A vonatok az átlagnál döntöttebb nagyobb ívű kanyarokban hogyhogy nem dőlnek az oldalukra?
Még menetközben megértem a centrifugális erő miatt. Viszont mikor a vonat megáll egy ilyen durvább féloldalas leejtőn, magamat "tartanom" kell, a vonat pedig simán áll.
A magassága is nagyobb mint a szélessége a kocsiknak. Ennyire lent lenne a sulypontja a vonatoknak meg a vagonoknak, hogy lehetetlen elbillenteni?
Nem is dönthetik meg jobban, minthogy egy álló vonat leborulna. Ki van az számolva.
Még ha középen is lenne az a súlypont, akkor is kéne vagy 45 fok, hogy az oldalára tudjon dőlni, nem? Amúgy a kocsi súlyát például az a picike forgóváz adja, a hatalmas kocsiszekrény (utastér) kis túlzással üres levegő.
(Egyszer régen olvastam, hogy két pontosan ugyanolyan vagon, és az egyik 4 tonnával nehezebb volt. Csak mert szélesebb nyomtávú forgóváz volt alatta. Gondolná az ember, ugyan, egy arasszal hosszabb a tengely, azt jó napot. Mi az, húsz kiló vas? Nem, 4 tonna különbség! És azt se mondhatod, hogy az egyikből nem sajnálták a vasat, mert ugyanannak a gyárnak a forgóváza volt az is.)
Az tény, hogy elvannak túlozva a bedöntések, egykor úgy tervezték, hogy majd 60-nal megy ott is a vonat, és akkor nem lenne zavaró, azaz észre se vennéd. Ma egy lerohadt mellékvonalon jó, ha egyenesben lehet menni 40-nel, nemhogy kanyarban, az állomások előtti kanyarban meg tipikusan kint várakoztatják a vonatot tízperceket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!