Azt szeretném hogy történik egy MÁV-os utas büntetés szóval mi szükséges hozzá és hogy néz ki egy ilyen cédula?
egy szigoruan elszámolandó 3 példányos önátiros A/5-ös méretű ürlap, amit a jegyvizsgáló tölt ki, ha az utas nem tudja, v. nem akarja kifizetni a menetjegy árát. abbol az eredeti példányt az utas kapja meg, a többi példányt a telephelye állomásán lévő pénztárba adja le a jegyvizsgáló, a pénztárosnak. pénztáros rögzíti, különbféle nyomtatványokra, ill. elszámolásokba. és 30 nap mulva az utasnak kiküldi az értesítést, ha az utas még nem fizetett. amit még megtoldanak 6e ft kezelési költséggel. ami egy 200 ft-os utazásbol elég hamar több ezer forintos utazássá duzzad. menetjegyára+menetjegynélküli utazás(6000ft)+ 30nap utáni kezelési költség 6e ft. befizetendő egy 200ft-os jegy után 30 nap elteltével annyit tesz, hogy 200+6000+6000=12200 Ft a fizetendő összeg. ha ezt sem fizeti ki a kedves utas akkor birosági per lesz, aminek a plusz költségét az utasra HTK-ázzák.
minek az okán kapsz pótdíjazást? pl.: összepiszkitod a kocsit, esetleg kárt teszel benne. ordenálén viselkedsz a többi utassal szemben, nincs menetjegyed, v. nem megfelelőt vettél. vmilyen kedvezményre jogosító igazolványt nem tudod bemutatni, ha kedvezményes jegyet vettél. de pontosan akarod tudni az okokat, akkor szerezz be egy személyszállitási üzletszabályzat V.-ös függelékét. ott minden eset fel van sorolva. kérhetsz egy lejárt régit a kisállomások jegypénztárainál. feltéve ha még van nekik. és nem semmisitették meg.
remélem segitettem
volt vasutas.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!