Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A máv menetrendszerkesztők,...

A máv menetrendszerkesztők, hogy tudják a vonatpótló busz menetrendjét is megszerkeszteni, kiszámítani?

Figyelt kérdés

Ők szerkesztik a vonatok menetidejét,pl Karcag-Kisújszállás között 120-szal 9 perc a menetidő,úgy van megszerkesztve és valóban annyi. Ez csak egy példa volt.


Debrecen Püspökladány között éjjelente néhány napig lesz vonatpótlóbusz,a személyvonatnak v 40 perc a menetideje Debrecen-Ladány között,a vonatpótlónak 1 óra 2 perc,tehát 62 perc,22 perccel több.


Gondolom ilyenkor a vonatpótló busznak a menetrendjét is a máv menetrend tervezői számolják ki. Az rendben van,hogy a busz az főútról tér be a mellékutakon a vasútállomásokhoz,viszont a kérdés az,hogy ők vasúti menetrendet,tehát kötöttpályás menetrendet szerkesztenek,és akkor a busznak ,hogy tudják kiszámolni a menetidejét?


Esetleg egyeztetnek a volánnal,hogy mennyivel megy a busz és kiszámolják,hogy hol megy és a máv annak alapján számolja ki a vonatpótló busz menetrendjét?



2018. máj. 5. 16:41
 1/10 anonim ***** válasza:
80%
Van egy ennél sokkal triviálisabb módszer, mikor kijelölnek egy vonatpótló útvonalat tartanak egy vonalbejárást, magyarul egy busz utasok nélkül végigmegy a tervezett útvonalon, megmérik az mennyi idő és a köztes megállók alapján hozzáadnak még néhány percet, a tervezett ottani fel és leszállások miatt. Ugyanaz, mint mikor új helyközi buszjárat indul.
2018. máj. 5. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
60%

Nem a menetrendszerkesztők foglalkoznak ezzel, hanem egy külön csoport, a vágányzári tervezők.

És még a triviálisabb módszernél is triviálisabban megy: google mapsen megnézik személyautóval hogyan járható be az adott szakasz, mennyi idő alatt, majd átszámolják a busz végsebessége alapján.

De napi kapcsolatban vannak a volánnal, a terveket egyeztetik velük, és a Volán jelzi, ha valahol túl sok vagy túl kevés menetidőt gondoltak volna ki.


Így összességében közös munka ez. A volán jobban ismeri a saját területét, útviszonyokat, lehetőségeket.


Emellett évekre visszamenőleg megvannak a régi pótlások anyagai, azt is fel lehet használni. Ha gond volt, emlékeznek rá, és kiigazítják.


Ilyen, hogy busszal bejárnának minden útvonalat, áhh, ne viccelj :)) Örülnek, ha van sofőr a pótlásra, nem még ilyen próbautakra :)

2018. máj. 5. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
67%

Az a baj kedves 2-es, hogy több dolot nem így van, a MÁV ha pótlás van, nem vonalakat hirdet meg, és eleve nem a "volánnak", hanem a fordákat, ezért találkozhatsz vegyesen vonatpótlásnál a legkülönbözőbb buszokkal. Persze ha a legolcsóbb ajánlatot a helyi KK adja be, minden mentre akkor ők viszik mindet, de például most zajlik a Szeged-Hódmezővásárhely közötti vonatpótlózás, ott a DAKK csak a vonatpótlók felét csinálja a többit magáncégek viszik. A vonalbejárás pedig egy valós dolog, minden új járatindításánál vagy vonalmódosításnál bejárják busszal is, kocsival is, az adott szakaszt, ugyanis elég kínos, ha másnap derül ki, hogy nagyon szép az útvonal, csak elfejtették, hogy egyik helyen teljes útzár van, amit kijelöltek a Google Maps alapján, vagy olyan szűk az egyik kanyar, hogyha beparkol egy autós rossz helyre nem fér el a busz.

Hidd el azért annyira nincs kevés buszvezető, hogy egy se érne rá egy órára, azért nem Csányi Sándor fizetését kapják, hogy egy se érne rá egy ilyen vonalbejárásra. Miért a te logikád szerint, akkor például a különjárati közlekedésnek nem is lenne szabad léteznie, hiszen nincs elég buszvezető, nem hogy egy egész napra, hanem pár órára sem, és persze a vonalbejárás díját természetesen a MÁV-nak kell fizetnie, az benne van az árban.

2018. máj. 6. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
82%
Nyilván vonalbejárás nélkül is lehet nagy vonalakban tervezni, mert a távolságok és a beépítettség mértéke alapján lehet hozzávetőleges menetidőt számolni, ráadásul sokszor ott van támpontnak más, arra járó buszok menetrendje is. Azonban a végleges, részletes menetrend kialakításához minimum 1, ha nem tőbb helyszíni bejárás mindenképpen szükséges.
2018. máj. 6. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
82%

2es! Azt hiszed csak úgy elmennek a vakvilágba, aztán vagy jó az útvonal vagy sem. Először térképen elkészül, egyeztetnek az önkormányzatokkal, aztán végigmennek kocsival, ha úgy jó végigmennek rajta busszal. Mi így csináltuk, mikor új vonalat adtunk át pár éve bejártuk 260assal, 415el, háromtengelyes Volvoval, sőt még csuklóssal is pedig az nem volt tervezve a vonalra, de ha csak az van tartalékban annak is boldogulnia kellett egy hétvége ment rá a vonalnyitás előkészítésére.


üdv. egy ex-volános

2018. máj. 6. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
38%

Köszönöm a lehúzásokat, lepontozásokat.

Csak jelzem, hogy egy péket tanítotok éppen kenyeret sütni :)

(Aki akarja érteni érti, aki meg nem akarja nem akarja.)


Amit leírtam az tény, a többi (a lepontozgatásaitok, a kioktatásaitok) csak sallang.


Amúgy csak megsúgom, hogy a MÁV-START vonatpótló tendert a Volán egyesülés nyerte meg, így a Start a Volánnal áll szerződésben, és tőle rendeli meg a pótlást. Az, hogy a Volán kinek osztja tovább a munkát, egy másik kérdés.


De a Start a Volánnal tárgyal, vele beszéli meg a fordulókat, útvonalat egyebeket, aztán hogy tovább adja alvállalkozónak (és esetleg az még tovább újabb alvállalkozónak) más kérdés. Ezért is van rengeteg magán a pótlásokban.


Éppen ezért is sem a Start sem a Volán szakértői nem járkálják be az utat busszal autóval, de még rollerrel sem. Az útvonalat a volán szakértőivel egyeztetik le, ők jelzik ha bajuk van, legyen az terelés, kanyarodási probléma, vagy bármi más.


Ha érdekelnek konkrétumok, kérdezz(etek) de a tárgyi hiányosságaitokat ne a lepontozásommal pótoljátok, ha kérhetem.


Egy (nem-ex) MÁV-Startos.

2018. máj. 6. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
71%

Én is kérlek, hogy a szakmai nem tudásodat ne itt fitogtasd lepontozással, én is biztos csak álmodtam, hogy két napig mértünk be egy megnyitandó vonalat négy különböző busszal meg kocsival, meg előzte meg több hónapos egyeztető munka önkormányzatokkal, illetékes megyei szervekkel, minisztériummal, szakbizottságokkal.

Lehet, hogy a MÁV-startnak be van adva, hogy minden csak gépen zajlik, lehet sok trehány volános van, aki tényleg nem küld ki kocsit vonalbejárásra, és szarik az egészre, majd elfér ott vagy nem fér alapon de az én időmben, ami azért nem volt rég, hat éve volt ez a vonalnyitás, még voltak egy nagyon komoly bemérő, elemző munka vonalnyitás előtt. Lehet a mai Iphone generáció azt hiszi, hogy a Google megold mindent, csak a valóságban a Google mondjuk nem jelölt két akkora úthibát, ami szétverné a buszt pár nap után, vagy nem jelzi ha a lakókat zavarja az arra járó busz, mert volt, hogy ebőől az okból kellett útvonalat módosítani.

2018. máj. 7. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
87%
#6-os. Miért ne járnák be, lehet, amivel te találkoztál, ott azért nem valósult meg a bejárás, mert ott párhuzamosan van menetrendszerinti járat és így nem volt szükség bejárásra, vagy tényleg egy egyszerű egyértelmű szakasz, ami könnyen bejárható, vagy váratlan hiba miatt azonnali nem tervezett pótlás kellett, vagy régen sok évvel ezelőtt már járt ott busz pótlóként vagy menetrendszerintiként és annak az adatait felhasználták.
2018. máj. 7. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
26%

Srácok!


1) Én nem pontoztam le senkit. Amúgy is egy hányinger dolog ez a lepontozgatás.

2) A kérdés arról szól hogy a MÁV menetrendszeerkesztők honnan tudják. A MÁV menetrendszerkesztő és semmilyen máv alkalmazott ezügyben nem tart bejárást.

Az 1. válaszoló is azt mondta, szerinte a (máv, mert ez szerepelt a kérdésben) bejárja adott eseten busszal.


Később szerepelt válasz miszerint a bejárás egyenesen a máv költségére zajlik :)


Sajnálom, de nem, a máv nem járja be. Egyeztetnek a Volánnal, és majd korrigálnak.


Hogy a Volán bejárja-e, 1) nem volt kérdés, 2) nem érdekel senkit.


De azértcsak pontozzatok le ügyesek, okosan, és magyarázzátok, hogy a VOLÁN hogyan járja be a vonalakat, és az EXVOLÁNOS ember egykoron hogy járta be a busz útvonalakat.........


A kérdés arról szólt, a MÁV menetrendszerkesztői honnan tudják. Én megadtam a választ. A többi sallang.

2018. máj. 7. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
40%

Nem értelek 81%-os válaszoló, többen, többször leírtuk, hogy van vonalbejárás, akkor most mit égeted magad? Igen nem a mávosok írják a pótlóbusz menetrendjét, csak egyeztetés van, na most kielégültél? A kérdezőt valószínűleg nem az érdekelte, hogy most A sóhivatal (MÁV) vagy B sóhivatal (Közlekedési Központok) intézik a vonalbejárást, hanem, hogy általában, hogy zajlik a folyamat. Azt meg kapaszkodj meg továbbra is áll, hogy amikor a MÁV meghirdet egy ilyen pótlást, akkor a pályázók felszámolják költségként az útvonal bejárását is, nincs így külön benne a szerződésben, hogy Vonalbejárásra X ezer forint, hanem az általános szerződésben a költségek közé ez is be van számítva.

Lepontozásról meg, nos amint te feltűntél a többiek válasza elkezdett lepontozódni, tiszta véletlen gondolom...

2018. máj. 7. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!