Hogy mehetett 160-nal mikor nincs biztber olyan?
Hallottam már,hogy flirtet a 100 és 120- as számú fővonalon ami már át van építve azon a szakaszon futópróbáztattak már flirteket 160-nal.
Az rendben van,hogy ahol fel van újítva a debreceni és békéscsabai vonalon a pálya bírná a 160-at,de szerintem még azt sem,de tegyük fel ha tényleg bírja a 160-at akkoris hogy futópróbázhattak volna flirtek ott 160-nal. Biztber sehol nincs hozzá,meg megfelelő vonatbefolyásoló rendszer.
Ez ugye hülyeség,ezt nem szabad elhinni,hogy már mentek arra 160-nal flirtök?
Szerintetek félre lettem csak vezetve?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A 160-as mozdonyoknak és motorvonatoknak futópróbán tudniuk kell a Vmax+10%-ot, gyakorlatilag 180km/h-val futópróbáznak. Ahol 160-as biztber van ott lehet 180-nal menni?
Simán lehet menni szinte akármelyik fővonalon 160-at, ha akarják, már a rendszerváltás előtt is voltak nagy sebességű futópróbák az 1-es és a 80-as vonalon és hol volt akkor még 160km/h-s megengedett.. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
hogy futópróbázhattak volna flirtek ott 160-nal. Biztber sehol nincs hozzá,meg megfelelő vonatbefolyásoló rendszer.
PL "Biztber" nélkül?
Ha lezárják a vonalat a "forgalom" elől (üzemi terület, épitési terület), magyarul nincs vonat a szakaszon, akkor semmi akadálya.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Gondolom, azzal a hagyományos módszerrel, ahogy a magyar vasút java működik: Tudják, hogy a két állomás között épp csak az az egy vonat tartózkodik, nem kell tartani tőle, hogy belemegy valamibe.
Felénk már az álom, ha 60-nal menne a vonat, heti háromszornál gyakrabban célba is érne, és nem helyben tört akácágakon lógnának a vasútforgalom különféle táblái, nem tudom, de valahogy fel tudnak ám bâsznî ezek a vonatbefolyásoló izék meg 160-ozások...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Próbáztak már országon belül 200-al is, de lehet még többel is.
A 200 az tuti, na jó alatta volt pár km-el, de azt a 006-os Gigant tettem meg még mikor próbálkoztak a gyorsabb áttétellel.
Taurusokat viszont szerintem nem országon belül hajtják meg, közel 260 azért már necces volna.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én írtam ezt egy kommentben, gyanítom most azért tetted fel ezt a kérdést.
Minden olyan futópróba, ahol a járműre vagy a pályára engedélyezett sebességet átlépik, Különleges próbának számít. (KSzPR= Különleges Személykocsi Próbavonat)
Ezt külön engedélyeztetni kell, minimum 5 nappal korábban a pályavasúttal, akik ha engedélyezik és RK menet lesz (RK=Rendkívüli Küldemény) akkor lehet futópróbázni.
Ez van akkor is, ha az 1-esen 160 helyett a +10% miatt 176-tal szaladnak.
A különleges próbák esetében a megadott szakaszon állomástávolságban kell közlekedni, és a nyíltvonali és állomási sorompókat kézzel kell lezárni, nem automatikusan. A másik vágányon sem közlekedhet más vonat időközben.
Amúgy ez így leírva durván hangzik, de a 100-120 vonalakon csütörtökön van általában KSZPR, és Szolnokról 9-10 körül indulva. Nem a reggeli csúcsban ugyan, de napközben csinálják.
Nem akkora truváj ez amúgy, sokkal kisebb forgalmi akadály, mint pl amikor RK-ként visznek túlméretes árut, pl transzformátort, és szintén állomástávolságban közlekednek, 20-40 km/ó sebességgel, és a másik vágányon szintén nem közlekedhet vonat.
Az nagyobb forgalmi akadály :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!