Miért olyan borzalmas a tömegközlekedés Debrecenben?
Aki debreceni és ott nőt fel az elfogadhatónak tartja ezt mert neki az a normális, de én mint kívül álló aki évekig járt Debrecenbe én a kérdező véleményét adom bár nem ilyen drasztikus meg fogalmazásba, de ha azt nézzük hogy Debrecen Magyarország második legnagyobb városa 200ezer+ lakossal akkor finoman szólva is Debrecen közlekedése rossz eltekintve a járművek állapotáról.
A hálózat maga szerintem rettentő bonyolult A-Y-ig minden fajta betűjelzéssel ellátott buszok, szerintem értelmetlen össze vissza kanyargó órás menetidejű járatok. A villamos üzemmel úgy ahogy nincsen baj a vasárnap esti sűrítés kifejezetten pozitívum, de a buszos rész szerintem egyáltalán nem jó, borzasztó ritkán járó járatok, szinte mindenhol 30 percenként. Nem is tudom megmondani melyik a legsűrűbb buszjárat talán a 22/24, ami délután 5 után 30 percezik nehogy el lehessen jutni egyik campusról a másikra. Trolik a villamoshoz mérten úgy ahogy használhatóak, de azok is inkább csak a közös szakaszon.
Utastájékoztatás mint olyan, az vagy van vagy nincs mint a mesébe.
Menetrendet használni bármi ilyesmit teljesen felesleges a busz majd akkor jön amikor odaért, éppen vagy elmegy 5 perccel hamarabb vagy majd 5 perc múlva jön.
Most próbálkoznak itt az éjszakai járatokkal, de igazából nem tudom ez kinek jó? Szépen vissza ritkították a teszt üzem óta, most megy 1-2 járat érthetetlen időbe, igazából nevében éjszakai járatként, de máshol ez még simán a nappali üzemhez tartozik pl.(91A).
Összefoglalva szerintem hasonló nagyvárosokhoz, Miskolc, Szeged igen csak le van maradva még Debrecen
Előző:
Nekem Salgótarján után kifejezetten felüdülés ez a közlekedés :D
Ott van mindenfajta jelölés (volt régen klasszikus A-B-C-D-Y, de van/volt R, S, U jelölés is) Aztán a buszpark átlagéletkora 20 év felett van, alacsonypadlós autóbusz is alig van.
5-ös: 9 évesek az alacsony-padlós buszok?
A francba: Dunaújvárosban 35 éves Ikarusokkal járunk...
De Pesten is lehet olyan roncsokat látni, hogy az ember azt hiszi hogy filmforgatás, vagy nosztalgia-felvonulás van.
15-ös! És?
A BKV kibérelt 15 feleslegessé vált kocsit, amikre nem volt szükség a folyamatos járatritkítások miatt, Pesten meg igen, mint közlekedéstörténeti érdekesség jó csak nincs köze a témához (bár tény, hogy nagyon sokat romlott a járatritkítások miatt a debreceni közlekedés ha összehasonlítjuk a Hajdú Volán 165 busszal szolgálta ki Debrecent 2009-ben, 2013 végén a DKV mindössze 125 busszal megoldotta ezt, még kevesebbel a 2-es villamos megindulása után). Nem utolsó sorban a hangsúly 2014-en van, ugye akkor öt éves volt a debreceni buszpark átlagéletkora, ma kilenc.
Egyébként a teljes DKV buszpark 100 szóló és 40 csuklós volt 2009-ben az induláskor, a BKV alvállalkozók közül az Arriva is ugyanakkor mikor kibérelték a 15 debreceni feleslegessé vált buszokat forgalomba állított 75 szóló és 75 csuklós Citarot és ez csak egy volt a több beszerzés közül, ugye-ugye az arányok, valahogy nem az 15 debreceni bérelt busz fiatalította meg a pesti buszparkot...
A debreceni buszokból a csuklósok még OK.
A 12m-es Cívis volvo Alfabsuz tököm tudja mik azok guruló fostalicskák.
Ezek szarok voltak újként szarok most is.
A DKV fanboyok picsogása meg nevetséges. Debrecent irigyli lassan szerintük Európa a csodabuszokért 😂😂
A gazdag nyugati városok:
Szombathelyen 14 év az átlagéletkora a 42 busznak. Veszprémben 22, Győrben 20 év az átlagéletkoruk a buszoknak. (ÉNYKK)
Mint már írtam, attól, hogy kétnaponta felnézel a wikipédia megbízhatatlan járműállományi adataira és beírsz ide valami "roppant meggyőző" számot még nem lesz jobb a debreceni buszpark.
Már többször leírtam, hogy a hazai városok közt átlagos a debreceni buszpark, ha fejre állsz se tudod az ellenkezőjét bizonyítani, mert így van. Ha már új járművek, a DAKK 50 városi buszt fog két hónapon belül forgalomba állítani Szegeden és Kecskeméten. Ezzel a Kecskeméti járműpark nem csak versenyben lesz a debrecenivel, hanem jobb lesz nála, hasonlóan a szegedihez, ami szintén leelőzi majd életkorban.
Szóval, ha a miskolci, a pécsi, a nyíregyházi, a kaposvári, a kecskeméti, a tatabányai, a szegedi és a teljes veszprémi buszparkot is cserélik szóval az is ide jön hamarosan, nagyjából ugyanazon a szinten van vagy jobb a debreceninél, akkor komolyan ennyire verni kell rá a melled?
Én leírtam korábban, hogy a debreceni buszpark hazai viszonyok közt olyan jó átlagosnak számít. Nem tudom miért nem tudod ezt tudomásul venni...de tudod mit, csak hazudjál magadnak, hátha akkor igaz lesz, ha másutt nem a fejedben, én nem asszisztálok tovább ebben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!