Lehetséges, hogy olyan gyors legyen a tömegközlekedés, hogy versenyképes legyen az egyénivel?
Akár árban is versenyképes legyen, ha azt feltétlelezzük, hogy az adott családban alapból van 1 vagy 2 személygépkocsi, esetleg rendszeresen igénybeveszik az autókölcsönző szolgáltatásokat.
Egynapos belföldi kiruccanások, vidéki családtagok meglátogatása, milliós nagyvárosban ide-oda cikázás hétvégén programokra. Minimum két fő (a pár), esetleg gyerekek is.
Esetleg este, munka után elugrik pl a családfő ide vagy oda.
Nagyon megmaradt bennem az idei tél első hava... Amikor tömegek mentek a Normafára és a sok autós miatt dugó keletkezett. Igen,
egy kellemetlen szituáció volt, a dugóban a buszok se haladtak, az önkormányzat és a BKK lehetett volna előrelátóbb stb-stb-stb.
Most a lényeg... Egyes Facebook-oldalakon nagyon durva hangnemben lettek leszólva azok, akik a családjukkal, a szánkóikkal, a sítalpaikkal, a kutyáikkal autóval merészeltek elindulni.
Megmondom őszintén, hogy én is autóval indulnék családdal kirándulni, még ha nem is cipekedem adott esetben.
Sok nehéz- és könnyűmetróval, gyorsabb hagyományos villamosokkal (Budapesten jelenleg a leggyorsabb: 21,2 km/h átlagseb; Prágában elvileg 70-nel is mennek), városok központjaiba betérő elővárosi vonatokkal (S-Bahn), ezek mindenféle hibridjeivel létrehozható a tényleg versenyképes tömegközlekedés?
Ami amúgy szerintem emberséges és gyors is, csúcsforgalomban a bringa (sok esetben kérszeresen ver a csodás tömegközlekedésünkre szabályt betartva is, persze ha a villamos vonalán haladva lehagyod azt, ne csodálkozzunk), csúcson kívül az autó.
Nemsokára erre állok rá.
Hát sajnos én csúcsban járok be, de a csúcsidő maga is annyira szét van csúszva, hogy hétköznap szinte egész nap valahol belefutsz egy dugóba.
A bicikli nekem nem opció -10 fokban, de +40-ben sem annyira. Persze elismerem, az lehet gyorsabb a közösségi közlekedésnél, de itt az autó volt a kérdés.
És igen, azt is elismerem, hogy hosszabb távon gyorsabb lehet az autó, de napi ingázáshoz Budapesten biztosan nem.
40 fokban simán tekertem, 0 fokban is, mínuszhoz nem tudok jól öltözni...
Elhiszem, hogy dugóban sajnos nem alternatíva az autó. Akkor szenvedni kell a fülledt tömegnyomorban.
De nem kellene attól bántani azt (nem rád gondolok), aki hétvégén autóval indulna, akinek fontos az időspórolás, a kényelem.
A pénz... Annyi mindenre szóródik a pénz...
Mondjuk amúgy szerintem is!
És erre a közösségi közlekedés szó is illik, nem úgy, mint a tömegközlekedésre.
Bár kirándulásokra ez se jó
# 14
A GreenGo és a MOL Limo nem a közösségi közlekedés részei. Teljes mértékben egyéni közlekedés: kibérelsz egy autót, használod, ahogy szeretnéd, aztán zárod a bérlést. Csak a marketingeseik próbálják nagyon fancy módon a "car sharing" kifejezést _közösségi_ autómegosztásként magyarra fordítani, csak hát a közösségi az sehol nincs az eredeti megfogalmazásban. A car sharinges autók is ugyanúgy részt vesznek a forgalomban, a dugóhoz ugyanolyan mértékben járulnak hozzá, egyetlen előnyük a város szemszögéből, hogy az idejük nagy részét nem parkolással töltik, hanem legalább hasznosan.
Nem kell autót tartania, akinek nem olyan az életmódja, de mégis van autó, amikor épp pl cipekedne.
Egyébként miért a teljes autóellenességet hirdetik, miért nem pl azt, hoy hivali munkarendben ne autóval menj, ha alapból dugó van?
"Nem kell autót tartania, akinek nem olyan az életmódja, de mégis van autó, amikor épp pl cipekedne."
Ez igaz, csak attól még nem lesz közösségi közlekedés.
A tömegközlekedést miért hívják közösséginek?
Közösség a baráti köröm, a család, ha jó a család, a munkahelyi közösség. Semmiképp se a vadidegenek, akikkel egy fülledt konzervdobozban próbáljuk elviselni egymást, kellemetlen, természetellenes körülmények között...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!