Miért rontották el így a menetrendet a 100-as vasútvonalon?
Tegnapelőtt,július 21-én nagyot változott a menetrend,ami nem is a city-ket hanem a Záhony-Budapest közötti sebes és Záhony-Cegléd közötti személyeket érinti nagyon és azonbelűl nem Budapestről lefelé,hanem ami Budapest irányába megy azok változtak nagyot.
Van pl. Záhonyból a 14.03-kor induló sebes ami este 19.32-re van a nyugatiba,az induló és érkező időpont nem változott eddig is 144.03-kor indult Záhonyból és 19.32-re érkezett a nyugatiba,most sem változott a Záhonyi indulási idő és a nyugatiba érkezés sem,tehát perc pontosan ugyanannyi a menetideje.
Ami változott:
Eddig mindig úgy volt,hogy 14.03-kor indult Záhonyból,15.12-re ért Nyíregyházára és 32 percet állt ott,15.44-kor indult tovább,16.26-kor érkezett Debrecenbe és 3 perc után 15.29-kor indult Debrecenből Pestre. Most is megérkezik Nyiregyre 15.12-re,de 2 percet áll ott és 15.14-kor indul is tovább és 15.55-re Debrecenbe ér,itt kezdődnek a gondok,negyedórát áll Debrecenben és 16.10-kor
Indul tovább,Hajdúszoboszlóra ér 16.28-ra és 16.42-kor indul tovább Szoboszlóról,Püspökladányba 3 perc helyett 6 percet áll és amikor Püspökladányból elindul,akkor rázódik vissza az eredeti helyére a vonat és 19.32-re érkezik a nyugatiba. Nyíregyházától Püspökladányig teljesen elrontották a menetrendjét.
Debrecenben sokan utaznak ezzel a 0vonattal,pl.Hajdúszoboszlóra,Kabára a munkából hazafelé,aki du.4-ig dolgozik és nincs messze a vasútállomáshoz a munkahelye annak tökéletes volt a 16.29 es indulás,még van,hogy így is sietni kellett hozzá,így meg,hogy 16.10-kor elmegy a vonat,a vasútállomáson kell várni + egy órát míg megy a másik 17.10-kor,ugye,mert 16.58-kor is megy csak az city és Szoboszlóig nem éri meg cityzni,mert 450 forinttal többe kerűl.
Ha be is érkezik Debrecenbe 15.55-kor,miért nem idítják tovább 16.29-kor,eddig Nyiregyen állt 32 percet,most Nyíregy helyett Debrecenben pihentetnék a vonatot(vonatokat) 34 percig. A Debrecenben 4 óráig dolgozókkal tolnak ki a legjobban. (Szoktam ezzel a vonattal menni,tudom milyen sokan járnak vele munkából Ebes,Hajdúszoboszló,Kaba,Püspökladány még Karcagra is).
Viszont nem ez az egy vonat van így,napközben az összes vonat ilyen minden órában azonosan így,nézzétek meg a 100-as jelenlegi menetrendjét.
Miért rontották el így ezek vonatok menetrendjét? Így nem utasbarát lesz az utas a mmávnak hanem ellenség,mert majdnem egy órát ddekkol az utas Debrecenben.
Amúgy mostanában minden fővonalon jól elrontják a menetrendeket.
A budapest-Pécsi intercityket inkább fel sem hozom.
Miért csinálja így a máv?
Kettes, teljesen nyilvánvaló, hogy a korszerű nenetrendszerkesztési elveknek nem felel meg a fűnyíróelv. Magyarul csak azért nem szüntetnhetnének meg vonatokat, mert az adott vonaton csak 40 utas van. Ugyanis az a 40 utas eleinte talán elutazik egy vonattal később, de idővel a csatlakozó vonalon és a visszaúton is hiányozni fog, először csak néha, aztán autót vesz és soha többé nem látod a vonaton.
Itt inkább arról lehet szó, hogy vágányzár miatt újra kellett gondolni a menetrendet és egy szűk kapacitású pont (bottleneck) problémáját így tudták akar üzemviteli, akár utasforgalmi szempontok alapján a legkevésbé fájdalmasan orvosolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!