Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem építenek ki metró...

Miért nem építenek ki metró vonalat Budapesten kívül más városokban is, ha Pesten van 4 is? Vagy Pesten feltétlen szükség van rá? Ha máshol nincs egy sem, akkor Pesten miért építettek 4-et is.

Figyelt kérdés
Szegeden sincs metró, mégis mindenki eljut a dolgára. Villamossal és busszal nem tudnak eljutni az emberek a céljukoz?
2018. okt. 12. 21:21
 1/9 anonim válasza:
86%
Szegeden 160 ezren laknak, Budapesten 1.8 millióan, és mèg még legalább fél millió ember aki hivatalosan máshová van bejelentve, de Pesten él. És akkor még nem beszèltünk az agglomerációról ahonnan szintén nagyon sok ember Budapestre jár be dolgozni. A 4 metro( egyébként mèg kevés is) mellett villamos, troli, busz, HÈV is működik, de így is tömve vannak. Ráadásul sokan autóval közlekednek, szóval igenis szükség van 4 metrora Budapesten.
2018. okt. 12. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
85%

A metróépítés és üzemeltetés az baromi drága móka. Akkor térül csak meg, ha baromi sokan használják. A 3-as metrót naponta több mint 600 000 utazó veszi igénybe, önmagában ez "picit" több, mint egész Csongrád megye lakossága.


Ahhoz, hogy ilyen forgalmat felszínen elszállíts, ahhoz minden villamosvonalnak ketté kellene vágnia a várost és a 4/6-os napi utasszáma is csak harmada az hármat metróénak.


Mondjuk vannak kisvárosok ahol nem hogy villamos de még helyi járatos buszközlekedés sincs és mégis mindenki eljut a dolgára - igaz ott nem is 3 millió ember lakik.

2018. okt. 12. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
85%
Próbálj meg kicsit logikusan gondolkozni... amúgy meg gyalog is el elhet jutni bárhova...
2018. okt. 12. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Alain Delon ***** válasza:
50%
Szegeden rendesen fel sem tudna rendesen gyorsítani a metró.
2018. okt. 12. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
85%
Nem csak a népesség kevés, mert ilyen alapon egy fél metró már kijöhetne, hanem nincs is hova vinni azt. Egy-egy metróvégállomásra fel van fűzve több szegednyi külváros. Pl. Kispest, Lőrinc, Erzsébet, Kőbánya, ahol miután mindenkit begyűjtöttek, beszállítják őket a 10 km-re lévő valódi Budapestre, mert szinte mindenki oda tart. Szeged lakosságát például nem kell leszállítani 7:30 és 8:00 között Szatymazra. Ha lekéne, nem lenne annyira eszement ötlet egy metró. De itt nincs ilyen kijelölt irány, hogy mind a 160 ezer ugyanarra menne. Egy-egy pesti külváros esetében van.
2018. okt. 12. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
13%
Bődületes összegekbe kerül, és annak a pénznek jobb helye van a városatyák zsebében. Infrastruktúra fejlesztése? Ugyan minek, a Balkán úgyis közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki.
2018. okt. 12. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

"Villamossal és busszal nem tudnak eljutni az emberek a céljukoz?"


De, el tudnak. Csak éppen aki jár Pesten az látja, hogy ennek milyen ára van. 7-es buszokon mozdulni nem lehet, 4-6-os villamos is maximális kapacitáson működik, metrópótlás egy rémálom csúcsidőben.


Vidéki nagyvárosi ismerősök mindig a sűrű követéssel jönnek, hogy náluk óránként jár a tömött busz, Pesten bezzeg 5 percenként. Csak épp Pesten 5 percenként több az utas mint vidéken óránként.

2018. okt. 13. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

És a legfőbb amit írtak, az utasszám.


Budapest egy közel 2 milliós város. Plusz van több 100 ezer turista, vidékről felutazó, átutazó ember.


Csak a 3-as metró napi utasszáma 600 ezer, de még egy 4-es metrónak is 150 ezer körül mozog. Ez több, mint egy vidéki nagyváros teljes lakossága.


Vagy ahogy írják, a kerületek gyakorlatilag önálló kis városok 60-150 ezer fő lakossággal.

2018. okt. 13. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
41%

jobban kell az a pénz stadionra meg idétlen & hatástalan plakátkampányokra Soros meg a "migrácsok" ellen (mintha bármelyik "migrács" itt akarna letelepülni ebbe a szétrókázott lepusztult szarfészekben)

arról nem is beszélve, hogy a BKK a privatizációja óta egy gigászi piramisjáték, azok pedig előbb-utóbb mind összedőlnek

talán ha nem pénzéhes senkiháziak fejőstehene volna a BKK, lehetne kiterjedt metróhálózatot építeni, egyelőre még ott tartunk, hogy az utolsó 2 fillért is kilopják belőle, az meg kit érdekel, ha a négyes metró még Kápmegyerig se jutott el


lehet engem is lepontozni a sok paresnyákov prolinak, szeretem látni ha igazam van, beismerni úgyse fogják még saját maguknak se, mert az ugye derogál...

2019. szept. 29. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!