Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lenne értelme a budapesti...

Lenne értelme a budapesti S-Bahnnak?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=nks1UyusNXg


Eltekintve attól, hogy mekkora műszaki és költségvetési problémát okozna, mennyi értelme lenne?

Melyik vasútvonalat hova kötnék?

És ha az elővárosi vonatokat összevonnák a metrókkal, mennyi haszna lenne a pályaudvaroknak?



2018. dec. 11. 02:35
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Tekintve, hogy fővárosi vasúthálózat úgy egészében véve igen gyengén integrálódik a helyi közlekedési hálózatba, minden ilyen irányú fejlesztés üdvözlendő - legyen az állomásépítés (új kapcsolódasi pontok kiépítése a helyi hálózattal), kapacitásbővítés (szintbeni helyett bújtatott vágánykapcsolatok építése) vagy épp különböző technikai paraméterű hálózati elemek (pl metró és HÉV) összekötése.


Ezek értelme egyértelműen az, hogy drasztikusan növelné az érintett régiókból tömegközlekedéssel utazók arányát, mivel a közútihoz képest rővidebb és kiszámíthatóbb menetidőket olcsóbb utazási költségekkel kombinálná.


Az még nem eldöntött, mit hova kötnének, bár körvonalazódni látszanak olyan törekvések, hogy lenne egy Nyugati-Kelenföld tengely, meg egy H5-kelebiai vonal tengely, mindkettő számos leágazással. Ezen kívül az M2-H8 tengely várható még, most ez van leginkább előkészítve.

2018. dec. 11. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Nekem lenne ötletem, de ahhoz tényleg óriási pénzek kellenének. Viszont meglévő infrastruktúrát fel lehet használni. Szerintem S-Bahnnak akkor van értelme, ha be lehet menni vele a belvárosig az agglomeriációból.


Na most képzeljük el, hogy Vácról elindul egy ehhez hasonló szerelvény:

[link]


Ez a berlini S-Bahn járműve egyébként. Szóval elindul Vácról, át Gödön és Dunakeszin, majd Káposztásmegyer után elkezd süllyedni a föld alá valahogy így:

[link]


És Újpesten az becsatlakozik a 3-as metró alagútjába, amivel egészen a belvárosig száguldhat, közben persze megállva a meglévő állomásokon valahogy így:

[link]


Na de a belvárosban nem állna meg a menet, hanem menne tovább délnek és a Kökinél az egész rácsatlakozna a ceglédi vonalra, érintve a repteret is például. Ezt nevezném én hatékony tömegközlekedésnek. Persze lennének betétjáratok meg minden, szóval nem lenne az, hogy Váctól másfél percenként járnának a vonatok. De a lényeg az, hogy az agglomerációból gyorsan és kényelmesen el lehessen érni a belvárost, hiszen az a célja az emberek elsöprő többségének.

2018. dec. 11. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Kettes, pontosan ez az aktuálisan érvényes fejlesztési koncepciója az M2 és H8 vonalainak, ezeket tervezik összekötni - persze ha az utóbbi gazdája, a MÁV-csoport pillanatnyi erdekeitől vezérelve nem fekszik keresztbe az egésznek. Bár végülis Hódmezővásárhelyen sem tették
2018. dec. 12. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!