Hogy tudnak közlekedni még mindig az Ikarus 260,280 buszok? Nem gyártanak alkatrészt hozzájuk, évtizedek óta bezárt az Ikarus gyár.
Úgyhogy nem cserélik az alkatrészt hanem javítják!
Kipufogót, féktárcsát bárki csináltathat bármilyen méretűt.
Na meg azért a leselejtezett buszokból kivették ami használható, nem vitték 1 az 1ben méhtelepre.
1. Ezeknek az alkatrészeknek a javát nem az Ikarus gyártotta.
2. Amelyiket mégis (pl. ajtók, ülések), annak a gyártója sokszor - az Ikarusból kiválva - a mai napig létezik.
3. Utángyártott alkatrészek is elérhetőek a piacon.
Annak, amiket írsz többségét nem az Ikarus gyártotta, az ikarus sosem gyártott se kormányművet, se futóművet, se motort. Ők csak a karosszériagyártást és az összeszerelést végezték.
Ez az egyik, a másik, hogy rengeteg kisebb cég foglalkozott az alkatrészek gyártásával. Az Ikarus kisebb részegységei ilyen például a Lanta Kft. még konkrétan a BKV egyik nosztalgia buszához régi képek alapján, mert a tervek már nem voltak meg, még egy új homlokfalat is gyártott.
Buszok/teherautók nem annyira amortizálódnak, mint a személyautók.
Még egy olasz trágyadomb iveco 1600000km-rel még megy.
És teljesen egyben van az alváz, kipuf-rendszer, stb.
Ha meg egy budapesti BKV-s buszt nézünk, ami naponta megy 50km-t, 1600000km-nél kb 87 évig elcammog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!