Miért nem építettek ki vasútvonalat Európa és Amerika közé?
Ha nekem írtad a sofőr cserét, akkor az megoldható.
Vasárnap este indulok ki Spanyolba 2500 km, szerda délután ott vagyok... :)
Amúgy le tudnám nyomni 30 óra alatt, mint sokan 25 éve megcsinálták. De ma már ugye nem lehet ilyesmit.
"Én is ezen filozofáltam mindig is. Annyi különbséggel, hogy egy úthálózatot kiépíthetnének, hogy lehessen kamionnal menni USA-ba."
A Bering-szorosnál csak 82km-nyi hidat kellene építeni a nem túl mély tengerre. Igaz ez Berlintől mintegy 15 000km-re lenne. Valszeg gazdaságosabb 15 000km-t autóztatni az árut majd átkelni egy 82km-es hídon hogy ott megint autózzon pár ezer kilométert :D
Gazdaságosabb, mint hajózni 5000km-t.. nyilvánvaló.
"Arra jutottam ismerőseimmel, kollégáimmal, hogy ez meg fog valósulni, amint olcsóbbá válik a közlekedési infrastruktúra, ezáltal a közúti fejlesztések/beruházások teret engednének egy ilyen mega projectnek. Legyen szó vasúti, vagy polgári közlekedésről.
Jelenleg a légi személyszállítás, és az üzemanyaglobbi áll a háttérben véleményem szerint."
Sajnos az a tendencia, hogy a beruházások kilométerköltsége folyamatosan nő, ez valszeg sosem fog bekövetkezni.
Üzemanyaglobbi? Ez tetszik :)
Berlinből ( de akárhonnan Közép-Európából ) 3500-4000 euró költséggel eljut az áru Észak-Amerika keleti/közép-keleti vidékére. Te ugyanezt kamionnal körben megcsinálnád úgy 18-19 000 euróból. Már csak az a kérdés ki fizeti a különbözetet :D
"Egy kamionsofőr"
Kamionosként biztos észrevetted, hogy sok alagútért, hídért külön fizetni kell. Nem az útdíjlobby miatt, hanem azért mert ezek a műtárgyak g3c|drágán épültek és drága a karbantartásuk, ezt a sima útdíj nem fedezi. A normál autópályát útdíj 5000km-re 1500-1800 euro között van. Szerinted egy 5000km-es az Atlanti-óceánt átszelő hídon mennyi lenne az útdíj? Ennek hányszorosa? És csak az útdíj mennyivel lenne drágább, mint egy teljes konténeres út? :)
A vasúti híd pont ugyanezért nem jött még össze ( meg korábban politikai okok miatt sem ). Az áruszállítás az elmúlt években beállt egy egységes tempóra és nagyjából elérték a lehető legnagyobb költséghatékonyságot. Sokszor a vasút is versenyképtelen a hajózással árban, így meg hogy csak úgy lehetne "racionálisan" összekötni a két kontinenst, hogy az a mi földrészünk átellenes végén enne, pont nem ott ahol igény lenne rá... kb esélytelen.
A kérdező azt nem veszi számításba, hogy a hajón szállítás konténerenként annyiba kerül, mintha a kamion 2 litert fogyasztana százon. (nyersolajból, vagy lepárlási végtermékből, ami jóval olcsóbb mint a gázolaj). Ezen kívül egyszerre elvisz 14700 konténert, 14700 sofőr munkabére nélkül.
5200 km x 14700 konténer = 76 440 000 kamion kilométer.
Az adatok az Emma Maersk hajó adatai alapján.
Szóval a hajó egy útját átváltva kamionra, hány olajcsere, hány motorgenerál, hány kamion leamortizálásával lenne egyenértékű? Milliónál többet nem nagyon futnak gazdaságosan a kamionok (McLane javíts ki, ha tévedek!).
De ha vasúton mennénk, akkor sincs végtelen hosszúságú szerelvény, egy hajórakomány kb. 150 tehervonat, nincs már kedvem kiszámolni a gazdaságossági mutatókat...
16-os! Az északi-sark "jege" olyan ütemben olvad, hogy úgy készülnek 2050-re már simán hajózható lesz legalábbis a nyári időszakban biztosan.
Az oroszok már pár jégtörővel megtámogatott konvojt szoktak is arra küldeni, igaz ez még jobbára csak izmozás, hogy mutassák ők milyen kemény gyerekek, hogy áthajóznak az északi sarkon.
"A kérdező azt nem veszi számításba, hogy a hajón szállítás konténerenként annyiba kerül, mintha a kamion 2 litert fogyasztana százon. (nyersolajból, vagy lepárlási végtermékből, ami jóval olcsóbb mint a gázolaj). Ezen kívül egyszerre elvisz 14700 konténert, 14700 sofőr munkabére nélkül."
Pár évvel ez előtt a válság miatt nagyon nagy árversenybe kezdtek a hajózási cégek. A Hanjin lefelé vitte az árakat, hogy magasan tartsa a kihasználtságot, a Maersk inkább nagyobb hajókat építtetett ami a válság után is bejöhet. A végére már olyan alacsony árak voltak, hogy Kínából az Adriáig valami 5-600 euro környékén hoztak el egy konténert. Ennek köszönhető a Hanjin csődje :D
Na ez még a 2 liternél is jóval kevesebb :D :D
Leegyszerűsítve: mert a hajó olcsóbb, a repülő meg gyorsabb.
Arra azért kíváncsi lennék, hogyan építenél hidat Európa és Amerika közé. 1-2 km magas pillérek, amik mellesleg ellenállnak a Golf-áramlatnak a felszín közelében, a visszirányú áramlatnak a mélyben... nem kis mérnöki kihívás. A Bering-szoroson már egyszerűbb lenne (asszem a ruszkik akartak is egyet, de az usákoknak nem annyira tetszett a terv), csak akkor a távolság nő meg az átlag európainak. Nem éri meg, egyszerűen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!