Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az Ikarus gyár fent maradhatot...

Az Ikarus gyár fent maradhatott volna?

Figyelt kérdés
Tehát a szocializmus vége után lett volna még rá kereslet? Tudott volna versenyezni más nyugati buszgyárakkal? Pl a régi szocialista országok vettek volna még tőlünk buszt, annak ellenére, hogy már mehettek máshova is buszért?

2013. jan. 29. 09:24
 1/8 anonim ***** válasza:

Kicsit el vagy tájolódva a témában:)


"Az Ikarus egy legendás magyar autóbuszgyár; 2007-es bezárásáig a világ autóbusz piacának egyik meghatározó szereplője. 2010-ben újra gyártani kezdtek buszokat Ikarus néven."


[link]

2013. jan. 29. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Értem, köszi. De akkor miért mondják, hogy tönkretették?
2013. jan. 29. 09:52
 3/8 anonim válasza:

Még működik az Ikarus viszont többnyire külföldi megrendelői vannak főleg az USA ott sok Ikarus busz van forgalomban.

Az újabb típusú Ikarusok már felveszik a versenyt a nyugati buszokkal


A BKV az meg a volánok azért nem vesznek Ikarust mert drágák.Olcsóbb nekik használtan Volvo-t meg egyebeket venni.

2013. jan. 29. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Azért, mert a nagy szabadságban elkezdtünk külföldről hozni mindent: buszt, metrót, mozdonyt... Pedig lett volna kapacitás itthon is gyártani, de nem volt cél ezzel fenntartani a munkahelyeket, hanem inkább hozzuk külföldről, más külföldi vállalatoknak meg kedvezményt biztosítunk hogy munkahelyeket létesítsenek az országunkban.


Valószínűleg lett volna kapacitás gyártani az elvárásoknak megfelelő gépeket, sőt, busz esetén olyat ami jobban ellenállna a speciális magyar követelményeknek (rossz utak) - de nem kell, van használt MAN, Mercedes meg új Volvo, legfeljebb nem vesszük figyelembe az ország hosszútávú érdekeit.


Összefoglalva ezért mondják, hogy tönkretették. De ha megfigyeled sosincs konkrét alany a mondatban, mert ez megint csak a mutogatás... Ami egyszerűbb mint megoldani a problémát, mert pl. megszabni hogy magyar járművet kell előnyben részesíteni az csúnya, rossz, unióellenes, nacionalista gondolat. Azt meg ugye nem merjük felvállalni. Aki fel merné, az meg egyből rosszabb, mint Hitler Adolf és be kellene tiltani.


De innentől már a politika kategória lenne...

2013. jan. 29. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 szántóvető ***** válasza:
Egyetértek,az IKARUS sikertörténet volt.Fejleszteni kellett volna,az államnak felkarolni.Simán megvették volna ha jó áron és jó minőségben lett volna előállítva.
2013. jan. 29. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"Még működik az Ikarus viszont többnyire külföldi megrendelői vannak főleg az USA ott sok Ikarus busz van forgalomban.

Az újabb típusú Ikarusok már felveszik a versenyt a nyugati buszokkal "


Szerintem mióta felvásárolta az Irisbus azóta nem nagyon működik. A márkanevet is talán tavaly vette vissza valaki. ( javítsatok ki ha tévedek ).


Az volt a baj az Ikarussal, hogy az is a tervgazdaság alapján termelt, és nem volt megfelelő lehetőségük a fejlesztésre. A 200-as sorozat nagyon jónak számított a maga idejében, de a 90-es években már elavult típus volt. Van aki még emlékszik, a SZU széthullásakor hegyekben álltak a megrendelt, de át nem vett buszok a gyárban. Szerintem, ha több lehetőség lett volna a fejlesztésre, akkor piacképesebbek lettek volna a rendszerváltás után is az Ikarusok, lásd az EAG modelljeit.


A karosszálást meg a többi munkát meg lehetett volna itthon oldani, de piacképes motort és váltót nem gyártottak itthon. A Rába a 3x éves licenszelt D2156-ot toldotta-foltozta, arról nem nagyon jött hír, hogy önállóan is fejlesztettek volna valamit. Automata váltó sem készült itthon... A külföldi motorgyártók javarészt szintén foglalkoztak buszgyártással, gondolom úgy adták a portékát, hogy árban ne tudjon konkurálni az ikarus ( az iveco, MB, MAN, DAF is gyártott buszt..).


A régi rendszerből nagyon sok minden ma is életképes lenne, nem csak a buszgyártás, ha lehetőség lett volna a folyamatos fejlesztésre.

2013. jan. 29. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 gungasam ***** válasza:

Ha meghagyták volna úgy ahogy van, azok a buszok voltak olyan jók és olcsók mint a más lestrapált idegen busza,már csak azért is mert folyamatos magas színvonalú alkatrész utánpótlás maradt volna a gyártással (az áráról nem is beszélve)

Akik itthon utaztak rajta nem fitymálták a színvonalát, inkább büszkék voltak.

Pontosan a megszüntetés és(keleti megrendelők negligálásatette be a kaput.

Egy ilyen a márkanév újraélesztése, kamu siker, nem az Ikarus ez az ikarusz.(egy volt ikarus-os)

2013. febr. 11. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

"mert folyamatos magas színvonalú alkatrész utánpótlás maradt volna a gyártással"

Ja persze, olyan magas színvonalon, ahogy gyártották a buszokat. Láttál már alulról 10+ éves Ikarust? Én már igen.


Felesleges túlzottad dicsőíteni a gyárat, amikor bezárt , már messze nem hozta a kor színvonalát - sajnos.

2013. febr. 12. 01:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!