Mit jelent az, hogy a vonat etikai okok miatt késik?
LOOOL :D
Nem etikus időben érkeznie, mert az nem eléggé magyar :D
Japánban ilyen nem lenne a vezető harakirit követne el ha egy percet is késne a vonat"
Azt mégis hogyan gondolod? Ott is vannak műszaki problémák és balasetek.
"Azt mégis hogyan gondolod? Ott is vannak műszaki problémák és balasetek."
Pontosan úgy gondolja, ahogy leírta. Véletlenek mindig vannak, de a a japánok eléggé felkészültek a véletlenekre. Pl. pár éve a shinkanzen menetrendben rögzítetthez való átlagos eltérése 6 MÁSODperc volt, ebben belevéve az emergencystopokat, a baleseteket és egyéb technikai dolgokat.
Pl. földrengés esetén a ATC azonnal megállítja az összes vonatot, majd a földrengés elteltével a pályadetektor ellenőrzi a pályát és ha hibátlannak találja, a vonatok azonnal indulnak. (Az így keletkező késedelmet pedig a két állomás között felhúzott sebességgel kompenzálja, tehát minden további nélkül megoldják a japánok azt, hogy ha Tokioból Fukookába mész, és közben van egy hatos erősségű rengés, akkor is pontosan akkorra fogsz odaérni, amikorra a menetrendben meg van írva.
Tény, hogy a shinkanzen történetében volt már halálos baleset, pl. öngyilkos a vonat elé ugrott. Egyszer sor került pályaszinkronizációs hibára is (talán 1985 óta közlekednek ezek a vonatok...), ekkor történt az a bizonyos harakiri a közlekedési miniszter személyében. (A pályaszinkronizációs hiba az, amikor valamelyik vonat "elkési" az elvárt időt, és nem a meetingpointoknál találkoznak a vonatok, ekkor a teljes pályát le kell állítani, és a vonatokat beszinkronizálni egymáshoz. Ismét mondom, erre egyszer került sor, mert az ATC (automatic train controll) folyamatosan szinkronizálja a vonatokat. A shinkanzenek esetén a pályát nem keresztezheti közút, abszolút zárt pályán közlekednek (végig több méter magas kerítés húzódik), valamint a vonal teljes szakaszán egyetlen jelzőlámpa sem található - mindent az ATC irányít, így a vonatnak VEZETŐJE sincs. (A kalauz maga a vezető is, ő tud humán-beavatkozást végezni a vonaton, de ezt igen szigorú szabályok betartása mellett.)
Mivel végig hegesztett sínen fut, így észre sem veszed, hogy vonaton utazol (nincs zakatolás).
Én már utaztam ilyenen elég sokat, így nem "légből" beszélek, sokat beszélgettem a vonatvezetővel, hogy hogy is működik ez a technika.
De persze semmi sem tökéletes, volt már halálos baleset ajtócsukódásból a shinkanzenen, a nem megfelelő csomagrögzítés okán több baleset is (azóta erre nagyon figyelnek).
Bár tény, hogy ott több ezer kilométert kell áthidalni, így érthető a technológiai fejlődés. Nálunk a legnagyobb távolság is kb. 600 km.
az etikett előírja a néhány perces késést,
a vonat meg nagyon, de nagyon udvarias
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!