A metrómegállóban meg a metróalagútban az amin a metró megy vagy mi az ráz? Áram van benne és ráz? Mi van ha hozzáér az ember?
22:24 jobb ha hozzászoksz, ez az oldal tele van ilyenekkel :D
Én mindig oltogatom őket, ez meg is látszik az arányomon :D
A "3. sín" oldalt fut (1380 mm-re a vágánytengeytől) valódi sín keresztmetszetű és azonos anyagú, acél. - Erre a célra nem gyártanak speciális sínt.
825 V névleges egyenáram szokott benne lenni. Ez kevés a gyors halálhoz, élve megsül az áldozat. Végtagok elszenesednek.
Peronról beszédülve kicsi az esélye elkapni.
hű de sok badarságot olvastam itt.
a harmadik sín az állomásokon a peron alatt van, az alagútban pedig talán bal oldalt, bár ahogy az állomásoknál is váltakozik a peron oldal, ugyanígy van ez a harmadik sínnel is. A határ út - nagyvárad közötti szakaszon pl. az alagutakban bal oldalt van a harmadik sín. Ami a két sín között van, és fekete színű, az a 3-as vonalon az ún. programszőnyeg, ami tul. képpen a metrót vezeti. Kevesen tudják, de a 3ason a vezető lényegiben csak az ajtókat működteti, illetve a hangost. A metrót egy gomb nyomásával tudja indítani. Ezt nyomva kell tartani addig amíg kiér az állomsáról, utána elengedve a metró tök magától megy egész a megállásig. Ehhez viszont ismernie kell a jelzők állapotát, stb. na ezek a jelek mennek abban a fekete programszőnyegben.
Ha látni akarod a metró áramszedőjét megállsz pl. a népliget állomáson és megvárod amíg a másik oldalt megjelenik a szerelvény. látni fogod az oldalra kinyúló kis "lapát" jellegű áramszedőket, illetve amikor az állomásba érkezés előtt "oldalt vált", és szikráznak az áramszedők. a peron alatt pedig láthatod a 3. sínt, kis "tetők" vannak felette. ha beesel az állomáson semmi bajod sem lesz, ezért van direkt a peron alá süllyesztve, hogy ne tudj ráesni a 3. sínre. a metró pedig nem fog elgázolni, mert a két sín között a betonban van egy mélyedés (életmentő árok), amibe szépen befexel, és akkor a metró úgy meg el feletted, hogy nem akadsz bele, vagyis semmi bajod sem lesz.
A két sín közt az AVR van, ha jól megnézed, az egyik sínszál felé el van tolva kicsit. Az a lapos fekete PVC-cuccos. Attól nem kell félned, az az automata vonatkezeléshez szükséges infókat löki a metró felé.
Az attól távolabbi sínszál külső oldalán van a harmadik sín, na az csap.
Így néz ki. De felújítják az egészet, 70'-es éves óta nem újították fel, csak javítgatják, karbantartják... Valszeg valami új nyugati technikát fognak bevetni.
Amikor azt ordítják, hogy hagyd el a biztonsági sávot (gumiszőnyeget), akkor a 880 W áram alatti vezetősín felett állsz éppen. Nem a sinekben van áram, hanem ebben. Aki bemegy szinesfémet lopni, az megérdemli, hogy egy marék hamu maradjon belőle. (Múltkor kihoztak egy szakadt alakot, ezért állt a metró, lezárták az állomást).
Amire Te gondolsz, az a W az nem V (Volt). És a kijelentésed így sem teljesen helytálló, mert az áram mértékegysége megintcsak más. Amper.
1#
„a sínekben nincs áram. És nem tudsz olyanhoz hozzáérni ami ráz, egy külön sínben folyik az áram”
2#
„A két szélső sínben nem folyik áram, azok földre vannak kötve.”
15#
„Nem a sinekben van áram, hanem ebben”
És hol folyik vissza az áram? A semmiben? Az „odavezetés” az oldalsó harmadik sín a „visszavezetés” az a két sín, amin a metró halad, a sínekben is folyik áram. A sínek a földdel érintkeznek, ehhez képest a harmadik sínben 825 V egyenfeszültség van. Ezért a földön állva a sínek megérintése nem veszélyes, de a harmadik sín megérintése már az.
9#
„NEM WATT HANEM VOLT. Miért irnak olyanok akiknek fogalmuk nincs? A vontatás üzemi feszültsége 825 V egyenáram.”
A 825 V nem egyenáram, hanem egyenfeszültség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!