A BZ-motorkocsikkal miért csak a saját mellékkocsijait vontatják? Miért nem vontatnak más személyvagonokat? Ti láttatok már ilyet?
Ha két bzx mellékkocsit fel tud gyorsítani 80-ra, biztosan van ereje elhúzni egy db. személyvagont is, esetleg egy tehervagont is (bár ennek tényleg nem lenne sok értelme.
Elég takarékos konstrukció, egy BZmot+bzx+bzx szerelvény kb. 50 litert fogyaszt 100km-en.
Sok bzx-et leselejteztek, és régebben sokat átépítettek motorkocsivá, tehát nincs túl sok belőlük.
Sok mellékvonalra jó lenne olyan szerelvény, hogy egy bz, ami húz egy fülkés vagy halbertstadti, stb. kocsit.
Több motorkocsiba klímát is építettek pár éve, ha ilyennel húznák, a komfort is kiegyenlített volna, + a kallernek nem 3 különálló kocsiban kellene a megállóhelyeken ide-oda szállni, hogy a jegyeket kezelje.
Meg az is praktikus volna, hogy pl. a miskolci Intercity utolsó kocsiját Miskolcon lecsatolják, rááll a BZ és személyvonatként elviszi Kbarcika-Putnok-Ózdra, A nyíregyházi ic-ből menne így egy közvetlen kocsi Vásárosnaményba, a Debreceniről mehetne Hdorog-Hböszörmény-Tiszalök felé, vagy a Békéscsabaiból egy Orosháza felé.
Kezdjük ott, hogy a BZ vezérlése 48 voltos a megszokott 24 helyett. Nem képes szolgáltatni az 1500V fűtési feszültséget, ami tárcsafékes kocsik esetében a fék működéséhez is szükséges. Az ajtók vezérlésére szintén nincs felkészítve.
Mozgatni lehet bírni, sőt biztosan, mert láttam már hogy Csörgőt és Szilit mozgattak vele állomáson, de sok más tekintetben nem volna működőképes megoldás.
Csehországban egy késett nemzetközi hálókocsit kapcsoltak már bz ikerhez :D
Na meg két Bx kocsi egy bzmot után kipróbálás céljából :)
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__..
Érdekes, amiket írtok. Viszont nem tudom megállni, hogy megemlítsem, Csehországban a 2000-es évek elejéig vegyesvonat is közlekedett, 1 db 810 sor. (a mi Bzmotjainkkal nagyjából megegyező) motorkocsi húzta a teherkocsikat. Képek:
810 343-4 Opočno p. O.h. közelében a Pv 90236 sz. vonattal (1998):
810 515-7 Dobruška állomáson a Pv 93223 sz. vonattal (2005):
Ugyanez a vonat egy másik szögből:
810 629-6 Dobruška és Opočno között az Mn 93226 sz. vonattal:
810 187-5 érkezik Dobruškába egy személyvonattal, valamikor a 2000-es évek elején:
Egyébként ez az Opočno - Dobruška vonal volt az utolsó Csehországban, ahol még vegyesvonatok közlekedtek. Jelenleg a vonal vegetál, hétfőtől szombatig napi egy(!) vonatpár közlekedik reggel 7 és 8 óra között, vasárnap és ünnepnapokon üzemszünet van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!