nem olyan egyszerű, hogy "demszkáj rossz, taplós jó".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!