A BKK nem is tervez megoldást találni arra, hogy a 2-es metró az Örs Vezér tere és a Pillangó utca között sétatempóban halad?
1. A BKK-nak nem sok köze van az esethez, mert a BKV az üzemeltető, az ő feladatuk a forgalom biztonságos megszervezése és kebonyolítása.
2. A KBSZ jelentése alapján egyértelmű, hogy a járművek fékvezérlése nem tudta kezelni az erősen síkos pálya okozta megcsúszást, mert amikor minden kerék azonos sebességgel forog, akkor nem lép működésbe a “blokkolásgátló”, és ez a tempó jelen esetben nulla volt: az összes kerék állva csúszott, így maradt a maximális fékerő.
3. Ezen nyilván csak az Alstom mint gyártó tud változtatni, de ok értelemszerűen a rendőrségi vizsgálat véget várják.
4. A rendőrség mèg nem végzett a vizsgálattal.
Tehàt itt nem a BKK-t kell ekézni, hanem a rendőrséget.
# 1:
Nem 17 másodpercről van szó sajnos. A metró korábbi követési ideje csúcsidőben 2 percről 3 perc fölé növekedett, az utazási idő azon a szakaszon 1,5-2-szeresére növekedett. Az Örs vezér teréről sokan utaznak tovább, akik további időveszteséget szenvednek azáltal, hogy olyan külvárosi részeken laknak, ahová a buszok csúcsidőben is 15, azon kívül 20-30 perces követési idővel közlekednek.
Velem például gyakran fordul elő, hogy a Stadinoknál felszállok, nézem a Futárt, hogy 10 perc múlva indul az Árkád mellől a buszom, de a metró a Pillangó utcánál a sebességkorlátozás miatti torlódás miatt percekig várakozik, majd a cammogás miatt lekésem a csatlakozást, és várhatok 15 percet a következő járatra.
Ha megnézed pl. a XVI. kerület irányába a Stadionok irányából egyetlen alternatív útvonal van a 130-as busz, mely szintén ritkán jár és kerülővel, valamint olyan járatokkal van kapcsolata nagyrészt, melyek szintén ritkán járnak és nincsenek összehangolva.
Ugyan a Stadiontól van helyközi és távolsági buszközlekedés, mely 3-as úton megy végig és alternatíva lehetne, de a budapesti szakaszon nem vehető igénybe, csak felszállásra, még azok a járatok is, melyek Gödöllőre mennek.
Most komolyan, azt várod, hogy sajnáljunk amiért 2 perc helyett 3 perc alatt ér át veled a metró 2 állomás között?
Azt ugye sejted, hogy az ország lakosságának nagyobbik része órákban méri amit egy nap utazással tölt munkába, iskolába és nem percekben?
Szerintem érthető ha egy általa nem befolyásolható és pillanatnyilag nem megoldható műszaki probléma helyett a BKK olyasmire fókuszál, ami kicsikét több gondot okoz a közlekedőknek, mint hogy 15 perccel későbbi járatot érik csak el.
# 9:
Napi 1 óránál többet utazom a munkahelyemre és vissza a XVI-ból a XIII. kerületbe. Elhiszem, hogy van aki ennél is többet utazik, de szerinted ez tényleg reális indok, hogy nem keresnek megoldást és nem nyújtanak alternatívát azzal, hogy a helyközi, sokszor 10 utassal közlekedő KMKK járatokat nem nyitják meg az egyébként bérlettel rendelkezők előtt?
A BKK a XVI. kerületben semmiféle tömegközlekedési fejlesztést nem eszközölt fennállása óta, a struktúra, ami jelenleg fennáll 2008-ban lett bevezetve. Nincsenek használható keresztirányú járatok, Mátyásföld és Cinkota keleti részéről nincs ráhordás az egyetlen megbízható közlekedési eszközre a HÉV-re, helyette egyetlen járat van a 45-ös autóbuszjárat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!