A szuleim mennek Tokioba , Pestről indultak most , de nagyon fúj a szél. Úgy aggódom ertük. :(
2018. okt. 23. 22:21
1/7 anonim válasza:
Annyira nagy szél azért nincs jelenleg, hogy egy több száz tonnás járműnek gondot okozzon.
2018. okt. 23. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Van 50-80km/h-s szél, a repülőgép meg 900km/h-val szeli az eget. Szerinted gond ez a kis szél? :D
2018. okt. 23. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Ne aggodj, ha a szel erosebb mint ami a gep es a pilotak szamara kezelheto akkor nem repulnek. Safety first!
2018. okt. 23. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Rossz időjárás esetén törölhetik a járatot, de a "nagyon fúj a szél" az általában nem ilyen esemény. A kifutópályát alapból úgy szokták építeni, hogy az uralkodó széljárás ne merőleges legyen rá, tehát a repülőgép vagy elölről vagy hátulról kapja a szelet az esetek nagy részében, ami maximum meghosszabbítja vagy megrövidíti az emelkedés idejét. Ha mégis oldalról kapná a szelet, akkor sem lenne nagy gáz, mert ki vannak rá képezve a pilóták. Probléma akkor van, ha viharos szél jön hatalmas lökésekkel, na az tényleg oda tudja csapni a repülőgépet, ezért ilyenkor törölni szokták a járatot, az éppen leszállókat pedig vagy várakoztatják a viharzónán kívül vagy másik repülőtérre küldik őket, ha nem lenne elegendő üzemanyaguk kivárni a vihar végét.
2018. okt. 23. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Repülőgépeknél a szél nem feltétlenül probléma. Ha nem nagyon erős (az erős nagyjából 100 km/h felett van) és a kifutópálya irányával párhuzamos, akkor nem okoz gondot. Szemből megfújja a szárnyakat, így alacsonyabb tempónál éri el a gép a felszálláshoz szükséges felhajtóerőt. Még jól is jön, hamarabb elemelkedik. Leszállásnál ugyanígy jól jön a szembeszél: alacsonyabb az a sebesség (legalábbis a kifutópályához képest), aminél átesik és "lehuppan" a gép, kevesebbet kell dolgozniuk a fékeknek. A repülőgép-hordozó hajóknál ki is használják ezt: ha bevetés van, a hajót - amennyire a körülmények engedik - szélirányba fordítják és teljes gőzzel hajtják, hogy a fedélzeten a lehető legnagyobb szél legyen.
Akkor van csak baj, ha a pálya irányához képest keresztben fúj a szél. Ekkor a gépet megpróbálja oldalra eltéríteni, ebből lesznek a nagyon látványos "crosswind landing" YouTube-videók, amiknél össze-vissza imbolyog a gép leszállás előtt, majd elfüstöl pár kilónyi gumit az abroncsokról és kis híján leér valamelyik szárnyvég. Viszont a repülőtereket sem hülyék tervezik: a kifutópályák iránya olyan, hogy a területen uralkodó széliránnyal párhuzamos legyen. A ferihegyi 13/31 irány is ilyen, nagyon ritka az, hogy erős oldalszélben kellene leszállnia a gépnek, valamelyik irány (hiszen a pályák mindkét irányból ugyanúgy használhatóak) megfelelő lesz.
2018. okt. 24. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Ha már elindultak, a magasabb légrétegekben már nem annyira durva a helyzet, mint a földfelszínen - ráadásul jó kis hátszelet kaptak (hacsak nem nyugat-európai átszállàssal mennek).
2018. okt. 24. 03:13
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Repülők akkora szélben is letudnak szállni, amikor a leszálláskor keresztbe mozgatja szinte a gépet a szél. Illetve felszállni is. Tapasztalat!!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!