Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A korai időkben mi váltotta...

A korai időkben mi váltotta ki a mostani kisebb szárnyvonali motorvonatok szerepét? Letudták azzal hogy valamilyen kisebb teljesítményű gőzmozdonyt állítottak pályára?

Figyelt kérdés
mondjuk vidéki kisvárosból megyeszékhelyre mit kell elképzelni, hány személyszállító vagon volt utánakötve a mozdonynak és mekkora volt a kihasználtsága? itt még bőven az 1900as évek első évtizedeit értem. itt is volt már megkülönböztetés az osztályok közt, vagy örült a nép ha a harmadosztályú fapados vagonokon végigzötykölődték az utat?
2018. júl. 21. 21:20
 1/5 anonim ***** válasza:
A kocsiosztályok között a mellékvonalakon is volt különbség, a másodosztályú kocsi általános volt, de első osztályú is elég sok helyen megtalálható volt. A személyszállító vagonok számát illetően nem tudok nyilatkozni, de mivel elég ritkán jártak a fővonalakon is a vonatok, ezért nem az 1-2 kocsis vonatok voltak akkor sem a meghatározók. Több mellékvonalon (néha fővonalon is) összevonták a személy és tehervonatokat vegyesvonattá, ami lassabban közlekedett, de minden igényt kielégített egyszerre, nem kellett külön személy és tehervonatot közlekedtetni. Találtam egy 1905-ös menetrendet, amiben fel van tüntetve sok válasz a kérdésedre. [link]
2018. júl. 21. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Akkoriban épültek a vasútvonalak, tehát eleve csak olyan helyre építettek vasutat, ahol biztos volt a nagy kihasználtság (megtérülés), hogy nem 1-2 kocsival kell közlekednie.

Amúgy igen, a kisebb forgalmú (ráhordó) mellékvonalakon kisebb gőzmozdonyok húzták azt a 4-5 személyvagont. (Ennél kisebb vonat szerintem nemigen volt, ez volt az egyetlen gyors, gépi közlekedési lehetőség.)

2018. júl. 22. 05:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
nálunk vidéki kisvárosban elágazó állomás van két megyeszékhely felé, az egyiket 1887-ben, a másikat 1911-ben nyitották, gondolom akkor kezdettől azzal számoltak hogy meglesz a forgalma folyamatosan
2018. júl. 22. 08:16
 4/5 anonim ***** válasza:
Nem "letudták", hanem kifejezetten erre terveztek kis tengelyterhelésű és teljesítményű mozdonyokat. Illetve akkoriban is voltak motorkocsik. [link]
2018. júl. 22. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Eleinte mellékvonali gőzmozdonyokkal vontattak ezeken a vonalakon, de az 1900-as évek első évtizedeiben már egyre több helyen különböző dízel motorkocsik közlekedtek. Mivel tipikusan 1-3 vonat közlekedett naponta, ezek mai szemmel nézve hosszúak voltak, mellékvonalhoz mérten.
2018. júl. 22. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!