Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy mehetett 160-nal mikor...

Hogy mehetett 160-nal mikor nincs biztber olyan?

Figyelt kérdés

Hallottam már,hogy flirtet a 100 és 120- as számú fővonalon ami már át van építve azon a szakaszon futópróbáztattak már flirteket 160-nal.

Az rendben van,hogy ahol fel van újítva a debreceni és békéscsabai vonalon a pálya bírná a 160-at,de szerintem még azt sem,de tegyük fel ha tényleg bírja a 160-at akkoris hogy futópróbázhattak volna flirtek ott 160-nal. Biztber sehol nincs hozzá,meg megfelelő vonatbefolyásoló rendszer.


Ez ugye hülyeség,ezt nem szabad elhinni,hogy már mentek arra 160-nal flirtök?

Szerintetek félre lettem csak vezetve?



2018. máj. 19. 20:29
 1/7 anonim ***** válasza:
88%

A 160-as mozdonyoknak és motorvonatoknak futópróbán tudniuk kell a Vmax+10%-ot, gyakorlatilag 180km/h-val futópróbáznak. Ahol 160-as biztber van ott lehet 180-nal menni?


Simán lehet menni szinte akármelyik fővonalon 160-at, ha akarják, már a rendszerváltás előtt is voltak nagy sebességű futópróbák az 1-es és a 80-as vonalon és hol volt akkor még 160km/h-s megengedett.. :)

2018. máj. 19. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
86%

hogy futópróbázhattak volna flirtek ott 160-nal. Biztber sehol nincs hozzá,meg megfelelő vonatbefolyásoló rendszer.


PL "Biztber" nélkül?

Ha lezárják a vonalat a "forgalom" elől (üzemi terület, épitési terület), magyarul nincs vonat a szakaszon, akkor semmi akadálya.

2018. máj. 19. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
41%

Gondolom, azzal a hagyományos módszerrel, ahogy a magyar vasút java működik: Tudják, hogy a két állomás között épp csak az az egy vonat tartózkodik, nem kell tartani tőle, hogy belemegy valamibe.


Felénk már az álom, ha 60-nal menne a vonat, heti háromszornál gyakrabban célba is érne, és nem helyben tört akácágakon lógnának a vasútforgalom különféle táblái, nem tudom, de valahogy fel tudnak ám bâsznî ezek a vonatbefolyásoló izék meg 160-ozások...

2018. máj. 19. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
57%

Próbáztak már országon belül 200-al is, de lehet még többel is.

A 200 az tuti, na jó alatta volt pár km-el, de azt a 006-os Gigant tettem meg még mikor próbálkoztak a gyorsabb áttétellel.


Taurusokat viszont szerintem nem országon belül hajtják meg, közel 260 azért már necces volna.

2018. máj. 19. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
77%
A futópróba és a napi forgalom két dolog. Ha egy pálya bírja a 160-at, akkor azon lehet 160-al. vagy még többel is futópróbázni. Az más kérdés hogy ezeket a próbákat nem a péntek délutáni csúcsban szokták végezni. Egyébként a magyar gőzös sebességrekord 167 km/h volt, amit a Püspökladány-Biharkeresztes szakaszon értek el anno és ott nem csak a biztber nem volt 167-es, de a pálya sem. És túlélték.
2018. máj. 20. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Én írtam ezt egy kommentben, gyanítom most azért tetted fel ezt a kérdést.


Minden olyan futópróba, ahol a járműre vagy a pályára engedélyezett sebességet átlépik, Különleges próbának számít. (KSzPR= Különleges Személykocsi Próbavonat)


Ezt külön engedélyeztetni kell, minimum 5 nappal korábban a pályavasúttal, akik ha engedélyezik és RK menet lesz (RK=Rendkívüli Küldemény) akkor lehet futópróbázni.

Ez van akkor is, ha az 1-esen 160 helyett a +10% miatt 176-tal szaladnak.


A különleges próbák esetében a megadott szakaszon állomástávolságban kell közlekedni, és a nyíltvonali és állomási sorompókat kézzel kell lezárni, nem automatikusan. A másik vágányon sem közlekedhet más vonat időközben.


Amúgy ez így leírva durván hangzik, de a 100-120 vonalakon csütörtökön van általában KSZPR, és Szolnokról 9-10 körül indulva. Nem a reggeli csúcsban ugyan, de napközben csinálják.


Nem akkora truváj ez amúgy, sokkal kisebb forgalmi akadály, mint pl amikor RK-ként visznek túlméretes árut, pl transzformátort, és szintén állomástávolságban közlekednek, 20-40 km/ó sebességgel, és a másik vágányon szintén nem közlekedhet vonat.

Az nagyobb forgalmi akadály :)

2018. máj. 20. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Amúgy a pályasebességeket is úgy szokás megadni, hogy böven van bennük tartalék, 120-as vonalon nem lesz semmi baj még nagyobb temponál sem.
2018. máj. 20. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!