Debrecenben egy kis földalatti vasút szerintetek, hogy nézne ki?
Van a sok busz,néhány troli,két villamosvonal,a villamosokon mindig sokan szoktak lenni,az 1-esen is főleg,hétvégén is,van olyan mikor majdnem zsúfolásig van még a hoszabb CAF villamos is.
Hogy az emberek ne nyomják egymást össze,jobban el legyen az utazóközönség osztva,gondoltam,hogy mi lenne,ha építenének egy földalattit,nem metrót,csak olyat mint egy villamos,csak a föld alatt menne,nem kellene mozgólépcső sem,hanem az úttest alatt 5 méterre menne mint Pesten és 3-as viszonylatszámú lehetne,mert a villamos 1,2. A3-as troli pedig 6-os,6A lenne ezért.
A Nagyállomástól indulna és az egyetemig mdnne mint az 1-es vili,ráadásul ugyan azon az úton csak a föld alatt,és így jobban el lennének osztva az emberek,mert a vasútállomás és az Egyetem városrész között sokan utaznak.
Nekem most jutott eszembe ez az ötlet,mert alig kaptam levegőt ma délben is a villamoson,annyira tele volt.
Villamos sűrítés meg nem lehetséges,mert ígyis munkanap a 1-2-es közös szakaszán majdnem néha egymást érik a villamosok.
Szerintetek a leírt ötlet,hogy nézne ki?
Nem egyszerű lenne,drága is,de ahogy az idő telne,visszaforogna a pénz.
Szerintetek milyen ez az elképzelés?
Ez csak az én véleményem,lehet más nem ért ezzel egyet.
Elég hülyeségnek hangzik és nagy arányú növekedés kellene ahhoz, hogy értelme legyen ilyen szintű beruházásnak.
Sűrűbb követési idő, lámpa hangolás, hosszabb villamosok, ezekkel még lehet növelni relatív olcsón a hálózat kapacitását.
Egymást érik a villamosok? Túlzàsokba ne essünk. Magyarországon 50 méternél is hosszabb a leghosszabb villamoskocsi, Debrecenben nagyjából fele okán hosszú kocsik közlekednek. És igen, a lámpaprogramok is olyanok, amilyenek, van hova fejlődni, ha egyszer tényleg kicsi lenne a vonal mostani kapacitása.
Metrót oda érdemes építeni, ahol 10000 utas stabilan megvan csúcsórában, csúcsirányban, legalább 5-10 km hosszon. Ez nyilván nem így van Debrecenben.
Szerintem ha olyan útvonalon közlekedne, ami ki tudná váltani a két villamosvonalat és a temető felé közlekedő trolikat, akkor lehetne alternatívájuk. Mivel nem kellene a pirosnál állni (a lámpaprogram alighanem Debrecenben a legbotrányosabb az országban), így a menetidő sem lenne jelentősen hosszabb, mint a mostani járatok esetén.
Aztán hogy hány év alatt hozná vissza a pénzt, az nagyon jó kérdés, mert ennek a kivitelezése jóval drágább lenne, mint amennyi pénz elmegy a ~20 Solarisra és az akárhány CAF-ra együtt X év alatt. Nem beszélve ugye arról sem, hogy pár éve lett összerittyentve a 2-es villamos is... 70 évvel ezelőtt még nem lett volna késő az ilyen gondolatokhoz, most már viszont mindegy.
Hát a két villamos a Kálvin tér után teljesen más útvonalon megy,a trolik...,hát oltári nagy különbség van,mármint úgy értem,hogy a trolik egy része inkább a kelet-nyugati városrészt köti össze,az 1-es vili a máv állomást és a város északi,2-es vili pedig szinén az állomás és város észak nyugati részét. A két villamost,öt trolit nem tudná kiváltani egy földalatti.
Ez a földalatti több ember szerint is rossz ötlet,akkor viszont hoszabb villamosok kellenének. Így is csak 31 vilamosa van a dkv nak,most tervben van viszont még CAF villamosok beszerzése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!