Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Keletipályaudvar főpályaudvarr...

Keletipályaudvar főpályaudvarrá alakítása, szerintetek így ilyen módon, hogy nézne ki?

Figyelt kérdés

Nagyon sokan mondták már,hogy Budapesten miért nincs főpályaudvar csak fejpájaudvarok,már többen is elképzelték,hogy mi lenne,ha itt meg ott lenne...


Ha a keletit így megcsinálnák főpájaudvarrá,hogy ahonnan tovább nem mennek a vonatok,az ütközőkig rendesen úgy meghagynák a vágányokat csak elbontanák az ütközőket és folytatnák,úgy,hogy tovább épülne a vasút és nagyjából a Blaha lujza tér aztán balra ívelne és a Kálvin tér körűl menne el úgy,hogy a Petőfi híd Szabadság híd között vasúti hídon (de a szabadság hídhoz közelebb,viszont úgy,hogy ne pont a 4-es metro fölé építsék a vasúti hidat hanem kicsit lentébb,mert a 4-es metro is a szabadság hídtól picit délre megy át a Duna alatt ,de ahol a metro megy nem szabad hidat építeni rá,mert a híd pillér,szóval értitek,berogyhatna a metro és ezért a metrovonaltól kb. 50 -m re lenne a híd),a hídon ha átmegy a vasút ,picit jobbra ívelne aztán balra,nagyjából a Bartók Béla út mellett haladna és aztán jobbra ívelne,ezután balra és belecsatlakozna a Kelenföldi vonalba ahol most csatlakozik bele a Déli Duna híd felől menő vasút és onnantól minden változatlan.


A nemzetközi gyorsvonatok amik jönnek Szolnok felől és mennek Bécs felé,(DACIA EN,HORTOBÁGY EC) érintik a keletit és csak úgy tud tovább menni,ha bemegy a keletibe,a végére egy másik mozdony áll és úgy megy tovább,hogy a teljes szerelvény is irányt vált. Ha ilyen főpályaudvar lenne erre sem lenne gond,Záhonytól Bécsig vagy Bukaresttől bécsig egy mozdony vihetné a keletin keresztűl,mert átmenő főpályaudvar lenne a keleti. Azért a keletire gondoltam,mert az a pályaudvar a nemzetközi vonatok hazája. Ferencvárosig meghagynák viszont a vasutat,mert a Kelebiai vonat meg a fradi fűtőház ott van,viszont Fradi-Kelenföld között elbontanák a Dunahíddal együtt,mert ott az új vasútnyomvonal és legalább 100 km/h-s sebesség lenne az új vonal. Sokat rövidűlne a Záhon/Bukarest-Bécs közötti vonatok menetideje.


Szerintetek milyen ötlet lenne,ha ahogy leírtam úgy kialakítanák a keletit főpályaudvarrá és lenne egy új rövidebb vonal Kelenföldre aztán onnantól persze változatlan?

Ez szerintetek,hogy nézne ki?


Mielőtt rámmorognátok,természetesen azt is figyelembe vettem,hogy nagyon sok ingatlant el kellene bontani a vasútvonal nyomvonalán,meg,hogy nagy dolog lenne akik ott laknak másik házat építeni nekik máshová,tehát nem egyszerű dolog,hanem inkább mesébe illő.


Azt is tudom,hogy ez nem fog megvalósulni(esetleg 50 év múlva de akkor sem),meg kb.5-6 év alatt készülne el.

Ezért is csak ELMÉLETI a kérdés,csak kíváncsi vagyok,hogy kinek mi a véleménye a fentebb említett kérdésről,mert ma elméletből ezen gondolkodtam.


Elnézést,hogy hosszú voltam.



2018. júl. 17. 19:31
 1/10 anonim ***** válasza:
53%
Állítólag a 4-es metró árából (vagy nem sokkal többől) össze lehetett volna kötni a Keletit Kelenfölddel, és több értelme lett volna, mint a nem túl jól kihasznált metrónak. Nagyon jót tett volna a budapesti közlekedésnek.
2018. júl. 17. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 eddiboy ***** válasza:
84%
Létező tervek szerint (persze, ez sem valószínű, hogy mostanában megvalósul) a Nyugatit kötnék össze a Délivel a föld alatt, ehhez házakat sem kellene lebontani.
2018. júl. 17. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
4-es metró nincs kihasználva?
2018. júl. 17. 21:55
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

A Keleti és Kelenföld össze van kötve.

A belvároson át nem lehetne vonatot vinni.

Lesüllyeszteni sem lehet kéregvasúttá.

Technikailag nem keresztülvihető.

Egyrészt a hatalmas főnyomócsövek miatt, másrészt az öntéstalaj miatt, harmadszor a vasút keltette vibráció miatt.

A belvárost kiszolgálni nem tudja, lépten-nyomon nem lehetnek megállók. A Keleti és Kelenföld között legfeljebb 2 megálló lehetne. De minek?

Mi a nyereség a felszínhez képest?

Az sem lehet érv, hogy mondjuk Kelet-Magyarországról Dunántúlra utazóknak nem kellene átszállniuk.

Ha szerveznének is ilyen vonalakat, az ilyen igény nem akkora, ami indokolttá tenné.

Az M4-re is alig lehet ráterelni a kellő terhelést, hogy ne kelljen visszafizetni az uniós támogatást.

A főnyomócsöveket és a szennyvízcsöveket a vasút alá kell levinni. A Duna-menti tisztítóművekbe viszont hogyan kerülne? A szennyvízcsövek gravitációs elven működnek.

Az M3 metró is belejátszik.

A talaj nagyon változatos. A metróépítésnél is nagy nehézséget jelentett az M4építésekor (lásd pl. Fővám tér környékén).

Kemény kőzet nincs, agyak, homok sóder váltakozik.

Könnyebb gránitba lyukat fúrni, mert az azzal készen is van. Itt viszont erős szerkezet kell, folyamatos vízkiemelés stb.

A vasúti felső vezeték (s maga a vonat is) jól magasabb a metrónál, tehát ilyen nagy alagút is kell. S azt szellőztetni is.

Baleset esetén sokkal nehezebb menteni alagútból és -ban.

A hatalmas tömeg keltette vibráció olyan rezgéseket okozna, ami eltörné a csővezetékeket, meggyengítené a talajt, a házak összedőlnének.

2018. júl. 17. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
52%
Most is vannak tervek arra, hogy egyrészt az ország vasútvonalai közötti átszállásokat egyszerűsítsék, másrészt hogy a városi közlekedésben is részt vegyen az elővárosi vasút. Utóbbira van szárnypróbálgatás a Kőbánya-Kispest - Kelenföld összekötéssel. Ez nem igazán versenyképes a fél órás követéssel, és a megálló is kevés, de arra is van terv, hogy ezt bővítik, csak rendkívül "gyorsan" megy ugye az országban minden. Előbbire meg van egy viszonylag egyszerű de nagyszerű terv, hogy Kőbánya-Tehernél alakítanának ki egy kétszintes pályaudvart. Itt ugye minden összefut, az összes országos vasútvonal elérhető lenne, és nem kellene a föld alatt sem fúrni.
2018. júl. 17. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
36%

# 4


Miért ne lehetne motorvonatokat átvezetni a föld alatt? Nyilván olyan műszaki specifikációval rendelkező vonatokat kellene vásárolni, amelyek nem okoznak olyan gondokat, amelyeket felsorolsz.


Bőven lehetne értelme is. Hiába harsogja mindenki, hogy ott a 4-es metró, ami összeköti a Keletit Kelenfölddel, nem versenyképes az átszállás miatt. A Keletinél gyors tempóban is minimum 5 perc, mire eléred a metrót (és ekkor még szerencséd van, mert ha az 1. vágányon dob ki téged a MÁV, akkor bizony ráfáztál), ami ugye 3-5 percenként közlekedik, ergo 10 percet vesztettél csak egy átszállással. Kelenföldön valamivel jobb a helyzet, de ott is ki lehet fogni egy szerencsétlen csatlakozást.


Nem mondom, hogy 100%-ra biztosan megérné ez. Nyilván kellene hatástanulmányokat végezni, meg átgondolni az egésznek a rendszerét. Viszont nem tartom szerencsésnek, hogy kapásból mindenre rávágjuk, hogy jó az így. A H8-M2 összekötése is úgy tűnik, értelmes, és meg is fog valósulni, persze ott is azt harsogja egy csomó szűk látókörű ember, hogy minek, hiszen "csak át kell szállni, mi ez a sok kényelmes ember, hogy nem tud átsétálni". Ugyanígy a fonódó villamost is sokan ezzel a mondvacsinált okkal támadták.

2018. júl. 17. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"4-es metró nincs kihasználva?"


Nincs. Metrót építeni nagyon drága, csak akkor éri meg, ha hatalmas forgalmat visz el. A négyes metró forgalma nagy, de nem hatalmas. Ritkán járok 4-es metró - 2-es metró átszállással, nem a legsűrűbb csúcsidőben -- a 2-esen akkor is vannak bőven, a 4-esen már kényelmesen lehet utazni. Persze, az nem baj, hogy valami kényelmes, csak pénzpazalás.

2018. júl. 17. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
48%

A főpályaudvar és a fejpályaudvar nem szinonímák, vagy éppen azonos osztálybeli kategóriák.


Egyébként értelmetlen és kivitelezhetetlen ötlet az egész belvároson át vezetni sokvágányos vasútvonalakat emiatt.

Az a kisebbik dolog, hogy a sínek helyén élőket kártalanítani kell, de a vonal környéke is erősen veszít az értékéből pl.


Ha már ilyen utópisztikus elképzeléseid vannak, (amiknek egyébként nagyon sok szempontból nincs értelme, kihasználtság, megétrülés stb stb), akkor már inkább a föld alatt kellene átvezetni az egész városon. Mármint, valahol az M0 környékén kellene a föld alávezetni az összes vasútvonalat.

2018. júl. 18. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
55%
8-as, látom nincs meg a lényeg. A felvázolt megoldás egy vasúti törzsszakasz lenne, amely a város központja alatt összekötné a Duna két partján fekvő vasútvonalakat. Az ilyen hálózati struktúra lényege az, hogy az elővárosi utasokat közvetlenül a város központjába hozza be, minimalizàlva a tömegközlekedés és egyéni közlekedés között optimalizáló utasok számára riasztó hatású átszállások számát, valamint kevés átszállással járó átjárhatóságot teremt a város és az agglomeráció egymástól távol eső részei között egyaránt. Magyarul Hatvantól Székesfehérvárig tetszőleges viszonylatú utazásokat tesz átszállásmentessé.
2018. júl. 18. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Budapestnek valóban szüksége lenne egy átmenő főpályaudvarra. A gond csak az. hogy ahol van vasúti infrastruktúra, az nagyon messze van a belvárostól. Kelenföldet úgy körbe építették, hogy a kapacitása a Délit sem tudja kiváltani. (Ld a múlt heti baleset). A Keletitől a vasút felszíni továbbvezetése egy agyrém. Egyrészt kettévágná a városközpontot, másrészt, az általad leírtak alapján a sok lakóépület mellett úgy mellékesen a Nemzeti múzeumot a Nagycsarnokot, a Közgázt, meg a Műegyetemet is le kéne bontani. Maradna a földalatti változat. Egy ilyen projekt S21 néven Stuttgartban folyik. Tény hogy nagyon látványos, de én -az anyagiakon túl- nem merném bevállalni, hogy 10-15 évig a város szive fel legyen túrva.
2018. júl. 18. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!