Miért olyan borzalmas a tömegközlekedés Debrecenben?
Az ország nagyvárosaihoz képest Debrecenben új buszok, új trolik és új villamosok vannak!
Persze vannak idióták, akik úgy be vannak lőve, hogy fingjuk sincs hogy hol vannak..
Debrecen az egyik legélhetőbb város az országban, a legjobb az infrastruktúrája.
Persze van, akinek a sz@r is ízetlen...
"Az ország nagyvárosaihoz képest Debrecenben új buszok, új trolik és új villamosok vannak!"
Háááát...nem!
Kapásból a buszpark minden járműve kilenc éves. Ennél vannak jóval fiatalabb átlag-életkorú buszparkok is az országban. pl. Kaposvár, Tatabánya, Nyíregyháza, Miskolc ezek olyan városok, amik az elmúlt években cserélték le a buszparkot (vagy nagyob részét), Pécsett a járművek többsége egyidős a debreceniekkel, ergo a középmezőnyben van Debrecen.
A debreceni villamospark fele új mindössze a többi KCSV-7 a 90-es évekből, semmivel nem újabb ez a villamospark mint a szegedi és konkrétan ez lepusztultabbnak számít mint a miskolci.
A trolik is, a Solarisok 2005-től 2006 végéig érkeztek 12-13 évesek és még az átlagéletkort húzzák felfelé a Ikarus 280T-k. Nagyjából ez is Szeged szintje. bár tény. A lényeg, hogy Debrecen járműparkja egyáltalán nem számít már újnak, olyan átlagos a hazai viszonyok közt.
Egységes és nem leamortizált a buszpark, troliból 2 régi van amik nagyon ritkán vannak kiadva, CAF villamosból 18 darab van és csak 4 évesek, a KCSV-ből 5-6 üzemképes, de nem lelakott.
Borzalmasnak nem minősíteném a debreceni tömegközlekedést.
A járművek állapota kapcsán egyedül az szóló alfabuszok állapota kifogásolható (jól megszokott magyar "jóvanazúgy" és "ottba*szamegaku*vaélet" szerelési technika). Ami hatalmas baj a DKV-val, hogy pontatlan. Össze vissza járnak a buszok, hol 5 perccel korábban elmegy, hol 5-10 percet késnek, soha nem pontosak. Egy óriási menetrend korrekcióra lenne szükség, ahol normális menetidőt számolnak minden járatnak, így talán vége lenne a 70-nel száguldó buszozásnak is.
Az éjszakai járatok már egy pozitívum, remélhetőleg megmaradnak és kiterjesztik a többi városrészre is.
7-es! Nem borzalmas, viszont teljesen átlagos a debreceni tömegközlekedés, úgy a járatok követési ideje mint a járműpark, nem kell itt olyan ostobaságokat mondani, hogy "bezzeg más városokhoz képest újnak számít ez meg az" nem számít annak, ezért írtam le tételesen, hogy nem, nem új a debreceni járműpark az ország nagyvárosaihoz képest.
"Persze vannak idióták, akik úgy be vannak lőve, hogy fingjuk sincs hogy hol vannak.."
-kb én is így éreztem magam, mikor olvastam, hogy valaki szerint a 13 éves Solarisok és 9 éves Alfák lennének hazánkban az etalon, sajnálom, hogy kiábrándítalak (le lehet pontozni nyugodtan, nem fáj nekem), de nincs így a debrecni járműpark sok minden csak nem új meg modern. Csak ismétlem magam, hazai nagyvárosok közt átlagos, elfogadható színvonalú és átlagéletkorú járműpark, de nagyon nem számít már újnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!