![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az nem kormány hanem a kontroller.
Lényegében ha egyszerűen akarjuk mondani az helyettesíti a gázpedált, ahogy tekeri az ember úgy változtatja a motor teljesítményét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Jaj, te butus, hát minek? Hogy amikor kanyar van, ne menjenek le a sínről. XD
Viccet félre annyit találtam róla, hogy az talán a "gázkar", vagyis ha egyik irányba csavarja, akkor gyorsabban megy a vonat, ha a másik irányba, akkor lassabban. Olyan, mint a villamosokban ez a vacak, csak ott itt egy kerék van, ott meg csak egy kar:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Már a videóból is egyértelműen látható, hogy semmi köze nincs a kormányhoz, azon kívül, hogy jobbra-balra tekeri a masiniszta, egyértelmű, hogy bem a haladás irányát szabályozza.
Szebesség szabályozó kar.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Óvodás koromban volt, aki azt hitte az akkori villamosok vezetőállásában lévő nagy kerékre, hogy az a kormány. Pedig csak a mechanikus rögzítőfék volt...
Aztán nagycsoportosok lett, és már tudta, hogy a villamoson nincs kormány, mert sínen megy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Gőzösökön úgymond két dolgot lehetett vezérelni, egyik maga a kazánból a hengerekbe jutó gőz mennyisége, a másik pedig a hengerekbe adott idő alatt bejutó gőz mennyisége.
Egyszerű példaként ha a kazánból teljesen ráengedték a gőzt, ellenben a hengerben a szabályzót kis nyitáson hagyták, akkor kis keresztmetszeten sok gőz ment a nagy térbe, mint egy emelő esetben a hidraulika, nagy munkát tudott lassan kifejteni, ha viszont nagy gőz és nagy nyitás akkor a gyorsan bejutó sok gőz gyorsabban mozgatta a hengereket de kisebb erővel = nagyobb gyorsulás kisebb vonóerő.
Magyarul egyszerűen szólva lényegében gőzmozdony esetében lehetett szabályozni, hogy egy nehéz tehervonatot lassan de biztosan gyorsítson vagy épp egy könnyebb személyvonatot hamar az előírt sebességre hozzon fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!