A MÁV oldalán ahol írják, hogy melyik vonat mennyit késik, random dolgokat szoktak megjelölni a késés okaként?
Miböl gondolod, hogy egy felsövezeték-hiba több órás késést KELL, hogy okozzon????
Ez ugyanis nem feltétlen szakadást jelent, sokszor kisebb probléma van csak, ami fél óra alatt javítható (és az elözö vonat meg e közti idöbe belefér!
A menetrend meg nem tarthatatlan, illetve a forgalomirányító sem inkompetens, te viszont tényleg csak okoskodsz minden konkrét ismeret nélkül!
Általában nem kötik az utazók orrára, pontosan miért történt késés, de lehet olyan műszaki dolog is, amit közönséges nem szakmabéli ember nem is értene.
Jobb lenne, ha bemondanák, hogy az x biztosító berendezés y vezeték az a kis sarulefogó lappantyú, ami a másik vezeték surrantását hivatott elősegíteni, elromlott? Egy kukkot nem értenénk belőle.
Ha meg más oka van, pl. valaki a vonat elé ugrott, azt se fogják bemondani, hogy bocsi, kedves utasok, nem tudunk tovább haladni, mert Ilonka néninek pont próbálják elállítani az ütőeres vérzését, mert tőből levágta a vonat a lábát.
#1
A kérdezőnek igenis igaza van. Az 5-15-20 perces késéseket igenis a rossz menetrend okozza. A Startnak tudomásul kéne vennie, hogy ha egy vonat egy adott állomásközt 10 perc alatt tud megtenni, akkor arra 10, vagy 11 percet kell tervezni. És ez nem így van, mert jó esetben 10, rosszabb esetben 9 percet számolnak. Konkrét példa: ma 08.08.22.45- 18748 Bp Déli-Fonyód személyvonat. 1 perc késéssel indult, a tartózkodás mindenhol menetrend szerinti volt, sehol nem lökték félre, a menetirányítás nem szúrt el semmit de Dinnyésen 13 percet késett.(56 km) Miért? Mert a mozdonyos (Szili) vonatnak a Flirt menetrendjét kéne tartani, amire nem képes. És ma ugye szerda van éjjel és nem szombat reggel, amikor csurig van a balatoni, vagy velencei vonat. És itt még a jó állapotban lévő vasútvonalról van szó, ami nincs tele lassújelekkel. Elnézést, ha hosszú voltam, de ezért késnek a magyar vonatok. És ezt a Start térképén "forgalmi ok miatti késés"-nek hívják, pedig nem az.
Vannak általános dolgok, amiket nem lehet tudni, hogy miért.
pl: Forgalmi, az éppen tehervonat volt, vagy szerelvényforduló egy másik vonalról, vagy az adott vonal miatti bár van olyan, hogy ha baleset van, akkor a többi vonathoz nem a balesetet, hanem a forgalmi, vagy társvasúti okot írják ki.
Vannak "önfelmentő" dolgok pl: a társvasúti akkor is társvasúti, ha 5 perc késéssel lépett be a hálózatra, annak első állomásáról időben továbbindult de már 50 percet késik.
Felsővezeték hiba lehet olyan is, hogy egy vágány felett, egy szakaszon, de a másik vágány használható marad, és így nem lesz több órás a késés.
"tarthatatlan menetrend miatti késés":
Ilyen van, de általában semmit vagy "pálya állapota" szerepel, de inkább "nem meghirdetett" pályafelújítások okozzák, vagy "rosszabb teljesítményű mozdony" (V43-as flirt, vagy Taurus helyett)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!